Лесин університет уже понад 80 років забезпечує Волинь молодими педагогічними кадрами. Якісна фахова підготовка відбувається за різними предметними спеціалізаціями. Більшість учителів математики Волинської, Рівненської областей і багатьох районів Львівщини – це випускники Університету.
Нинішні зміни в середній школі актуальні для організації освітнього процесу у ВНУ імені Лесі Українки. Зокрема, у підготовці студентів освітнього ступеня «Бакалавр» спеціальності 014 Середня освіта (Математика) освітньо-професійної програми «Середня освіта. Математика» (гарант – кандидат педагогічних наук, доцент Ольга Швай) враховуються прогресивні трансформації щодо вчителів математики. Реформаційні зміни насамперед стосуються формування особистості вчителя математики, готового до викликів НУШ.
Із цією метою 17 листопада 2023 року в межах ОК «Методика навчання математики» доцентка Ніна Падалко організувала зустріч студентів із досвідченою тренеркою НУШ, кандидаткою педагогічних наук, доценткою, завідувачкою кафедри теорії та методики викладання шкільних предметів ВІППО Оксаною Муляр. Тема освітнього івенту – «Нова українська школа: нові ролі і завдання вчителя в контексті сучасних змін». Зустріч включала різні форми роботи: лекційну, практичну та тренінг. Оскільки останній вид роботи передбачає обмеження числа учасників, то потрібно зазначити, що вже за день до оголошеної зустрічі всі місця були заброньовані. Студенти проявили надзвичайну зацікавленість й активність. Бажаючих долучитися до зустрічі з цією непересічною особистістю було багато.
Захід розпочався у формі лекції. Доповідачка презентувала основні аспекти концепції НУШ, ознайомила з нормативно-правовою базою реформаційних змін, розповіла про впровадження НУШ на Волині та заклади загальної середньої освіти, що пілотують 7 класи НУШ. Поступово здобувачі включилися в розмову і лекція переросла в жвавий діалог. Особливого емоційного напруження івент досяг, коли студенти почали працювати в групах. Із прещирою вдячністю зазначимо, що Оксана Петрівна принесла з собою і роздатковий матеріал, і плакати, і ватмани, і кольорові олівці, що забезпечило яскравість роботи студентів.
Здобувачі освіти щиро і щедро ділилися враженнями від зустрічі.
Студент другого курсу (Матем 22-О) Юрій Пожарський розповів: «Івент був дуже цікавим. Ми змогли краще зрозуміти нові концепції НУШ через командну роботу в групах. Це була дуже весела, дружня та продуктивна праця, яка принесла нові знання та багато позитиву. Ми визначили, які ж нові ролі має взяти на себе вчитель, ознайомилися з базою документів, які пояснюють концепцію НУШ і регламентують роботу вчителя з учнями, батьками та дирекцією школи. Усе це нам розповіли зі щирою усмішкою та великим бажанням навчити, тому й наша віддача була аналогічною. Крім того, ми змогли самостійно уявити обличчя нового учителя. Кожна команда бачила його по-різному, але усі були праві, адже роль вчителя у Новій українській школі не обмежується лише старим “навчанням біля дошкиˮ. Щиро дякуємо і організаторці, і лекторці, адже яскраві враження та пережиті емоції збагатили наш життєвий досвід».
Анна Александрук, талановита й активна студентка третього курсу (Матем 32-О), даруючи квіти вдячності, наголосила: «Найперше хочу сказати дякую за корисну інформацію та поради, цікаві й пізнавальні ідеї. Оксано Петрівно, Ви дуже доброзичлива, енергійна та терпляча. Дякуємо Вам за те, що створили комфортну атмосферу під час нашої зустрічі, що зробило процес навчання ще ефективнішим. І дякую Ніні Йосипівні, яка завжди дослуховується до студентів й організовує зустрічі з неординарними особистостями, які дають безцінні настанови нам, майбутнім педагогам».
Анна Міщук, відмінниця навчання (група Матем-27 мс), зазначила: «Зустріч із тренеркою НУШ відбулася дуже яскраво, цікаво та продуктивно. Це була і лекція, і дискусія, і обговорення, що не давало сумувати. А незвичний поділ на групи за кольорами та спільні завдання тримали в тонусі та допомагали краще зрозуміти обговорювану тему. Я дізналася про сучасні реалії НУШ і як ефективніше впроваджувати цю систему освіти так, щоб українська школа процвітала і давала прекрасні плоди майбутнього – нове покоління свідомих й активних громадян та особистостей. Щиро вдячна організаторці за такі неодноразові зустрічі із заслуженими вчителями та тренерами, які діляться своїм досвідом і знаннями. Це надзвичайно корисно для нас як для майбутніх учителів!».
Новаторство, інноваційні технології, цікава інтерактивна гра та пізнання навчального матеріалу абсолютно по-новому й справді цікаво – ось ключові моменти івенту. Після завершення зустрічі студенти стверджували, що ще раз переконалися в правильності вибору спеціальності, сформованості готовності до нових викликів сьогодення, спроможності розуміння та в подальшому використанні усіх аспектів нової концепції для майбутньої продуктивної роботи в школі заради гармонійного та всебічного розвитку кожного маленького українця й україночки.
Ніна ПАДАЛКО,
доцент кафедри теорії функцій
та методики навчання математики