![музеєзнавство](/sites/default/files/styles/width_862/public/2024-02/%D0%A4%D0%BE%D1%82%D0%BE%201.%20%D0%91%D1%83%D0%BA%D0%BB%D0%B5%D1%82%20%D0%BF%D1%80%D0%BE%20%D0%B7%D0%B0%D0%BF%D0%BE%D0%B2%D1%96%D0%B4%D0%BD%D0%B8.jpg?itok=r4MriyXT)
Усе нове завжди викликає певний острах і хвилювання. Відповідні переживання і у викладачів, і в студентів були пов’язані й із упровадженням в Університеті навчання з елементами дуальної освіти. Для здобувачів спеціальності 027 Музеєзнавство, пам’яткознавство бакалаврського рівня освіти така форма була започаткована у 2021–2022 н. р. на основі тристороннього договору між ЗВО, адміністрацією Державного історико-культурного заповідника у м. Луцьку та здобувачкою ІІ курсу Владиславою Миронюк. Кожного наступного року розширювалося коло роботодавців, готових прийняти на дуальну форму навчання бакалаврів і магістрів (Національний заповідник «Замки Тернопілля», Волинський краєзнавчий музей, Черемський природний заповідник), кількість здобувачів, охочих поєднувати теоретичне навчання та практичну діяльність.
![музеєзнавство](/sites/default/files/inline-images/427971990_893725425881255_2826178599437672680_n_0.jpg)
![музеєзнавство](/sites/default/files/inline-images/391641673_3950348915192203_6108920034124693112_n_0.jpg)
Результат навчання студентів із елементами дуальної освіти – залучення їх до проведення майстер-класів, екскурсій, опису, атрибуції музейних предметів. Здобувачі активно використовують новітні інформаційні технології для популяризації серед постійних і потенційних відвідувачів їх діяльності. Різновекторною є взаємодія з дитячою аудиторією. Студенти пишаються, що є учасниками реалізації музеями та заповідниками завдань збереження й актуалізації культури України.
![музеєзнавство](/sites/default/files/inline-images/428341557_896578765595921_1756571009942354332_n.jpg)
![музеєзнавство](/sites/default/files/inline-images/428413382_896578695595928_7216070272251483696_n_0.jpg)
Досвід організації та проведення навчання з елементами дуальної освіти зі спеціальності 027 Музеєзнавство, пам’яткознавство доводить, що названий складник освітнього процесу надає студентам широкі можливості для формування професійних компетентностей, підвищує в них мотивацію до навчання, є важливим для подальшого успішного працевлаштування. Науково-педагогічні працівники, зі свого боку, можуть швидко реагувати на постійно змінювані вимоги ринку праці, посилювати роль роботодавців у підготовці фахівців, якісно модернізувати освітні програми.
![музеєзнавство](/sites/default/files/inline-images/428395509_893725445881253_3583110537986951832_n_0.jpg)
Валентина НАДОЛЬСЬКА,
доцент кафедри музеєзнавства, пам’яткознавства
та інформаційно-аналітичної діяльності
Фото 1. Буклет про Черемський природний заповідник, укладений Ангеліною Ткачук