![Тиждень формування індивідуальної освітньої траєкторії на кафедрі обліку і оподаткування](/sites/default/files/styles/width_862/public/2022-02/273805628_988054395468101_5537688564603739861_n.jpg?itok=7nZssaoH)
Упродовж 14–18 лютого кафедра обліку і оподаткування факультету економіки та управління ініціювала і провела Тиждень формування індивідуальної освітньої траєкторії для здобувачів освіти, випускників бакалаврату спеціальності 071 Облік і оподаткування.
![Тиждень формування індивідуальної освітньої траєкторії на кафедрі обліку і оподаткування](/sites/default/files/inline-images/2_29.jpg)
Заходи розпочалися з вебінару гарантів освітньої програми «Облік і оподаткування» Мирослави Кулинич й Анни Сафарової «Індивідуальна освітня траєкторія – твій шлях до успіху!».
![Тиждень формування індивідуальної освітньої траєкторії на кафедрі обліку і оподаткування](/sites/default/files/inline-images/3_26.jpg)
Упродовж тижня на сторінці кафедри у соціальній мережі Facebook представники професорсько-викладацького складу презентували 12 вибіркових освітніх компонент, що стануть частиною Каталогу вибіркових дисциплін освітнього рівня «Магістр» освітньої програми «Облік і оподаткування». Згодом викладачі та студенти мали змогу обговорити кожну дисципліну вибіркового циклу.
![Тиждень формування індивідуальної освітньої траєкторії на кафедрі обліку і оподаткування](/sites/default/files/inline-images/4_22.jpg)
![Тиждень формування індивідуальної освітньої траєкторії на кафедрі обліку і оподаткування](/sites/default/files/inline-images/5_22.jpg)
![Тиждень формування індивідуальної освітньої траєкторії на кафедрі обліку і оподаткування](/sites/default/files/inline-images/6_15.jpg)
Зокрема, студентів цікавили конфігурації BAS-бухгалтерії, що будуть використовуватись у межах вибіркової компоненти «BAS-бухгалтерія»; компетенції, які вони отримають, обравши дисципліну «Нефінансова звітність підприємств»; перелік операцій, що братимуться до уваги при вивченні навчальної дисципліни «Обліково-аналітичне забезпечення операцій з фінансовими посередниками»; новітні методики й інструменти, які студенти опанують, вивчаючи курс «Електронний документообіг в обліку і оподаткуванні».
![Тиждень формування індивідуальної освітньої траєкторії на кафедрі обліку і оподаткування](/sites/default/files/inline-images/7_11.jpg)
![Тиждень формування індивідуальної освітньої траєкторії на кафедрі обліку і оподаткування](/sites/default/files/inline-images/8_9.jpg)
Яскравим завершення заходів тижня стало засідання стейкхолдерів «Мої очікування від навчання в магістратурі». Завідувач кафедри обліку і оподаткування, професор Ірина Садовська нагадала студентам хто такі стейкхолдери та наголосила на важливості участі здобувачів освіти у процесі формування й удосконалення освітньої програми «Облік і оподаткування». За модеруванням доцента Алли Фатенок-Ткачук студенти долучалися до дискусії, даючи відповіді на питання. Цікаво було слухати думки майбутніх магістрів щодо планів формування власної освітньої траєкторії та їхні сподівання від вищого рівня освіти.
![Тиждень формування індивідуальної освітньої траєкторії на кафедрі обліку і оподаткування](/sites/default/files/inline-images/9_4.jpg)
Серед освітніх напрямів спеціальності на рівні магістратури здобувачі освіти надають перевагу освітнім компонентам, що пов’язані з обліково-аналітичним забезпеченням управлінських процесів. Максим Патута (ОА 28 мс) наголосив на важливості отриманих знань для професійної діяльності та вважає за доцільно удосконалювати їх у напрямі аудиту й аналізу, засвоюючи новітні методики. Лілія Комариця (ОА 41) зосередила свою увагу на потребі вивчення методик управлінського обліку та сучасних методів оптимізації податків із метою підвищення ефективності управлінських рішень.
![Тиждень формування індивідуальної освітньої траєкторії на кафедрі обліку і оподаткування](/sites/default/files/inline-images/10_3.jpg)
Студенти вважають за необхідне мати у навчальному плані серед дисциплін загального циклу такі, які сприяють їхньому саморозвитку. Андріана Плоскіна звернула увагу на доцільності отримання знань у площині права з метою уникнення можливих правопорушень і мінімізування штрафних санкцій. Анастасія Кисельова порушила питання соціальної відповідальності бухгалтера та потребу розгляду цього аспекту в освітньому процесі магістра. Декан факультету, завідувач кафедри та гарант виокремили дисципліни ОП «Облік та оподаткування», що забезпечать такі очікування.
![Тиждень формування індивідуальної освітньої траєкторії на кафедрі обліку і оподаткування](/sites/default/files/inline-images/11_5.jpg)
Яна Ганжа та Зоряна Гаврилюк виявили бажання зупинитися на тих знаннях, яких їм не вистачає, щоб ефективно здійснювати свою професійну діяльність. Зоряна стикнулася з проблематикою облікового супроводу закриття мікропідприємства та тих новозмін, що відбулися у зв’язку з потребою впровадження РРО. Яна наголосила на нових викликах цифровізації, з якими стикається бухгалтер.
У контексті загальних чи спеціальних фахових компетенцій, що хотіли б отримати чи розвинути майбутні магістри, виступила Юлія Пех. Вона висловила бажання навчитися презентувати себе та відстоювати власну думку, зокрема перед фіскальними органами. Крім того, Іллю Гузюка й Анастасію Кисельову цікавить можливість розвитку компетенцій швидкого сприйняття інформації, вміння налагоджувати дружні відносини серед колег. Алла Фатенок-Ткачук звернула увагу, що все це є навичками soft-skills. Викладач перерахувала методики, що використовуються під час викладання окремих навчальних дисциплін. Керівник лабораторії Consulting Lab, доцент Юлія Грудзевич запевнила здобувачів, що одне із завдань лабораторії – розвиток таких навичок.
![Тиждень формування індивідуальної освітньої траєкторії на кафедрі обліку і оподаткування](/sites/default/files/inline-images/12_6.jpg)
На запитання, які недоліки освітнього процесу варто усунути на рівні магістратури, Катерина Шамрай (Оа 28 мс) зазначила, що в інтересах студентів було б доцільно обмежити певний обсяг завдань – самостійну роботу. На її думку, більшість молодих людей планує працювати, навчаючись у магістратурі, і, відповідно, не матиме багато часу. Але якщо студенти все ж таки виконуватимуть такі завдання, то вони мають додатково оцінюватися. У продовження її виступу Олена Сулік звернулася до викладачів із пропозицією використовувати в освітньому процесі платформу MOODLE, яка дасть змогу ефективніше здійснювати time-менеджмент.
Студенти та викладачі обмінялися думками щодо процедури зарахування окремих освітніх компонент тим, хто працює згідно з положенням ВНУ імені Лесі Українки «Про визнання результатів навчання, отриманих у результаті формальної, неформальної та інформальної освіти».
![Тиждень формування індивідуальної освітньої траєкторії на кафедрі обліку і оподаткування](/sites/default/files/inline-images/13_3.jpg)
Здобувачі освіти високо оцінили презентовані вибіркові компоненти та висловили свої вподобання. Студентка Дарина Веремчук (ОА 41) повідомила учасникам засідання, що визначилася з індивідуальною освітньою траєкторією. Вона включатиме такі дисципліни, як «Консолідація фінансової звітності», «Обліково-аналітичне забезпечення економічної безпеки підприємства», «Фінансовий аналіз в прийнятті рішень», оскільки вони не подібні на жодну з дисциплін бакалаврату.
![Тиждень формування індивідуальної освітньої траєкторії на кафедрі обліку і оподаткування](/sites/default/files/inline-images/14.jpg)
Декан факультету, доцент Тетяна Данилюк поцікавилась у студентів, які заходи та дії професорсько-викладацького складу допомогли б їм визначитися та спростити вступ до магістратури. Андріана Плоскіна відзначила відповідальне ставлення викладачів щодо інформування випускників бакалаврату про особливості вступної компанії–2022 та висловила переконання, що вони готові. Тетяна Іллівна запевнила студентів у професійності викладачів кафедри обліку та оподаткування, що дає змогу забезпечити значний рівень підготовки професіонала зі спеціальності. Пані Тетяна звернулася до молоді з пропозицією стати учасниками промоції Університету, факультету, спеціальності серед своїх знайомих і запросити їх на день відкритих дверей факультету економіки та управління.
Колектив кафедри обліку і оподаткування щиро дякує здобувачам вищої освіти за долучення до заходів. Така співпраця, з урахуванням зауважень і пропозицій, дасть змогу досягнути кращого результату від освітньої діяльності та створити комфортне освітнє середовище!
Алла ФАТЕНОК-ТКАЧУК,
доцент кафедри обліку і оподаткування