Із 6 листопада 2023 р. в студентів ІV курсу освітнього ступеня «Бакалавр» спеціальності 014 Середня освіта (Математика) освітньо-професійної програми «Середня освіта. Математика» (гарант – кандидат педагогічних наук, доцент Ольга Швай) розпочалася важлива віха їхнього професійного зростання. Вони переступили поріг шкіл у новій ролі – не учнів, а їхніх наставників. Педагогічну практику можна сміливо назвати новим етапом у житті наших студентів – майбутніх учителів. Адже це те, що було для них чимось незвіданим, що цікавило та захоплювало їх ще з шкільної парти, що стало причиною для обрання саме такої професії. Саме під час педагогічної практики студенти проведуть свої перші уроки та виховні заходи, вперше матимуть можливість випробувати себе як учитель математики та класний керівник. Це те, до чого вони йшли ще з І курсу.
3 листопада на факультеті інформаційних технологій і математики відбулася настановча конференція щодо педагогічної практики, на якій обговорили мету, завдання та зміст практики, особливості організації практики в сучасних умовах. Керівник практики, доцент Ніна Падалко привітала всіх присутніх і дала цінні вказівки та настанови, ознайомила з методичними матеріалами й документами, нагадала правила техніки безпеки при проведенні безпосередньо педагогічної практики, насамкінець побажала легкого злету.
Уже пройшли перші тижні роботи студентів у закладах загальної середньої освіти. Практикантки поділилися своїми враженнями від проходження практики, на якій змогли краще ознайомитися зі своєю майбутньою професією та зрозуміти, чи обрали вони правильний шлях. Наведемо деякі з них.
Відгук про практику Анни Назарук – відмінниці, студентки програми «Подвійний диплом», учасниці багатьох міжнародних конференцій (Матем 42-О): «Проходжу педагогічну практику в Луцькому ліцеї № 5. Вражена професіоналізмом учителів. Вони допомагають студентам зрозуміти основні принципи професії вчителя. Я була присутня на уроках у восьмих класах, а також провела декілька. Серед них були уроки з геометрії “Вписані та центральні кутиˮ, “Трапеціяˮ та з алгебри “Розв’язування рівняньˮ, “Метод пропорційˮ та ін. Незважаючи на труднощі, робота з дітьми приносить радість і відчуття, що ми як вчителі можемо допомогти учням дізнатися ще більше нового та пізнавального. У професії вчителя є багато документації, наприклад, конспекти уроків, але в мене це не викликало великих ускладнень. Я цілком задоволена проходженням практики і ще більше переконалася, що правильно обрала спеціальність».
Своїми враженнями від проходження педагогічної практики в комунальному закладі загальної середньої освіти «Луцький ліцей № 21 імені Михайла Кравчука Луцької міської ради» ділиться Соломія Тимчук – старанна студентка-відмінниця ІV курсу спеціальності 014 Середня освіта. Математика, учасниця програми «Подвійний диплом», яка навчається на ІІІ курсі в Природничо-гуманітарному університеті імені Яна Длугоша (м. Ченстохова, Польща): «На самому початку я мала змогу спостерігати за тим, як проводить уроки в 5-М1 класі мій учитель-наставник зі школи – Надія Степанівна Козлова. Згодом мені довірили проводити уроки самостійно. Так я отримала великий досвід взаємодії з учнями».
Староста групи Матем-42О Оксана Оласюк повідомила: «Проходячи педагогічну практику в школі, я отримую незабутній досвід у викладацькій діяльності та спілкуванні з учнями. Відвідуючи відкриті уроки в одногрупників, маю змогу проаналізувати їх і порівняти зі своїми проведеними уроками. Також отримую корисні педагогічні настанови від керівника практики Ніни Йосипівни Падалко та вчителя-наставника Наталії Володимирівни Дибайло. Я дуже рада, що маю змогу черпати досвід у таких висококваліфікованих професіоналів».
Загалом педагогічна практика – надзвичайно цінний досвід для наших студентів, який дає їм змогу зануритися в справжню атмосферу закладу загальної середньої освіти, глибше зрозуміти важливість педагогічної роботи та її вплив на розвиток учнів. Під час практики студенти можуть спостерігати за роботою кращих учителів, вивчаючи їхній педагогічний досвід, пробувати свої сили у нових професійних ролях. Тому саме педагогічна практика – важливий етап у системі фахової підготовки, перша ланка професійного становлення майбутніх учителів. Так, під час проходження педпрактики закладаються основи майбутньої професійної діяльності, відбувається оволодіння педагогічною майстерністю, формуються професійні якості особистості вчителя математики, зміцнюється інтерес до майбутньої професії.
Отож, зичимо нашим студентам творчих успіхів, наснаги, професійно-особистісного розвитку в роботі з учнями та вчителями й загалом успішної практики та приємних вражень від виконуваної роботи!
Ніна ПАДАЛКО,
доцент кафедри теорії функцій
та методики навчання математики