У контексті налагодження і реалізації міжнародної співпраці кафедра педагогічної та вікової психології проводить і бере участь у серії фахових медико-психолого-педагогічних вебінарів. Завдяки тісній взаємодії зі знаним медичним генетиком, почесним професором Університету Південної Алабами (США) Володимиром Вертелецьким, за участі експертів Центру аутизму та фетального алкогольного синдрому Університету Еморі (Атланта, США), професорів К. Коулз, Д. Кейбл і М. Саус, польських колег із Фундації «Наші діти» Джоанни Тубіс-Флак, Емілії Томашевської, Беати Плоскої, МБФ «ОМНІ – мережа для дітей з порушеннями розвитку», Інституту соціальної та політичної психології АПН України, Запорізького національного університету, Мукачівського державного університету, ВІПО, Волинського обласного будинку дитини, Волинської обласної адміністрації 19 вересня відбувся вебінар «Діти і війна: Як допомогти дітям пережити наслідки війни».
Модератором цього актуального семінару була кандидатка психологічних наук, доцентка, завідувачка лабораторії «Психогенеза особистості» Дарія Гошовська. Зазначимо, що до роботи вебінару долучилося понад триста учасників. Це засвідчує його нагальну доцільність і корисність для фахівців, які допомагають дітям. Заявки на участь подала майже тисяча охочих, однак через тривогу в окремих регіонах вони, на жаль, не змогли доєднатись. Активними учасниками були викладачі й студенти всіх рівнів вищої освіти факультету психології, а також психологи, педагоги, лікарі та спеціалісти багатьох інших галузей соціономічного циклу.
Цікаві та змістовні виступи спікерів – докторки психологічних наук, президентки Асоціації політичних психологів України Ірини Губеладзе та практикуючої психологині, психотерапевтки по роботі з травмою, тренерки програми «Діти і війна» Ірини Сухової заставили кожного по-іншому подивитись і проаналізувати особливості переживання травматичних подій і віднайти способи стабілізації психічних станів.
Український досвід роботи з психологічною травмою в умовах війни, особливо ж із дуже вразливими дитячими популяціями, унікальний, тому його інкультурація постає вкрай важливим завданням.
Ярослав ГОШОВСЬКИЙ,
завідувач кафедри педагогічної та вікової психології,
доктор психологічних наук, професор