![економіка](/sites/default/files/styles/width_862/public/2024-02/1%D0%9B%D1%8F%D0%BB%D1%8E%D0%BA.jpg?itok=bHU9Kp7c)
Головна мета реформи в середній освіті – створення Нової української школи (НУШ), яка даватиме учням не тільки знання, як це відбувається зараз, але й уміння застосовувати їх у повсякденному житті, а також забезпечення співпраці та взаєморозуміння усіх учасників освітнього процесу. Освітня реформа – одна з ключових євроінтеграційних реформ. Саме освіта має сформувати у свідомості громадян ту систему цінностей, яка ментально наблизить нас до країн ЄС й активізує впровадження європейських принципів у функціонування владних інститутів і життя суспільства. Однак унаслідок низки причин й обставин реформа освіти не лише не отримала потрібного поштовху для стрімкого старту, але й суттєво гальмується. Реформу НУШ розраховано на роки, адже неможливо швидко змінити освітню традицію, що плекалася в Україні впродовж десятиліть.
Серед визначальних характеристик, які дають змогу простежити філософські й теоретичні підвалини, на яких ґрунтується Концепція МОН України, є ефективний менеджмент, основна функція якого – маркетинг освітніх послуг. Із цією метою 31 січня 2024 р. у Володимирській територіальній громаді Володимир-Волинського району відбувся науково-практичний семінар за участі директорів шкіл, науковців, представника МОН, працівників гуманітарного відділу громади на тему «Проєкція освітнього маркетингу та реформування освіти громади».
![економіка](/sites/default/files/inline-images/2%D0%9B%D1%8F%D0%BB%D1%8E%D0%BA.jpg)
Із доповіддю на семінарі виступила доцент кафедри маркетингу Алла Лялюк. Вона схарактеризувала особливості маркетингу освітніх послуг; навела конкретні приклади застосування маркетингу в освіті; наголосила на потребі підпорядкування маркетингової діяльності місії та стратегії ліцею або гімназії. Особлива увага була приділена ролі маркетингових досліджень освітнього середовища. Акцент у доповіді зроблено на те, що для ефективної діяльності навчального закладу важливе розуміння концепції маркетингу не лише керівникові, але й усьому педагогічному колективу.
Також Алла Лялюк, яка є гарантом ОПП «Маркетинг», презентувала освітні програми, за якими здійснюється підготовка на кафедрі маркетингу ВНУ імені Лесі Українки – це ОП «Маркетинг» і «Логістика», та розповіла про затребуваність фахівців із маркетингу й логістики у регіоні. Зокрема, було зазначено, що на сьогодні маркетинг застосовується не лише на підприємствах, але й у благодійних організаціях, територіальних громадах і закладах освіти, підтвердженням чого стала сьогоднішня зустріч.
Тетяна САК,
доцент, завідувач кафедри маркетингу