Мир неможливо утримати силою.
Його можна досягти лише розумінням
Альберт Ейнштейн
На базі кафедри соціальної роботи та педагогіки вищої школи відбулося засідання Школи початкуючого соціального педагога на тему «Діалог та медіація: шлях до порозуміння». Захід став результатом багаторічної співпраці кафедри та навчально-методичного кабінету психологічної служби департаменту освіти Луцької міської ради. Актуальність теми викликала зацікавленість і в соціальних педагогів міста, і в науково-педагогічних працівників кафедри соціальної роботи та педагогіки вищої школи.
Із вітальним словом до учасників звернулася Світлана Чернета, завідувачка кафедри соціальної роботи та педагогіки вищої школи ВНУ імені Лесі Українки. Вона подякувала за багаторічну співпрацю, зупинилася на потребі обміну досвідом, удосконалення професійний компетентностей, окреслила перспективи співробітництва.
Валентина Стасюк, методист НМК психологічної служби ДО Луцької міської ради, обґрунтувала актуальність створення служби порозуміння в освітньому закладі.
Досвід України та Польщі у питанні правового регулювання медіації розкрила Наталія Карпінська, доктор юридичних наук, професор, керівник ГО Волинський центр медіації, сертифікований медіатор, член Національної асоціації медіаторів України. Доповідачка обґрунтувала актуальність і потребу медіації в усіх сферах суспільних відносин, зокрема в освітньому середовищі, особливо в умовах воєнного стану. Також Наталія Карпінська розповіла про вимоги до підготовки медіаторів в Україні та Польщі, закцентувала увагу на важливості шкільної медіації.
Оксана Войціховська, соціальний педагог ЗЗСО № 14 м. Луцька, зупинилася на тому, як навчити дітей домовлятися і розв’язувати конфлікти мирним шляхом, розкрила як бачать медіацію самі діти.
Олена Бєлкіна-Ковальчук, кандидат педагогічних наук, доцент кафедри соціальної роботи та педагогіки вищої школи ВНУ імені Лесі Українки, і Зоя Гапон, соціальний педагог ЗЗСО № 9 м. Луцька, провели практикум «Медіація як спосіб урегулювання конфліктів». Тренери використали різні методи роботи, які допомогли відпрацювати навички врегулювання конфліктів у шкільному середовищі.
Світлана ЧЕРНЕТА