У межах роботи навчально-наукової лабораторії економіки, підприємництва та маркетингу відбувся фінальний пітчинг стартапів, над якими команди працювали впродовж осіннього семестру в межах вивчення освітніх компонентів «Маркетингові інновації» для ОПП «Маркетинг», тренінг-курс «Start-up» ОПП «Економіка підприємств», «Інноваційне підприємництво та управління стартап-проєктами» ОПП «Менеджмент організацій».
Найкращими ідеями стартапів за результатами пітчингу було обрано:
- ArtDesi – додаток для макетування та дизайну будинків за допомогою голосового опису на основі штучного інтелекту.
- ЕcoTracker – інструмент для збору й аналізу екологічних даних.
- LegoDoc – чат-бот зі створення чіткого договору найму (оренди) житлового приміщення.
- MindSync – мобільний додаток для спільного вивчення, де студенти можуть обмінюватися нотатками, питаннями та підтримкою.
- StudyBuddy – онлайн-платформа, яка дозволяє здобувачам освіти ефективно співпрацювати й обмінюватися знаннями, надаючи зручний і безпечний простір для взаємодії та розв’язання навчальних завдань.
- travelUkraine – сервіс, який допомагає зручно й ефективно планувати маршрути громадським транспортом.
- Смарт-нашийник для домашніх улюбленців.
- Hearify.ko – навчальна платформа, яка робить асинхронне навчання персоналiзованим й iнтерактивним.
- Your homewife – застосунок для пошуку кращих умов придбання товару.
- TravelMaker – унікальний додаток для подорожей, який забезпечить зручне планування маршрутів по Україні.
Усі команди підготували яскраві презентації та показали знання технологій створення стартапів, які вони отримали під час вивчення освітніх компонентів за методологією стартап-інкубатора УЕР. Члени журі – викладачі кафедри маркетингу – відзначили креативність, натхненність команд, обґрунтованість і перспективність проєктів.
Захід організований завідувачем кафедри маркетингу Тетяною Сак, яка в межах проєктної роботи лабораторії працює зі здобувачами освіти над обґрунтуванням і розробкою стартапів. Тетяна Сак – викладач ініціативи YEP «Підприємницький університет», що реалізується спільно з Міністерством цифрової трансформації України, Офісом з розвитку підприємництва та експорту, національним проєктом Дія. Бізнес, Міністерством освіти і науки України, Міністерством молоді та спорту України, Українським фондом стартапів, Genesis за підтримки Програми USAID «Конкурентоспроможна економіка України», а також сертифікованим тренером усеукраїнського освітнього курсу-стажування від IT-компанії Genesis на LMS-платформі.
Цього навчального року здобувачі освіти факультету економіки та управління мали змогу пройти інтерактивний курс від IT-компанії Genesis «Створення та розвиток IT-продуктів». Курс створено у форматі змішаного навчання, де здобувачі освіти отримають базові знання з продуктового IT, підприємництва, управління стартапами, продакт-менеджменту від практиків, а також компетенції, потрібні для перших кроків у розробці та просуванні стартапів.
За результатами успішного проходження онлайн-платформи, виконання програми віртуального стажування здобувачі освіти отримали сертифікати, що підтверджують рівень набутих знань і вмінь. Кращі ідеї команд рекомендовані до участі у конкурсі студентських стартапів серед українських ЗВО у межах проєкту «Підприємницький університет» від стартап-інкубатора YEP та менторства від IT-компанії Genesis.
Розробка стартапів в університетському середовищі має велику актуальність, адже заклади вищої освіти є центрами досліджень і розробок, де активно вивчають нові ідеї та технології. Створення стартапів надає здобувачам освіти та викладачам можливість перетворити ідеї в прикладні технології та продукти, які можуть використовуватися для розвитку економіки. Цей напрям роботи – важливий чинник сприяння інноваційному розвитку та впровадженню нових ідей у реальний бізнес і є пріоритетним у роботі кафедри маркетингу Волинського національного університету імені Лесі Українки.
Тетяна САК,
завідувач кафедри маркетингу