26 листопада студенти факультету інформаційних технологій і математики мали змогу online поспілкуватися з цікавою людиною, педагогом-математиком із 30-річним стажем роботи зі школярами, вчителем вищої категорії КЗ «Луцької загальноосвітньої школи І–ІІІ ступенів № 2 Луцької міської ради Волинської області» Людмилою Щирбою.
Уже понад 6 років ця школа працює за програмою науково-педагогічного проєкту «Інтелект України», що була розроблена харківськими науковцями. Її науковий керівник – доктор педагогічних наук, професор Харківського національного педагогічного університету імені І. С. Сковороди Ірина Гавриш.
Програма була розроблена так, щоб, зважаючи на вікові особливості учнів, підвищити їхній інтерес до навчання загалом і до вивчення математики зокрема. Пані Людмила цьогоріч визнана педагогом-тренером для вчителів математики 5-х класів, що працюють чи планують працювати за навчальною програмою «Математика» науково-педагогічного проєкту «Інтелект України».
Педагог ознайомила присутніх із нормативною базою викладання математики у проєкті. Закцентувала на педагогічних технологіях, що становлять науково-методичне підґрунтя проєкту. Виклала основні принципи навчання математики за цією програмою. Роз’яснила навчально-методичний інструментарій, тобто форми, методи та засоби навчання математики за цими новітніми технологіями.
Вказала на особливості викладання математики в проєкті, як-от: алгоритмізація процесу формування знань, умінь і навичок; посилення прикладної спрямованості навчання; тісні міжпредметні зв’язки; вивчення історії математики, STEM-освіта.
Педагог розповіла про відмінності програми «Інтелект України» від традиційних програм із математики у 5 і 6 класах. Зазначила, що один із результатів навчання за цією програмою – швидка адаптація й ефективне засвоєння школярами нового навчального матеріалу.
Доступність і чіткість поставлених завдань у друкованих зошитах, тобто наочність матеріалу, дає змогу проводити заняття з математики на високому науковому рівні й у достатньо швидкому темпі.
У межах цієї навчальної програми на уроках використовують інноваційні навчальні технології, а також нестандартні форми роботи. Зокрема, діти на заняттях переглядають відеосюжети, мультфільми, танцюють і співають українські пісні, як релакс – декілька хвилин слухають плескіт води, шелест листочків, а також музичні композиції, що зумовлює різностороннє виховання молодого покоління, націлює на позитивне ставлення до життя, прищеплює любов не тільки до математики, але й до мистецтва. Саме це оптимізує вивчення математики та навчальних процес загалом.
На зустрічі було понад 30 студентів. Розмова пройшла у надзвичайній атмосфері новизни. Альтернативні методи навчання математики неабияк зацікавили студентів. ФІТіМівці щиро подякували педагогові за захопливу розмову!
доцент кафедри теорії функцій
та методики навчання математики
Ніна Падалко