У грудні практичний психолог відділу молодіжної політики та соціальної роботи Тетяна Кулик із ініціативи декана медичного факультету Андрія Поручинського провела психологічний захід зі студентами «Коли світ на межі змін: стратегії адаптації».
Андрій Іванович зауважив, що організація освітнього процесу під час війни – це новий виклик часу. Однак продовжується і життя, й освітній процес, а важливість якісної підготовки медичних кадрів важко переоцінити. Декан закцентував, що велика відповідальність за отримання професійних знань лежить на студентах медичного факультету. Саме від їхніх навичок нерідко залежить не лише здоров’я, а й життя людини. Тому якість знань має бути максимальною.
Андрій Поручинський наголосив: для протистояння викликам війни сьогодні дуже важливо дбати про своє психологічне здоров’я. Без стабільного психологічного стану життя та навчання в кризових умовах не можуть бути успішними. Зараз багато хто переживає стрес, пов’язаний із воєнними подіями, однак для першокурсників додається ще й адаптація та перша сесія.
Практичний психолог, кандидат психологічних наук Тетяна Кулик обговорила зі студентами особливості їхньої адаптації до навчання. Студенти поділилися власними універсальними та дієвими методами адаптації.
Наступна частина заходу стосувалася поняття стресу, його проявів у воєнний час. Студентам було цікаво дізнатися про три стадії стресу:
1. Тривога. Біологічний сенс цієї стадії полягає у максимальній мобілізації адаптаційних можливостей організму, швидкому переходу в стан напруженої готовності: боротися або бігти від небезпеки.
2. Резистентність – стадія пристосування до умов, що змінюються. Активність фізіологічних процесів знижується, а усі ресурси використовуються економніше. Організм готовий до тривалої боротьби за життя, його стійкість до різних негативних впливів значно підвищується.
3. Виснаження настає у випадку, коли стресові чинники не зникають і мають тривалий характер впливу. На цій стадії загальна опірність організму та його здатність до адаптації у несприятливих умовах значно знижується.
Пані Тетяна наголосила: «Важливо намагатися не допускати переходу до стадії виснаження, відстежувати стан свого організму та зміни, що з ним відбуваються під дією стресу, вчасно відновлювати фізичні й емоційні ресурси. В іншому випадку тривалий вплив стресогенних чинників може призвести до серйозних порушень функціонування організму і на соматичному, і на психічному рівні».
Під час заходу першокурсники дізналися про важливі довготривалі методи боротьби зі стресом, як-от: правильне харчування, здоровий і тривалий сон, спорт, відпочинок та зміна ставлення до недосконалого світу загалом. Психологиня запропонувала молодим людям техніки самодопомоги, які допоможуть впоратися зі стресом і швидко привести себе до ладу. Корисними стали вправи для саморегуляції та «заземлення», а також активності, які допоможуть студентам відновити втрачений ресурс.
Друга частина заходу була спрямована на те, щоб навчити першокурсників справлятися зі стресом, пов’язаним із першою сесією. Розглянули теоретичну, загальну та психологічну підготовку до іспитів. Тетяна Кулик розповіла про методи саморегуляції та зменшення емоційної напруги під час підготовки й складання іспитів; як долати психологічні труднощі; які навички дадуть змогу зменшити хвилювання під час сесії. Студентам було цікаво дізнатися про психологічні прийоми, які впливають на оцінювання знань під час усного іспиту.
Відділ молодіжної політики
та соціальної роботи