У функціональних межах перебігу тижня факультету психології кафедрою педагогічної та вікової психології 17 травня 20022 року було проведено засідання «круглого столу» за темою «Шляхи попередження девіантної поведінки сучасної молоді».
Модераторка засідання кандидат психологічних наук, доцент кафедри педагогічної та вікової психології Дарія Гошовська повідомила, що передісторією цього «круглого столу» був аналогічний тематичний науково-практичний семінар, який традиційно відбувався упродовж останніх десяти років. Однак з урахуванням складнощів воєнного часу було вирішено провести лише засідання «круглого столу», щоб обговорити актуальні психологічні проблеми нашого соціуму в умовах війни як геополітичної мегадевіації та катастрофи третього тисячоліття. Доповідачка зазначила, що у змішаному очно-дистанційному режимі крім присутніх науковців долучилися фахівці психологи, які знаходяться у Великій Британії, Гані, Польщі, Індії, Іспанії, ФРН, а тому, по суті, відбувається міжнародний науково-практичний семінар.
Декан факультету кандидат психологічних наук, доцент кафедри практичної психології та психодіагностики Тамара Дучимінська привітала всіх учасників і зазначила особливу необхідність різнопланової психологічної допомоги, яка надається викладачами, студентами, магістрантами й аспірантами, а також запропонувала авторське бачення важливої проблеми психології волонтерської діяльності як нейтралізації феномену завченої безпорадності. Доктор психологічних наук, професор Жанна Вірна у режимі вайбер групи кафедри запропонувала аналітичний розгляд проблеми девіантної трасформації особистісних подій в умовах воєнного лихоліття. Доктор психологічних наук, професор кафедри загальної та клінічної психології Ольга Лазорко висвітлила специфіку психології особистісної безпеки в контексті воєнних загроз і небезпек.
Доцент Оксана Іванашко детально розповіла про реструктурацію особистісного й освітнього психопростору під час війни, а доцент Наталія Вічалковська проаналізувала психологічні особливості реінтеграції у повоєнний соціум : синтетичний аналіз актуальних наративів-прогнозів.
Про специфіку надання психологічної допомоги в умовах війни завдяки телефонному консультуванню, про болісну кризологію воєнного часу, про психокорекцію емоційної сфери дітей детально розповіли доценти Анна Кульчицька, Наталія Кордунова, Михайло Коць, які працюють у «психологічному штабі», створеному управлінням соціальних служб для сім'ї, дітей та молоді Луцької міської ради. Доцент Ігор Мудрак висвітлив психологічні особливості корекції патологічної тривожності населення в умовах війни, а доцент Микола Бабій повідомив про психоемоційне вигорання обдарованих дітей внутрішніх переселенців.
Слід зазначити, що дистанційно у вайбер групі кафедри педагогічної та вікової психології в засіданні також взяли участь Людмила Томчик, стейкхолдерка, заступниця директора ЗОШ № 20 м. Луцька, розповівши про психологічний супровід дітей з ознаками фетального алкогольного синдрому (ФАС) в умовах війни і дистанційного навчання, аспірантка Ольга Сасовська з темою «Інтернет-адикція депривованої особистості в контексті віртуального маніпулюванння», студентка Аггрей-Фінн Елізабет з повідомленням про психологію агресивності й емпатійності. Активно долучалися студенти й магістранти, що лише засвідчило важливість обговорюваної тематики.
Ухвалою роботи круглого столу-семінару була коротка фраза – «Все буде Україна!»
Ярослав ГОШОВСЬКИЙ,
доктор психологічних наук, професор,
завідувач кафедри педагогічної та вікової психології