![На кафедрі спеціальної та інклюзивної освіти обговорили освітні програми](/sites/default/files/styles/width_862/public/2023-04/0-02-05-e12ab7a305229a3ee3d51370a8aecceb93e36e91fa3179c72ee46c2285ef0a46_385c13d6a877e1c7.jpg?itok=IvNaSZPX)
30 березня на факультеті педагогічної освіти та соціальної роботи відбувся круглий стіл «Актуальні проблеми підготовки фахівців у галузі спеціальної та інклюзивної освіти: обговорення освітніх програм». Організатор заходу – кафедра спеціальної та інклюзивної освіти.
У круглому столі взяли участь науково-педагогічні працівники кафедри спеціальної та інклюзивної освіти, які безпосередньо залучені до реалізації усіх освітніх програм, здобувачі вищої освіти першого й другого рівнів, а також науковці, освітяни-практики, стейкхолдери, представники державних і громадських організацій, спеціалісти гуманітарних відділів територіальних громад області, зокрема: заступник директора Луцького ліцею № 15 Лариса Балясевич, директор КУ «ІРЦ» Підгайцівської сільської ради Юрій Туровський, директор Луцького ліцею № 27 Вероніка Захарчук, заступник директора Луцького ліцею № 3 Іванна Волчкович, вихователь інклюзивної групи ЗДО № 21 Руслана Кіпень, начальник управління Державної служби якості освіти у Волинській області Ангеліна Корець, учитель-дефектолог КЗ «ДНЗ № 28 компенсуючого типу (спеціальний) для дітей з вадами розвитку» Іванна Король, завідувач Ресурсного центру підтримки інклюзивної освіти ВІППО Тамара Мазурик, директор КЗ «ДНЗ № 28 компенсуючого типу (спеціальний) для дітей з вадами розвитку» Оксана Марковець, директор КУ «ІРЦ» Ківерцівської міської ради Наталія Мрочко, директор КУ «ІРЦ» Рожищенської міської ради Неля Потрапелюк, учитель-логопед КЗ «ЗДО № 9 комбінованого типу» Луцької міської ради Наталія Сапір, учитель-дефектолог, логопед Мюда Таран.
Із вітальним словом до присутніх звернулися декан факультету педагогічної освіти та соціальної роботи, доцент Володимир Антонюк і завідувач кафедри спеціальної та інклюзивної освіти, професор Ірина Кузава.
Учасники заходу обговорили освітньо-професійні програми «Корекційна психопедагогіка та логопедія» першого (бакалаврського) рівня вищої освіти (гарант – доцент Ірина Брушневська), «Корекційна психопедагогіка (олігофренопедагогіка)» другого (магістерського) рівня вищої освіти (гарант – доцент Валентина Сергеєва), «Спеціальна освіта. Інклюзивна освіта» (гарант – професор Ірина Сидорук) й освітньо-наукову програму «Спеціальна освіта» (гарант – професор Ірина Кузава). У фокусі присутніх також були такі питання: доцільність і важливість оновлення освітньо-професійних програм; сучасний стан розробки та прийняття стандартів вищої освіти України першого й другого рівнів вищої освіти зі спеціальності 016 Спеціальна освіта; наукові та ринкові перспективи розвитку спеціальності 016 Спеціальна освіта; роль кафедри, здобувачів освіти, адміністрації ЗВО, випускників, роботодавців (стейкхолдерів) в освітньому просторі та їхній вплив на формування освітніх програм; траєкторія професійного успіху в спеціальній та інклюзивній освіті, відсоток у цьому процесі саморозвитку й комунікації в професійному оточенні.
![На кафедрі спеціальної та інклюзивної освіти обговорили освітні програми](/sites/default/files/inline-images/0-02-05-dce029a532ed67d392bc4b348ea568728d3627bb2cba2d4fa600edd657b636d0_f1a6847d4086de92.jpg)
Учасники круглого столу закцентували увагу на таких аспектах, як-от: психологічна готовність майбутнього вчителя-дефектолога до роботи з дітьми з особливими освітніми потребами, розвиток емпатійності та практична спрямованість підготовки майбутніх фахівців, підготовка здобувачів освіти до роботи з батьками й індивідуальної роботи з дітьми з особливими освітніми потребами (Тамара Мазурик); готовність педагогів до виконання посадових обов’язків відповідно до кваліфікації (Іванна Король); поєднання навчання студентів у закладі освіти та на робочих місцях в установах й організаціях для набуття кваліфікації (дуальна форма здобуття освіта) (Неля Потрапелюк); підготовка фахівця, який розуміється в нозологіях і здатен ефективно працювати в команді, зокрема під час розробки індивідуальної програми розвитку дитини (Вероніка Захарчук) тощо.
![На кафедрі спеціальної та інклюзивної освіти обговорили освітні програми](/sites/default/files/inline-images/0-02-05-2ab748384b78eefc3c9143dd6d0479d7070239d219c43164da96be656689ef05_a3a497dfc92182d0.jpg)
Щиро дякуємо учасникам круглого столу за плідну співпрацю, слушні пропозиції, покликані поліпшити підготовку фахівців зі спеціальності 016 Спеціальна освіта у Волинському національному університеті імені Лесі Українки.
Тримаймо освітній фронт разом!
Кафедра спеціальної
та інклюзивної освіти