![Для студентів медичного факультету оголошено закупівлю на дослідницькі, випробувальні та науково-технічні симулятори](/sites/default/files/styles/width_862/public/2023-11/58678.png?itok=cGV9xMCQ)
Відповідно до річного плану закупівель на 2023 рік Волинським національним університетом імені Лесі Українки у системі електронних закупівель «Prozorro» 14 листопада 2023 року оголошено відкриті торги з особливостями на закупівлю «Дослідницькі, випробувальні та науково-технічні симулятори. Код ДК 021:2015:38970000-5 Дослідницькі, випробувальні та науково-технічні симулятори».
Місце поставки товару: вулиця Банкова, 9, місто Луцьк, Волинська область, 43000.
Обґрунтування підстави для здійснення закупівлі. Починаючи з 2020 року у Волинському національному університету імені Лесі Українки здійснюється підготовка студентів за спеціальністю 222 Медицина (наказ МОН України № 5-л від 9 січня 2020 року), надання послуг у сфері післядипломної освіти – підвищення кваліфікації, інтернатура, спеціалізація. Також здійснюється підготовка фахівців галузі 22 Охорона здоров’я за спеціальностями 226 Фармація, промислова фармація та 227 Фізична терапія, ерготерапія.
Наразі в Університеті створений окремий структурний підрозділ – медичний факультет, у складі якого функціонують сім кафедр – анатомії людини; гістології та медичної біології; фізичної терапії та ерготерапії; фармації та фармакології; акушерства, гінекології, педіатрії та дитячої хірургії; загальної патології та хірургічних хвороб; внутрішньої та сімейної медицини.
В організації освітнього процесу пріоритетною є практична підготовка студентів. Крім того, особливість освітньої програми «Медицина» в Університету – застосування інноваційних і симуляційних технологій для вивчення дисциплін медико-біологічного, медичного циклу та для майбутньої практичної діяльності студентів.
Багаторічний вітчизняний і закордонний досвід засвідчує, що найефективнішою є практична підготовка студента-медика, яка охоплює три ступені (етапи): 1) теоретична на фундаментальних кафедрах; 2) у симуляційних центрах із використанням технологій симуляційного навчання або обладнання та матеріалів в умовах, близьких до клінічних; 3) на клінічних базах, безпосередньо у відділеннях, працюючи з пацієнтами.
Університет налагодив тісні відносини з клінічними установами, на базі яких студенти проходять практичні заняття, а також виробничі та навчальні практики. Для студентів спеціальності 222 Медицина укладено угоди про співпрацю в тристоронньому форматі між ВНУ імені Лесі Українки, КП «Волинська обласна клінічна лікарня», КП «Волинське обласне територіальне медичне об’єднання захисту материнства і дитинства», КП «Волинське обласне патологоанатомічне бюро», КП «Волинська обласна стоматологічна поліклініка», КП «Волинський обласний медичний центр онкології» та Волинською обласною радою. Зазначені медичні заклади визначені як клінічні бази Університету. Укладено угоди з діагностичною лабораторією «Гемомедика» (Луцьк) і Волинським медичним інститутом. Наразі ведуться перемовини про укладення угод із КП «Медичне об’єднання Луцької міської територіальної громади» та Луцькою міською радою.
Обов’язковий елемент реалізації освітніх програм в Університеті – дотримання Стандарту вищої освіти.
Відповідно до Стандарту вищої освіти спеціальності 222 Медицина атестація студентів здійснюється у формі єдиного державного кваліфікаційного іспиту (ЄДКІ).
ЄДКІ спеціальності 222 Медицина, відповідно до постанови КМУ № 334 від 28 вересня 2018 року (зі змінами, остання редакція – постанова Кабміну України № 1065 від 10 жовтня 2023 року), відбувається у два етапи: перший етап – на третьому курсі, другий етап – на шостому курсі.
Об’єктивний структурований практичний (клінічний) іспит (ОСП(К)І) перевіряє не лише практичні навички студента, здобуті під час навчання (уміння проводити медичні маніпуляції та спілкуватися з пацієнтами), а й психологічну готовність майбутнього лікаря допомагати людям, застосовуючи отримані теоретичні знання. Іспит відбувається у форматі комплексного іспиту, під час якого буде потрібно пройти кілька станцій, де моделюватимуться різноманітні клінічні ситуації. Студенти послідовно переходитимуть від станції до станції, виконуючи маніпуляції та взаємодіючи з реальними або стандартизованими пацієнтами. Такий іспит відбувається безпосередньо в Університеті, проте Міністерство охорони здоров’я розробить докладні інструкції щодо оцінювання результатів і загального порядку його проведення.
Порядок, умови та строки розроблення та проведення єдиного державного кваліфікаційного іспиту та критерії оцінювання результатів затверджені наказом МОЗ України № 419 від 19 лютого 2019 року.
У цьому Порядку зазначено, що ОСП(К)І – один із способів проведення контролю набуття випускником ЗВО клінічної компетентності. До ОСП(К)І входять базові клінічні дисципліни. Суть іспиту полягає в оцінці практичних і комунікативних навичок випускників. Для проведення ОСП(К)І залучають реальних, стандартизованих або віртуальних пацієнтів, манекени, фантоми, прилади, обладнання, набори даних, ситуаційні завдання.
Підхід до оцінки клінічної компетентності ґрунтується на комплексній оцінці з використанням станцій, на яких моделюються різноманітні види клінічної компетентності. Станцією ОСП(К)І є стандартизоване обладнане місце для короткочасної (5–30 хвилин) взаємодії студента з пацієнтом / клінічною ситуацією під час ОСП(К)І для оцінювання компетентностей студента за стандартизованими сценарієм і протоколами в умовах, наближених до реальних.
Кількість станцій ОСП(К)І повинна становити не менше восьми та не більше 12. Кожна станція складається в окремому приміщенні.
Зважаючи на обставини, які викладені вище, просимо на базі приміщень другого поверху лабораторного корпусу С створити Симуляційний центр медичного факультету, який включатиме станції ОСКІ й інші спеціалізовані лабораторії для якісної практичної підготовки студентів-медиків, а також інтернів, лікарів у межах Безперервного професійного розвитку, студентів різних спеціальностей та інших осіб в межах спеціалізованих тренінгів, шкіл тощо.
Симуляційний центр має включати 12 станцій ОСКІ та спеціалізовані навчальні лабораторії, зокрема станції хірургічного блоку, акушерства, педіатрії, внутрішніх хвороб, маніпуляційні, станції серцево-легеневої реанімації.
Для належного наповнення приміщень Симуляційного центру просимо придбати відповідне медичне обладнання, спеціалізовані медичні та лабораторні меблі, а також спеціалізовані симулятори для відпрацювання практичних навичок студентів із низки дисциплін, які вони вже вивчили впродовж І–V курсів або вивчають у поточному семестрі.
Зокрема, Симулятор пацієнта повноростовий багатофункціональний, який повинен: мати вигляд, розміри та пропорції дорослої людини з головою і кінцівками; забезпечувати діапазон рухів у плечових, стегнових, колінних, гомілково-ступневих суглобах верхніх і нижніх кінцівок відповідно; надавати можливість практикувати пряму ларингоскопію, назальну й оральну інтубації; надавати можливість проводити компресії грудної клітки з наступним відновленням пульсів, які можна пропальпувати, появою артеріального тиску; надавати можливість проводити моніторинг ЕКГ; надавати можливість здійснювати дефібриляцію справжнім медичним обладнанням; надавати можливість практикувати вимірювання артеріального тиску; містити місця для внутрішньовенного доступу та надавати можливість здійснювати внутрішньовенне введення рідин; містити місця для внутрішньом’язових ін’єкцій; надавати можливість вислуховувати дихальні шуми; надавати можливість вислуховувати тони серця.
Тренажер 5-річної дитини, який повинен: бути повноростовим; мати рухомо з’єднані голову з шиєю, рухомі в колінах, стегнах і щиколотках ноги та рухомі в ліктях, плечах і кистях руки; згинатися в талії; надавати можливість практикувати спринцювання вушного каналу; мати зуби та рухомий язик; мати отвір трахеостоми та надавати можливість практикувати введення трахеостомічної трубки та догляд; мати отвір для введення гастростомічної трубки; надавати можливість практикувати клізменні процедури; надавати можливість практикувати внутрішньом’язові та підшкірні ін’єкції.
Манекен для проведення реанімації немовлят, який повинен надавати можливість практикувати: внутрішньовенні ін’єкції та забір крові; введення назогастрального зонда; інтубацію ендотрахеальною трубкою; застосування дихального мішка з маскою; серцево-легеневу реанімацію; відтворювати та відслідковувати пульс.
Тренажер для гінекологічного обстеження, який повинен надавати можливість практикувати: бімануальне обстеження тазу; пальпацію матки; обстеження за допомогою вагінального дзеркала та візуальне розпізнавання нормальної шийки матки і шийки з патологіями; взяття мазків; введення катетера сечового міхура; імітувати виділення з матки.
Тренажер для практики накладання швів, який повинен надавати можливість практикувати накладання поверхневих швів і глибоких шкірних швів.
Розмір бюджетного призначення визначений відповідно до кошторисних призначень на 2023 рік по державному бюджету і становить 2650000,00 гривень із ПДВ.
Кінцевий строк подання пропозицій – до 22 листопада 2023 року.
Унікальний номер оголошення, присвоєний електронною системою закупівель – «UA-2023-11-14-014376-a».
Посилання на процедуру закупівлі: https://prozorro.gov.ua/tender/ UA-2023-11-14-014376-a.