Підвищення якості та ефективності організації навчального процесу у СНУ імені Лесі Українки передбачає чимало заходів, зокрема періодичне доопрацювання та удосконалення нормативно-правової бази, що впорядковує діяльність усіх учасників освітнього процесу.
Із цією метою у грудні 2012 р. було створено робочу групу, до складу якої ввійшли члени науково-методичної ради університету: доценти В. З. Антонюк (Педагогічний інститут), О. Б. Герасимчук (керівник центру інноваційних технологій та комп’ютерного тестування), О. Є. Іванашко (факультет психології), В. П. Муляр (фізичний факультет), В. Є. Прокопчук (історичний факультет), Н. І. Романюк (факультет міжнародних відносин) і начальник навчального відділу Л. О. Заєць. Основним завданням її роботи стало внесення змін і доповнень до положень, згідно з якими відбувається навчальний процес в університеті. Під час роботи групою враховувався досвід накопичений університетом щодо організації та проведення навчального процесу в розрізі кредитно-модульної системи. Адже, починаючи з 2006 року в університеті здійснюється підготовка фахівців згідно з вимогами Болонського процесу. За ці роки наш університет пройшов увесь цикл: від вступу і навчання за кредитно-модульною системою до отримання студентами додатка до диплому європейського зразка. Тому, аналізуючи пройдений шлях, ми можемо робити певні висновки.
З ІІ семестру 2012–2013 н. р. у дію вступає «Положення про поточне та підсумкове оцінювання знань студентів Східноєвропейського національного університету імені Лесі Українки в умовах кредитно-модульної системи організації навчального процесу» зі змінами та доповненнями. Нова редакція цього положення була розроблена після тривалого обговорення його змісту із професорсько-викладацьким колективом університету, зі студентським активом та органами студентського самоврядування. Зокрема, у лютому з ініціативи голови Студентської ради та Первинної профспілкової організації студентів університету і за участю проректора з навчальної роботи, професора С. В. Гаврилюк, начальника навчального відділу Л. О. Заєць відбулося засідання, на якому обговорювались назрілі питання щодо Положення про поточне та підсумкове оцінювання знань, зокрема у пунктах про обов’язковість екзаменів та мінімальну кількості балів, необхідних для виставлення підсумкової семестрової оцінки за результатами модульних контрольних робіт.
Кардинальних змін Положення про поточне та підсумкове оцінювання не зазнало, проте було доповнене й уточнене згідно з результатами проведеного обговорення та з урахуванням пропозицій, що надійшли від органів студентського самоврядування. Це стосується таких основних моментів, які найбільше цікавлять студентів:
- поточний контроль у формі виконання ІНДЗ може використовуватись викладачем за умови, що такий вид роботи передбачений програмою навчальної дисципліни;
- за рішенням кафедри студентам, які брали участь у роботі конференцій, підготовці наукових публікацій, в олімпіадах, конкурсах студентських наукових робіт, спортивних змаганнях, мистецьких конкурсах і досягли значних результатів, можуть присуджуватися додаткові бали, які зараховуються як результат поточного контролю з відповідної дисципліни;
- у разі відсутності студента на поточному модульному контролі з поважної причини він має право пройти модульний контроль у визначені викладачем терміни. Для цього в журналі обліку успішності студента викладачу потрібно передбачити графу «ліквідація заборгованості»;
- підсумковий контроль, що проводиться з метою оцінки результатів навчання може відбуватися у формі модульного контролю, семестрового заліку та екзамену, державної атестації;
- підсумкова семестрова оцінка з навчальної дисципліни, де формою контролю є іспит, виставляється без складання іспиту за результатами поточного і модульного контролю, якщо студент успішно виконав усі завдання, передбачені програмою навчальної дисципліни, і набрав при цьому не менше 75 балів. Така оцінка виставляється у день проведення іспиту за умови обов’язкової присутності студента.
Щодо інших особливостей перебігу поточного та підсумкового оцінювання знань студентів, розподілу балів за шкалою оцінювання ECTS, то вони не змінились. Це дозволить пришвидшити процес адаптації студентів до вдосконаленої системи оцінювання і дасть їм можливість докласти всіх зусиль задля підвищення власного академічного рейтингу, здобуття нових знань і формування практичних навичок в обраній сфері діяльності.
Алла ПАШКІНА,
навчальний відділ
При використанні цієї інформації обов`язкове посилання на першоджерело