![Круглий стіл «Компетентнісна модель викладача вищої школи. Демаркація меж творчості та вимог нової інформаційної доби» Круглий стіл «Компетентнісна модель викладача вищої школи. Демаркація меж творчості та вимог нової інформаційної доби»](/sites/default/files/styles/width_862/public/field/image/img_20190130_111852.jpg?itok=_2Mm9-Ro)
30 січня на базі СНУ імені Лесі Українки відбувся круглий стіл «Компетентнісна модель викладача вищої школи. Демаркація меж творчості та вимог нової інформаційної доби».
Учасників заходу привітала декан факультету педагогічної освіти та соціальної роботи Лесиного університету Анна Лякішева. Потому до слова запросили ректора Ігоря Коцана.
Ігор Ярославович розповів про участь у ХІІ Форумі Європа–Україна, який нещодавно відбувся у м. Жешув (Республіка Польща). На міжнародну зустріч від України були делеговані заступник міністра освіти і науки України Роман Греба, ректори Ігор Коцан (СНУ імені Лесі Українки), Ігор Цепенда (ПНУ імені Василя Стефаника), Богдан Буяк (ТПНУ імені Володимира Гнатюка) та доцент СНУ, дипломат Олександр Моцик. На форум зʼїхалося понад 800 осіб із України, Польщі, інших країн Сходу, Європейського Союзу та Сполучених Штатів Америки.
Працювали за кількома напрямами: економіка та розвиток, європейська інтеграція і реформи, міжнародна політика, суспільство та спеціальні події. Головною темою заходу стало обговорення продовження реформ і модернізації нашої країни в ситуації можливих змін у вищих ешелонах влади після президентських і парламентських виборів 2019 р.
Ректор розповів, що під час свого виступу він проаналізував поточну освітню ситуацію в Україні та світі, а під час дискусійної панелі «Інвестуючи у майбутнє – міжнародна співпраця у галузі вищої освіти» – разом із Романом Гребою представили освітянську спільноту нашої держави.
Власним баченням щодо компетентнісної моделі викладача вищої школи в контексті трансформації вищої освіти поділився академік-секретар Відділення вищої освіти НАПН України Петро Саух. Петро Юрійович зазначив, що нині освіта розглядається як найважливіший чинник стратегії в подоланні глобальних викликів і проблем цивілізації.
Як зазначив гість, у доповіді Римського клубу «Старий світ приречений. Новий світ неминучий!» провідні філософи констатували, що попередня модель зайшла в глухий кут. Тому була запропонована ідея нової освіти, що передбачає фундаментальну трансформацію мислення, результатом якої має стати цілісний світогляд: гуманістичний. Її стовпами вбачається синергія – пошук мудрості через примирення протилежностей і баланс.
Академік розповів, що письменник, викладач, засновник кількох шкіл та ідеолог освітнього проекту FLOW Майкл Стронг у своїй роботі «Смерть університету» стверджує, що звичні для нас системи освіти переживають глибоку кризу, і це вже ні у кого не викликає сумнівів. Проте поки не дуже зрозуміло, що прийде на зміну традиційним закладам вищої освіти. Згідно з твердженнями Майкла Стронга, зміниться не лише роль університету, а й викладача. Він упевнений, що роль останнього здебільшого зведеться до того, щоб бути коучем, ментором. Сучасному педагогу не потрібно передавати інформацію студенту, адже Інтернет та інші люди надають усе, що їм потрібно.
Завершуючи свій виступ, Петро Саух зауважив, що компетентнісна модель спершу має бути добре продуманою, перш ніж втілювати її в життя.
Потому науковці виголошували свої доповіді щодо професійних стандартів і стандартів вищої освіти, фахової підготовки викладача в магістратурі й аспірантурі тощо.
Відділ зв’язків із громадськістю
При використанні цієї інформації обов'язкове посилання на першоджерело