![](/sites/default/files/styles/width_862/public/field/image/p1140475.jpg?itok=war6tkPK)
17 жовтня на факультеті культури і мистецтв Східноєвропейського національного університету імені Лесі Українки в межах мистецького проєкту «У класі Майстра» кафедри музично-практичної підготовки, відбувся майстер-клас відомої піаністки та клавесиністки, лауреатки міжнародних конкурсів, докторки філософії в галузі мистецтвознавства (кандидатки мистецтвознавства), доцентки кафедри камерного ансамблю Національної музичної академії України імені П. І. Чайковського та кафедри виконавських дисциплін № 1 Київської муніципальної академії музики імені Р. М. Глієра (до речі, засновниці та викладачки класу клавесина), викладачки камерного ансамблю у Київській середній спеціалізованої музичної школи-інтернату імені М. В. Лисенка Олени Жукової.
Знану педагогиню, мисткиню та вчену представили присутнім кандидат мистецтвознавства, доцент, завідувач кафедри музично-практичної підготовки, член Національної спілки композиторів України Петро Шиманський та старший викладач цієї кафедри Наталія Никитюк (вона ж була модератором майстер-класу).
Тема, яку запропонувала пані Олена – «Код Бароко: майстер-клас з питань історично-інформованого виконавства», − була спершу розкрита в роботі над аріями «Quia respexit» з «Magnificat» Йоганна Себастьяна Баха та «Se tu m’ami» з опери Джованні Батісти Перголезі «Служниця-пані» (обидва твори прозвучали у виконанні викладачки постановки голосу Луцького педагогічного коледжу, солістки Волинської обласної філармонії Ірини Малашевської (концертмейстерка – Олена Жукова), а потім продовжена в аналізі виступів учениць Луцької музичної школи № 1 імені Фридерика Шопена (клас заслуженої працівниці культури України Ірини Циганкової), лауреаток міжнародних конкурсів Терези Верзун-Ролінгер (виконувалися Прелюдія і фуга до мінор з І тому «Добре темперованого клавіру» й Сарабанда ля мінор з «Партити № 3» Йоганна Себастьяна Баха) та Анастасії Собко (Прелюдія і фуга фа мінор, з ІІ тому «Добре темперованого клавіру» Йоганна Себастьяна Баха), а також випускниці факультету культури і мистецтв СНУ імені Лесі Українки Оксани Пушки (клас старшого викладача Наталії Никитюк; грала Прелюдію і фугу сі-бемоль мінор з І тому «Добре темперованого клавіру» Й. С. Баха) та студентки ІІІ курсу Волинського коледжу культури і мистецтв імені І. Ф. Стравінського (клас викладача Наталії Бойко) Лізи Дяченко; у її виконанні прозвучали Прелюдія і фуга до-дієз мажор з І тому «Добре темперованого клавіру» Й. С. Баха та Соната ля мажор, К. 24 Доменіко Скарлатті). Як бачимо, Йоганн Себастьян Бах був представлений найширше, й це не випадково: музика цього геніального композитора найкраще передає дух епохи бароко.
Розбір виступів молодих (і зовсім юних, але вже відзначених) музиканток був детальним (іноді аж надто детальним, що, зрозуміло, пішло їм тільки на користь), тон – доброзичливим, а пізнавальний ефект від майстер-класу, − як для виконавиць, так і для слухачів, − важко навіть переоцінити. Такі зустрічі потрібні молодим митцям, як повітря.
Ігор БЕРЕСТЮК
При використанні матеріалів гіперпосилання на ресурс обов'язкове