![Рейтинги – один із важливих чинників в управлінні університетом Рейтинги – один із важливих чинників в управлінні університетом](/sites/default/files/styles/width_862/public/field/image/knu6.jpg?itok=1XrMa03r)
16 жовтня у Київському національному університеті імені Тараса Шевченка в межах реалізації проєкту «Польсько-українська співпраця представницьких організацій ректорів задля вдосконалення діяльності закладів вищої освіти» відбувся польсько-український ректорський семінар «Рейтинги у стратегії розвитку університетів», у якому взяв участь очільник СНУ імені Лесі Українки Ігор Коцан.
Проєкт реалізується Варшавською політехнікою за фінансової підтримки Міністерства науки та вищої освіти Республіки Польща разом із партнерами: Конференцією ректорів академічних шкіл Польщі, Спілкою ректорів вищих навчальних закладів України та Фундацією польських ректорів і під патронатом Міністерства освіти і науки України та розрахований на 2018–2021 рр.
Співпраця двох сусідніх держав – реальний внесок у поглиблення зв’язків обох країн, розвиток вищої освіти України та РП у контексті європейського освітнього простору. Вона сприятиме об’єднанню спільних зусиль для взаємодії з європейськими ректорськими організаціями та впливу на формування загальноєвропейської політики у сфері вищої освіти.
Обговорення питань ролі рейтингів у розвитку університетів ґрунтується на результатах досліджень, що проводились у 25-ти закладах вищої освіти України та такої ж кількості польських університетах.
У висновках польського дослідження зазначено, що представники вишу визнають потребу створення рейтингів не лише університетів, а й наукових дисциплін, напрямів навчання тощо. Результати такого рейтингу повинні бути представлені не лише загалом, але й на рівні індивідуальних критеріїв, що беруться до уваги при підготовці загального рейтингу. Заходи університетів щодо покращення своєї рейтингової позиції – це діяльність, спрямована на покращення якості, підняття мотивації та винагородження активності наукових працівників, аналіз даних, що надаються рейтингами для виявлення сильних і слабких сторін вишу, створення команд спеціалістів, що здійснюють аналіз результатів рейтингів і нагляд за процедурою подання заявок на участь у рейтингах, зміцнення тих напрямів діяльності університету, у яких виші передбачають, що рейтинги засвідчать наявність недоліків, наприклад, у сфері інтернаціоналізації.
У висновках вітчизняного дослідження йдеться, що рейтинги – це важливий, але не універсальний чинник в управлінні вишем. Вони відіграють важливу іміджеву роль на національному і міжнародному рівнях, а також є одним із інструментів, що дає ЗВО можливість оцінити свої сильні й слабкі сторони та здійснювати бенчмаркінг і моніторинг (зокрема внутрішній аудит) динаміки розвитку різних напрямів своєї діяльності, особливо тих, які є основою при оцінюванні.
За результатами опитаних українських вишів визначено пріоритети вибору щодо подання заявок до міжнародних рейтингів. Домінантними були рейтинги Times Higher Education – 36 %, QS World University Rankings – 52,00 %, U-Multirank Ranking – 44,00 %, Webometrics Ranking of World Universities – 56 %.
Заклади вищої освіти України почали брати активну участь у міжнародних рейтингах, усвідомлюючи можливості та перспективи, що відкриваються перед університетами, які займають позиції в рейтинговій системі, є ефективним стимулом для розробки та реалізації стратегії розвитку вишу.
За результатами дискусії щодо фінального документа – Спільної резолюції, учасники польсько-українського ректорського семінару прийняли рішення про його схвалення і доопрацювання впродовж тижня з урахуванням висловлених зауважень і пропозицій для подальшого підписання українським і польським лідерами ректорських об’єднань.
Відділ зв’язків із громадськістю
При використанні матеріалів гіперпосилання на ресурс обов'язкове