Протягом вересня–жовтня 2012 р. тривав проект психологічної служби «Адаптація першокурсників до умов навчання у Східноєвропейському національному університеті імені Лесі Українки». Його мета – вивчення психологічних особливостей першокурсників і з’ясування головних аспектів їхньої адаптації до умов навчання у ВНЗ.
Ми виокремили такі три головні аспекти адаптації першокурсника:
1.Дидактичний, пов’язаний із пристосуванням до нової дидактичної ситуації, що відрізняється від шкільної формами та методами організації навчального процесу;
2.Професійний, що передбачає формування інтересу до обраної спеціальності, поступове набуття професійних умінь і навичок;
3.Соціально-психологічний, пов’язаний із труднощами в засвоєнні нових соціальних норм, встановленні та підтриманні студентом певного соціального статусу в новому колективі.
У межах проекту серед інших заходів було проведено психологічні тренінги, у яких взяли участь студенти-першокурсники усіх факультетів та інститутів університету. Слід зазначити, що запропонована програма тренінгів не забезпечує «стовідсоткової» адаптації. Вона лише сприяє цьому процесу, посилює його динаміку за рахунок «переведення» його на актуальний, усвідомлений рівень.
Поставлена ціль – сприяти психологічній адаптації першокурсників до умов навчання – реалізовувалася вирішенням кількох конкретних завдань: коректувати хибні очікування і типові ілюзії щодо навчального процесу; підвищувати мотивацію навчання; знаходити оптимальні моделі поведінки в студентському середовищі; вибирати оптимальну стратегію навчання.
Психологічна служба висловлює подяку заступникам деканів із виховної роботи, які допомагали в організації тренінгів.
Тетяна КУЛИК,
завідувач психологічної служби
Ірина ПОПИК,
практичний психолог
При використанні цієї інформації обов`язкове посилання на першоджерело