Уже стало доброю традицією у партнерських стосунках між освітянами Польщі й України виїзди на науково-практичні конференції на запрошення Польського комітету ОМЕП. В жовтні цього року члени «Волинь-ОМЕП» відвідали Краків, Ченстохову та Зелену Гуру. У складі делегації були викладачі та студенти Східноєвропейського національного університету імені Лесі Українки, працівники управління освіти Луцької міської ради, завідувачі дошкільними закладами міста № 9, 11, 31, педагоги та психологи міста Луцька.
Актуальною проблемою для обговорення освітян обох країн стали такі питання: «Роль дошкільного виховання у підготовці дитини до сучасного життя» (16–17жовтня у Ченстохові) і «Освіта дитини відповідно до Дальтонського плану: теорія та практика» (18 жовтня у Зеленій Гурі).
Східноєвропейський національний університет імені Лесі Українки представляли кандидат психологічних наук, доцент кафедри загальної та соціальної психології Інесса Філіппова та кандидат педагогічних наук, професор кафедри педагогіки вищої школи Ірина Томашевська. Наукові виступи українських викладачів стосувались питань економічної соціалізації дошкільників, цінностей української родини як важливих факторів успішної соціалізації дитини, самоменеджмент педагога в професійній діяльності ДНЗ, формування особистості дитини в сучасних умовах. Польські вчені зосередили увагу на сучасній моделі дошкільної освіти в Євросоюзі та Польщі (доктор Марія Круліца), досвіді польських педагогів щодо дальтонської освіти в Польщі (Катажина Дрияс). А колеги з Голандії, зокрема президент Міжнародної Дальтонської системи Роел Рохнер і віце-президент Пуль Бруін, розкрили концепцію Дальтонської освіти в школах і дошкільних закладах як у світовій спільноті, так і в Нідерландах. Організатори Міжнародної конференції в Зеленій Гурі доктори гуманітарних наук Мірослава Нічай-Драг і Анетта Сорока-Федорчук підготували зустріч для українських колег із науковим колом студентів із проблем організації успішної роботи з сучасними батьками.
Найбільше вразила членів делегації, а нас було 18 осіб – викладачі, педагоги та психологи міста, робота з дітьми дошкільного віку в інтеграційних закладах, де поруч навчаються діти з різним рівнем психічного розвитку – ті, що в нормі й з особливими потребами. Окрім вихователів, психологів, логопедів, працюють освічені помічники вихователя, що мають спеціальну освіту і відповідні вміння для роботи з такими дітьми. Досвід дошкільних закладів № 43, № 35,шкільний комплекс № 3 у Ченстохові показав роботу над формуванням у дітей відповідальності, самодисципліни та самоконтролю. Були цікаво проведені психотерапевтичні вправи з дого-, музико-, казкотерапій. У ДНЗ нове сучасне обладнання, найкраще: кольорове, зручне, за вимогами школи Марії Монтесорі чи Далтон. Держава пітримує систему освіти матеріально на 60–70 %. А батьки завжди мають вибір щодо перебування чи в закладах публічних (державних), чи в закладах непублічних (приватних).
Педагоги Польщі, керівники навчальних закладів, викладачі університетів мають можливість вибрати форму професійного вдосконалення (курсову перепідготовку, стажування) при матеріальній підтримці держави як у будь-якому регіональному інституті своєї країни, так і в освітніх інституціях Євросоюзу.
Окрім участі в наукових конференція та відвідуванні закладів освіти, нам вдалось подивитись найвидатніші місця у Кракові та Ченстохові: Маріанський костел, Замок Вавель, Ягеллонський університет, суконні ряди та музей міста Кракова. А Ясна гора та музей реліквій у Ченстохові вразили своєю історією та величчю.
Європейський комітет ОМЕП запрошує нас до популяризації та реалізації ідей стійкого розвитку дитини. Сьогодні у спеціальних проектах Світової організації «ОМЕП» (центр знаходиться у Швеції) бере участь 29 країн світу. В липні цього року «Волинь-ОМЕП» було прийнято до світової сім’ї ОМЕП та запропоновано взяти участь у науково-практичній конференції в Загребі (Хорватія) в травні 2013 р., де матимемо можливість і розповісти про позитивний український досвід, і познайомитись з найкращими європейськими досягненнями.
Інесса ФІЛІППОВА,
доцент кафедри загальної та соціальної психології
СНУ імені Лесі Українки
При використанні цієї інформації обов`язкове посилання на першоджерело