17–19 лютого спільними зусиллями педагогічного інституту та науково-дослідної лабораторії спеціальної та інклюзивної освіти Східноєвропейського національного університету імені Лесі Українки була проведена І Всеукраїнська науково-практична конференція «Інклюзивна освіта України: проблеми та перспективи розвитку».
У роботі конференції взяли участь науковці Луцька, Києва, Рівного, Слов’янська, Львова, Кам’янця-Подільського, Кременця, Тернополя, представники керівних державних структур, окремі очільники громадських організацій інвалідів, провідні педагоги спеціальних, дошкільних та загальноосвітніх навчально-виховних закладів з інклюзивним та інтегрованим навчанням; методисти з інклюзивної освіти; заступники директорів із навчально-виховної, навчальної, виховної робіт центрів професійної, медичної, фізичної та соціальної реабілітації інвалідів; ранньої реабілітації дітей-інвалідів; завідувачі ПМПК; учителі-дефектологи, логопеди України, аспіранти, студенти.
Учасники розглянули актуальні питання спеціальної та інклюзивної освіти України і зарубіжжя, ознайомились із сучасними інформаційними технологіями й освітнім менеджментом у системі спеціальної та інклюзивної освіти, розкрили психолого-педагогічні аспекти соціалізації осіб із порушеннями психофізичного розвитку в сучасному суспільстві. Провідні науковці та практики в галузі спеціальної та інклюзивної освіти (І. В. Дмитрієва, І. Б. Кузава, Ю. Й. Тулашвілі, Д. І. Шульженко) обмінялись власними науковими здобутками в означених сферах. У доповідях акцентували увагу на необхідності створення оптимального інклюзивного середовища в освітніх закладах усіх рівнів акредитації для вільного доступу осіб з обмеженими можливостями.
На пленарних засіданнях обговорено й визначено тематику та зміст інклюзивної роботи, а також проаналізовано низку проблем, що потребують більш ґрунтовного наукового опрацювання й практичного вирішення. Зокрема, зазначено, що ефективна реалізація і впровадження ідей інклюзивної освіти в Україні в подальшому буде залежати від можливостей знаходження точок дотику, розуміння, врахування інтересів і специфіки цілей представників різних суспільних груп у їх ставленні до проблем інклюзивної освіти; технологічної готовності фахівців спеціальної освіти до професійної діяльності; реалізації підходу щодо підвищення якості спеціальної освіти в сучасних умовах функціонування ВНЗ.
Учасники конференції вважають, що розв’язання окреслених проблем інклюзивної освіти, толерантності суспільних стосунків щодо осіб із порушеннями психофізичного розвитку в процесі їх реабілітації сприятимуть ефективності становлення особистості з особливими потребами в інформаційному суспільстві. В інклюзивному підході закладені можливості змінювати освітню ситуацію, створювати нові форми і способи організації навчально-виховного процесу з огляду на індивідуальні відмінності дітей. Розвиваючи гуманістичні ідеї, держава зобов’язана допомагати людям з особливими потребами в розв’язанні життєво необхідних завдань, створювати належні умови для інклюзивного навчання, доступності до об’єктів різного призначення з метою забезпечення повноцінного життя людей з особливостями психофізичного розвитку.
Науково-дослідна лабораторія спеціальної та інклюзивної освіти
При використанні цієї інформації обов`язкове посилання на першоджерело