Президент Аризонської асоціації наукового креаціонізму, ад’юнкт-професор Аризонського християнського університету в м. Фінікс Джозеф Кезель прибув до Луцька на запрошення Волинського обласного міжконфесійного оргкомітету з відзначення 500-річчя Реформації. 22 травня він виступив на історичному факультеті з лекцією «Від Дарвіна до диктаторства» з підназвою «Повість про три країни». Лекція виголошувалася англійською мовою, але тут же таки перекладалася українською – переклад здійснював декан Чернівецького теологічного коледжу Володимир Василович.
Глибоко віруюча людина, палкий прибічник теорії креаціонізму (Божественного творення світу), містер Кезель розпочав лекцію із запитання: чому наука найбільше розвинулася в Європі, а не десь інде. Причину він вбачає саме у Реформації ХVІ ст. – люди відчули себе вільними, а Всевишнього – як Бога порядку. Натомість теорія еволюції (грубо кажучи, «від мавпи до людини»), що виникла у ХІХ ст., була свого роду світоглядною «Контрреформацією», оскільки її адепти не бажали «вписати» Бога в історію розвитку людства. Пан Джозеф піддав рішучій критиці хибну з християнського погляду доктрину Чарльза Дарвіна, Ернста Геккеля й, супроводжуючи свою розповідь яскравими прикладами та влучними аргументами, зумів довести, що саме ця теорія створила згодом поживне середовище для «вчень» про «вищі» й «нижчі» раси, і – за великим рахунком – для німецького нацизму, радянського більшовизму й тих проблем, які «лихоманять», здавалося б, таку успішну країну, як США (у минулому – расизм, нині – легалізація абортів, евтаназії тощо).
Під час лекції Джозеф Кезель неодноразово звертався до студентів, які явили досить-таки глибоку обізнаність із теми, а на завершення подарував тим, хто бажав, брошуру Карла Віланда «Каміння і кістки: неспростовні свідчення проти теорії еволюції».
Максим КИРИЛЕНКО
Фото автора
При використанні цієї інформації обов`язкове посилання на першоджерело