Міністерство освіти і науки визначило рейтинг вищих навчальних закладів України, де Східноєвропейський національний університет імені Лесі Українки зайняв 20-ту сходинку серед найкращих класичних вишів. Ранжування ВНЗ ІІІ-ІV рівнів акредитації здійснювали за результатами їхньої діяльності та потенціалом 2011/2012 навчального та 2012 календарного років.
Національна система рейтингового оцінювання – складник моніторингу вищої освіти. Позиціонує в системі управління як інструмент, призначений для налагодження ефективного соціального партнерства та суспільної відповідальності цільових груп за забезпечення якості вищої освіти.
Інформація, яку отримує університет за результатами рейтингу, дає можливість визначити сильні та слабкі сторони власної діяльності за певними критеріями й проектувати стратегії перспективного розвитку вищого навчального закладу в площині забезпечення якості вищої освіти.
Головні ознаки престижності університету – ефективні дії вищого навчального закладу, спрямовані на досягнення успішності, досконалості й конкурентоспроможності на ринках освітніх послуг та праці, а також новаторство та вміння фокусувати зусилля на реалізацію та досягнення тактичних і стратегічних цілей.
Ключовим моментом оцінювання є результативність діяльності університету, яка визначається якістю випускників й їх працевлаштуванням на ринку праці, професійною компетентністю та рівнем кваліфікації, конкурентноздатністю, мобільністю та захищеністю на ринку праці.
У цьому контексті рейтинг як інструмент управління процесами успішного функціонування надає вишам інформаційні послуги щодо позиціонування їх на інституційному, галузевому, регіональному та національному рівнях для формування стратегій успіху з урахуванням досягнень партнерів та системи загалом за умов достовірної, об’єктивної та точної інформації суб’єктів ранжування.
Упродовж останнього часу в системі вищої освіти застосовують значну кількість систем рейтингового оцінювання вишів. Варто наголосити, що всі рейтинги певною мірою заслуговують на увагу. Адже, кожний рейтинг орієнтований на конкретні цілі, цільові групи користувачів, має власний змістовий складник, методологію та методику визначення рейтингу.
Однак, рейтинг Міністерства освіти і науки має певні особливості та відмінності, а саме:
– систему формують усі ВНЗ ІІІ-ІV рівнів акредитації незалежно від форм власності, підпорядкування, програм підготовки за напрямами та спеціальностями;
– система враховує певні ключові рекомендації берлінських принципів ранжування ВНЗ;
– система рейтингу відкрита, прозора та доступна всім суб’єктам ранжування, розробникам та користувачам, і ніхто не має права перекривати вільний до нього доступ;
– рейтинг формується на підставі первинної інформаційної бази, що надається суб’єктами ранжування, ґрунтується переважно на статистичних даних і підлягає контролю якості;
– змістовий складник системи ранжування ґрунтується на рейтингових індикаторах, які формують структуру критеріїв рейтингу за основними напрямами діяльності («Міжнародна активність», «Якість контингенту студентів», «Якість науково-педагогічного потенціалу», «Якість наукової та науково-технічної діяльності», «Ресурсне забезпечення»).
У Міністерстві освіти і науки зазначають, що використання рейтингу сприятиме взаємному порозумінню і довірі між різними учасниками національних та міжнародних систем забезпечення якості та гарантує прийняття неупереджених рішень і висновків у процесах забезпечення якості вищої освіти на інституційному рівні.
З повною версією рейтингу ВНЗ III-IV рівнів акредитації МОН за 2012 р. можна ознайомитися за наступним посиланням: http://mon.gov.ua/ua/activity/education/higher-education/1373273686/.
Вл. інф.
При використанні цієї інформації обов`язкове посилання на першоджерело