Східноєвропейський національний університет імені Лесі Українки у 2017/2018 н. р. здійснює набір абітурієнтів для здобуття освітнього ступеня бакалавра за освітньою програмою 016 «Спеціальна освіта (за нозологіями)» за такими спеціалізаціями: вчитель-дефектолог (дітей з інтелектуальними порушеннями), вихователь дітей з вадами психофізичного розвитку; асистент вчителя-дефектолога, педагог-консультант психолого-медико-педагогічної комісії.
Педагогічний факультет Східноєвропейського національного університету імені Лесі Українки отримав ліцензію на підготовку бакалаврів за спеціальністю 016 – «Спеціальна освіта» (за нозологіями).
Можливість вступити на цю спеціальність абітурієнти мають уже в цьому році. Навчання здійснюватиметься на денній формі та триватиме 3 роки 10 місяців. Ліцензований обсяг підготовки фахівців складає 25 осіб.
1) Які знання і вміння набудуть абітурієнти за освітньою програмою «Спеціальна освіта (за нозологіями)» за час навчання і в яких галузях зможуть їх застосувати»?
- Це нова освітня програма, орієнтована на підготовку фахівців у галузі спеціальної педагогіки з широким доступом до працевлаштування, готових розробляти, втілювати й забезпечувати організацію процесу розвитку виховання дітей з інтелектуальними порушеннями як у сучасному спеціальному, так і в загальноосвітньому навчальних закладах освіти. Освітня програма ґрунтується на сучасних наукових знаннях про цілі й цінності спеціальної дошкільної та початкової освіти, традиційні та інноваційні підходи щодо їх вирішення.
Програмою передбачено отримання знань і практичних навичок з основ спеціальної педагогіки та психології, зокрема, закономірностей розвитку корекційної освіти і педагогічної науки в Україні, близькому зарубіжжі в галузі виховання та навчання дітей з психофізичними порушеннями, інноваційними технологіями медико-психолого-педагогічного супроводу вихованців; корекційної психопедагогіки (олігофренопедагогіки); методів психолого-педагогічної діагностики рівня психічного розвитку та особливостей психічних станів при інтелектуальних порушеннях; методів психокорекції, компенсаторно-корекційного впливу на розвиток особистості; спеціальних методик навчання та виховання дітей з інтелектуальними порушеннями (соціально-побутового орієнтування, професійного навчання та профорієнтації); технологій соціально-реабілітаційної роботи; теорії та методики фізичної реабілітації осіб з глибокими інтелектуальними порушеннями.
2) Які навчальні дисципліни вивчатимуть бакалаври спеціальної освіти?
- Основу програми складають дисципліни загальної та професійної підготовки. Такий підхід забезпечує формування широкого спектру компетенцій випускників і дозволяє їм бути не тільки успішними фахівцями-практиками, а й продовжити навчання в магістратурі. Випускники набудуть фахових компетенцій у галузі спеціальної освіти, зокрема, уміння працювати з дітьми, які потребують корекції психофізичного розвитку, а також зі своїми колегами, що полягає у здатності аналізувати складні ситуації щодо їх навчання та розвитку; здатність до педагогічної рефлексії та уміння підвищувати власну компетентність, педагогічну майстерність, володіти педагогічною рефлексією; здатність створювати психолого-педагогічний клімат, що сприяє навчанню усіх вихованців, незалежно від їхнього соціально-економічного стану та рівня психофізичного розвитку; уміння здійснювати диференційований та індивідуальний підхід до дітей з особливими потребами, сприяти корекції відхилень різного типу, розвитку їхніх здібностей і задатків; здатність до застосування системи корекційно-педагогічних впливів, що ґрунтуються на національних традиціях толерантності та емпатії, педагогіці співробітництва, особистісно-орієнтованому підході до дітей із різним рівнем психофізичного розвитку; уміння проводити психолого-діагностичне обстеження вихованців, аналізувати рівень психофізичного розвитку дитини, співпрацювати з сім’єю; уміння володіти методами науково-педагогічних досліджень, навичками проведення діагностики особистості із психофізичними порушеннями; уміння планувати, організовувати і результативно здійснювати педагогічний процес у спеціальних закладах освіти з урахуванням вікових та індивідуальних особливостей дітей дошкільного та шкільного віку; намагатися ставитись до учнів з різними можливостями в класі однаково, усвідомлюючи відповідальність за добробут усіх дітей.
3) Де і ким зможуть працевлаштовуватися випускники цієї освітньої програми?
Бакалавр спеціальної освіти зможе працювати на посаді: вчителя початкових класів для дітей з інтелектуальними порушеннями; олігофренопедагога ДНЗ компенсуючого типу; вчителя-дефектолога навчально-реабілітаційного центру для дітей з інтелектуальними порушеннями; вихователя ДНЗ компенсуючого типу (для дітей з інтелектуальними порушеннями); вихователя спеціальної школи для розумово відсталих дітей; вихователя соціально-реабілітаційного закладу для осіб із розумовою відсталістю; вихователя навчально-освітнього закладу інтегрованого типу; асистента вчителя-дефектолога (для дітей з інтелектуальними порушеннями); педагога-консультанта психолого-медико-педагогічної комісії.
4) Які переваги навчання за освітньою програмою «Спеціальна освіта»?
25% надбавка до заробітної плати, 56 днів щорічної літньої відпустки, педагогічне навантаження на одну ставку – 18-20 годин на тиждень (3-4 години на день), наявність лише 12 учнів (дітей) у класі (групі), широкі можливості працевлаштування під час навчання в університеті.
Прийом документів триває до 26 липня 2017 року.
Педагогічний факультет
При використанні цієї інформації обов`язкове посилання на першоджерело