![](/sites/default/files/styles/width_862/public/field/image/2015-10-09_11.29.31.jpg?itok=EYyDTNTC)
Невід’ємним правом кожної людини є право на освіту, закріплене й гарантоване Конституцією України та іншими нормативно-правовими документами. Реалізація прав на освіту дітей з порушеннями психофізичного розвитку розглядають як одне з найважливіших завдань державної політики в галузі корекційної освіти. Отримання такими дітьми якісної загальної та професійної освіти – вагома умова їх успішної соціалізації, забезпечення повноцінної участі в житті суспільства, ефективної самореалізації в різних видах професійної і соціальної діяльності. Тому в сучасних умовах важливими є зусилля науковців, громадських організацій, педагогів-практиків, спрямовані на розробку психолого-педагогічних та організаційно-управлінських основ права на освіту з огляду на національні інтереси, відповідне нормативно-правове, навчально-методичне, кадрове й матеріально-технічне забезпечення.
9 жовтня на базі середньої загальноосвітньої школи № 281 м. Києва відбулося засідання Всеукраїнського (національного) круглого столу «Право на освіту дітей з інвалідністю: проблеми та перспективи», організоване за партнерської підтримки Уповноваженого Президента України з прав дитини, Міністерства освіти та науки України, Міністерства соціальної політики України, Фонду соціального захисту інвалідів України, Інституту права ім. І. Малиновського Національного університету «Острозька Академія», факультету правничих наук НАУКМА, Київського коледжу та Київського інституту Національного університету «Одеська юридична академія», Інституту корекційної педагогіки та психології НПУ імені М. П. Драгоманова, Інституту спеціальної педагогіки НАПН України, педагогічного інституту СНУ імені Лесі Українки, спеціалізованого дошкільного навчального закладу № 219 для дітей з порушенням зору та інтелекту (м. Київ), ВГО «Майбутнє країни», УАФТП, інших партнерських організацій та установ.
Під час роботи круглого столу обговорювали питання організації інклюзивної освіти та реабілітації дітей із вадами в дошкільному навчальному закладі, спеціальному класі для дітей зі зниженим зором, адаптації дітей з особливими освітніми потребами у середній школі, а також удосконалення законодавства щодо соціального захисту й освіти дітей із психофізичними порушеннями. Наприкінці знайомства з садочком учасники круглого столу отримали приємний сюрприз від вихованців СЗШ №281 та СДНЗ № 219 у вигляді невеличкого святкового концерту.
Педагогічний інститут СНУ імені Лесі Українки представляли декан педагогічного інституту, доктор педагогічних наук, професор Анна Лякішева, яка виступила із вітальним словом, та доктор педагогічних наук, професор кафедри педагогіки Ірина Кузава, котра долучилася до обговорення проблем організації інклюзивної освіти та її впровадження в умовах сьогодення.
Ірина СИДОРУК,
заступник декана з виховної роботи педагогічного інституту
При використанні цієї інформації обов`язкове посилання на першоджерело