![Павліха](/sites/default/files/styles/width_862/public/2023-03/photo_2023-03-01_21-56-36.jpg?itok=gz7U9qZY)
У Волинському національному університеті імені Лесі Українки стартувала перша весняна школа Вернадського–2023 «Сталий, інклюзивний та розумний розвиток в контексті децентралізації: досвід ЄС» в межах міжнародного гранту The Jean Monnet Chair project «Sustainable, Inclusive and Smart Development within Decentralization Process: the EU experience» Erasmus+ (SISDDP).
Досягнення Порядку денного до 2030 року та Цілей сталого розвитку у світовому масштабі й у межах Європейського Союзу потребує глибокого переосмислення та підготовки фахівців, зорієнтованих на європейські цінності, які мають відповідні компетенції та знання для досягнення цих Цілей у децентралізованому середовищі.
![ Павліха](/sites/default/files/inline-images/photo_2023-03-01_22-19-34.jpg)
Ідея сталого розвитку – логічне продовження вчення про ноосферу академіка Володимира Вернадського, життя і діяльність якого пов’язані з Україною. Однак його наукова спадщина як історика та філософа науки світового рівня залишалася невідомою для наукової спільноти впродовж багатьох десятиліть. Праці Володимира Вернадського випередили свій час більше ніж на 100 років і по сьогодні не втратили своєї актуальності.
Весняна школа Вернадського–2023 – це не просто науковий пошук й освітня ініціатива. Це справжнє об’єднання науковців, які не лише вивчають проблеми економіки сталого розвитку, але дійсно намагаються жити цією парадигмою.
Для роботи у весняній школі Вернадського–2023 зареєструвалися 226 науково-педагогічних працівників усіх ступенів вищої освіти з різних навчальних закладів України. Наш проєкт демонструє, що таке об’єднання працівників вищої освіти не знає кордонів й умовностей, а тільки спільні цілі й бажання ділитися знаннями для покращення світу. Адже ми вивчатимемо сучасну парадигму сталого, інклюзивного, розумного розвитку; наукову спадщину академіка Володимира Вернадського, питання методики викладання принципів сталого, інклюзивного, розумного розвитку у вищій школі.
Мета нашої сертифікованої програми – сприяння вдосконаленню раніше набутих та/або набуття нових компетентностей науково-педагогічними працівниками в межах викладацької діяльності для вдосконалення викладання у вищій школі досвіду Європейського Союзу щодо сталого, інклюзивного, розумного розвитку, децентралізації тощо. Ми намагатимемося створити максимально сприятливі умови для професійного розвитку кожного нашого учасника.
![Павліха](/sites/default/files/inline-images/photo_2023-03-01_21-56-45_0.jpg)
Прогресивні тренери, викладачі Кафедри Жана Моне SISDDP навчатимуть: розробляти стратегію та проєкти сталого, інклюзивного, розумного розвитку на рівні країни, регіону, громади, бізнесу, університету; аналізувати індикатори й індекси сталого, інклюзивного, розумного розвитку; ідентифікувати рівень сталого, інклюзивного, розумного розвитку університету, бізнесу, громади, регіону, країни; здійснювати стратегічне управління та планування; як заохочувати студентів і колег запроваджувати Глобальні цілі сталого розвитку; як управляти змінами та персоналом на засадах сталого, інклюзивного та розумного розвитку; технологіям проєктного менеджменту та муніципального менеджменту; як комунікувати та покращити внутрішню університетську й владно-громадську взаємодію на засадах сталості й толерантності; як розвивати університет і громаду й сприяти реформі децентралізації?
Команда амбасадорів сталого, інклюзивного, розумного розвитку поповнюється однодумцями, з якими можна продуктивно обмінюватися досвідом, утілювати спільні ініціативи та разом створювати майбутнє України як європейської держави.
координаторка проєкту «Сталий, інклюзивний та розумний розвиток
в умовах децентралізації: досвід ЄС»,
професорка кафедри Жана Моне,
докторка з економічних наук,
експертка з питань сталого розвитку, очільниця Лабораторії проєктів та ініціатив