У Волинському національному університеті імені Лесі Українки стартувала перша весняна школа Вернадського–2023 «Сталий, інклюзивний та розумний розвиток в контексті децентралізації: досвід ЄС» в межах міжнародного гранту The Jean Monnet Chair project «Sustainable, Inclusive and Smart Development within Decentralization Process: the EU experience» Erasmus+ (SISDDP).
Досягнення Порядку денного до 2030 року та Цілей сталого розвитку у світовому масштабі й у межах Європейського Союзу потребує глибокого переосмислення та підготовки фахівців, зорієнтованих на європейські цінності, які мають відповідні компетенції та знання для досягнення цих Цілей у децентралізованому середовищі.
Ідея сталого розвитку – логічне продовження вчення про ноосферу академіка Володимира Вернадського, життя і діяльність якого пов’язані з Україною. Однак його наукова спадщина як історика та філософа науки світового рівня залишалася невідомою для наукової спільноти впродовж багатьох десятиліть. Праці Володимира Вернадського випередили свій час більше ніж на 100 років і по сьогодні не втратили своєї актуальності.
Весняна школа Вернадського–2023 – це не просто науковий пошук й освітня ініціатива. Це справжнє об’єднання науковців, які не лише вивчають проблеми економіки сталого розвитку, але дійсно намагаються жити цією парадигмою.
Для роботи у весняній школі Вернадського–2023 зареєструвалися 226 науково-педагогічних працівників усіх ступенів вищої освіти з різних навчальних закладів України. Наш проєкт демонструє, що таке об’єднання працівників вищої освіти не знає кордонів й умовностей, а тільки спільні цілі й бажання ділитися знаннями для покращення світу. Адже ми вивчатимемо сучасну парадигму сталого, інклюзивного, розумного розвитку; наукову спадщину академіка Володимира Вернадського, питання методики викладання принципів сталого, інклюзивного, розумного розвитку у вищій школі.
Мета нашої сертифікованої програми – сприяння вдосконаленню раніше набутих та/або набуття нових компетентностей науково-педагогічними працівниками в межах викладацької діяльності для вдосконалення викладання у вищій школі досвіду Європейського Союзу щодо сталого, інклюзивного, розумного розвитку, децентралізації тощо. Ми намагатимемося створити максимально сприятливі умови для професійного розвитку кожного нашого учасника.
Прогресивні тренери, викладачі Кафедри Жана Моне SISDDP навчатимуть: розробляти стратегію та проєкти сталого, інклюзивного, розумного розвитку на рівні країни, регіону, громади, бізнесу, університету; аналізувати індикатори й індекси сталого, інклюзивного, розумного розвитку; ідентифікувати рівень сталого, інклюзивного, розумного розвитку університету, бізнесу, громади, регіону, країни; здійснювати стратегічне управління та планування; як заохочувати студентів і колег запроваджувати Глобальні цілі сталого розвитку; як управляти змінами та персоналом на засадах сталого, інклюзивного та розумного розвитку; технологіям проєктного менеджменту та муніципального менеджменту; як комунікувати та покращити внутрішню університетську й владно-громадську взаємодію на засадах сталості й толерантності; як розвивати університет і громаду й сприяти реформі децентралізації?
Команда амбасадорів сталого, інклюзивного, розумного розвитку поповнюється однодумцями, з якими можна продуктивно обмінюватися досвідом, утілювати спільні ініціативи та разом створювати майбутнє України як європейської держави.
координаторка проєкту «Сталий, інклюзивний та розумний розвиток
в умовах децентралізації: досвід ЄС»,
професорка кафедри Жана Моне,
докторка з економічних наук,
експертка з питань сталого розвитку, очільниця Лабораторії проєктів та ініціатив