![Результати плідної співпраці](/sites/default/files/styles/width_862/public/2022-02/76878.jpg?itok=s2N7zbnO)
У межах угоди про співпрацю між кафедрою педагогічної та вікової психології, кафедрою фізичної терапії та ерготерапії Волинського національного університету імені Лесі Українки та комунальним закладом «Луцький навчально-реабілітаційний центр Луцької міської ради у Волинській області» на завершальному етапі – робота дослідно-експериментального майданчика «Психолого-педагогічна корекція та фізична терапія дітей з особливими освітніми потребами».
![Результати плідної співпраці](/sites/default/files/inline-images/34525.jpg)
Для розвитку особистісного потенціалу дитини з особливими освітніми потребами необхідні зусилля не тільки держави і міжнародних громадських організацій, але й суспільства загалом і кожної людини зокрема.
![Результати плідної співпраці](/sites/default/files/inline-images/8900.jpg)
На сучасному етапі розвитку українського суспільства гуманізація функцій освіти передбачає актуалізацію можливостей особистості учня як суб’єкта педагогічного процесу, здатного до саморозвитку, вільного вибору свого життєвого шляху. Це потребує певних змін в організації освітнього процесу в закладах освіти.
![Результати плідної співпраці](/sites/default/files/inline-images/980-9-.jpg)
Особливої актуальності набуває це в роботі з дітьми з особливими потребами, що передбачає створення для них умов участі у соціальному й економічному житті через оволодіння певним обсягом знань, умінь і навичок в умовах спеціально організованого освітнього процесу, органічно поєднаного з іншими формами реабілітації й інтеграції в суспільство. Для цього потрібен комплекс корекційних заходів, спрямованих на відновлення здібностей дитини до побутової, суспільної майбутньої професійної діяльності згідно з її потребами, колом інтересів, рівнем домагань із урахуванням прогнозованого потенціалу її соматичного стану, психофізіологічної витривалості, соціального статусу і реальних можливостей соціального середовища.
![Результати плідної співпраці](/sites/default/files/inline-images/%D0%B23453%D0%B2.jpg)
![Результати плідної співпраці](/sites/default/files/inline-images/%D0%B0576%D0%B0567.jpg)
![Результати плідної співпраці](/sites/default/files/inline-images/780989.jpg)
Результат цієї роботи – видання за однойменною назвою навчально-методичного посібника «Психолого-педагогічна корекція та фізична терапія дітей з особливими освітніми потребами». Важливо, що співавторами посібника є чимало педагогів, які залучені до експериментальної роботи і які представили свої апробовані програми з психологічної та педагогічної корекції й фізичної реабілітації.
![Результати плідної співпраці](/sites/default/files/inline-images/%D0%B0%D0%B045747.png)
![Результати плідної співпраці](/sites/default/files/inline-images/98%D0%B3%D0%BE9%D0%B3890.jpg)
За час діяльності дослідно-експериментального майданчика (2017–2022 рр.) на базі навчально-реабілітаційного центру низка студентів факультету психології пройшли виробничу та педагогічну практику, проводили діагностичну роботу й апробацію корекційних програм, які лягли в основу їхніх курсових і магістерських проєктів. А головне – здобули неоцінний досвід практичної роботи з дітьми з особливими освітніми потребами.
![Результати плідної співпраці](/sites/default/files/inline-images/%D0%BB0%D0%BB9-09.jpg)
Михайло КОЦЬ,
кандидат психологічних наук,
доцент кафедри педагогічної та вікової психології,
заступник декана факультету психології з виховної роботи,
науковий консультант програми дослідно-експериментальної роботи
з теми «Психолого-педагогічна корекція та фізична терапія дітей
з особливими освітніми потребами»
на базі КЗ «Луцький навчально-реабілітаційний центр
Луцької міської ради»