![відбулося засідання круглого столу, присвячене нагальним проблемам надання комплексної ревіталізаційної допомоги дітям із ускладненим розвитком.](/sites/default/files/styles/width_862/public/2020-10/122968017_2860194117545404_6995660602028361845_n.jpg?itok=4hYG9nre)
У межах перебігу міжнародної науково-практичної конференції «Ефективні стратегії поведінкового аналізу (АВА) в сучасному освітньому просторі на прикладі досвіду США» (26–27жовтня, м. Луцьк) на базі дитячого корекційно-розвивального центру «Розмовляйко» відбулося засідання круглого столу, присвячене нагальним проблемам надання комплексної ревіталізаційної допомоги дітям із ускладненим розвитком.
Викладачі факультету психології та соціології у режимі жвавого інтелектуального діалогу обмінювалися досвідом наукового вивчення та супроводу дітей із психофізичними обмеженнями з керівницею центру Людмилою Вознюк, американською професоркою Терезою Скотт Сіансіоло, провідними психологами, лікарями, реабілітологами міста.
Серед різноманіття актуальної проблематики ключовим ракурсом обговорення стала специфіка задіяння у вітчизняному корекційно-розвивальному просторі АВА терапії (прикладного поведінкового аналізу) як потужного сучасного підходу для надання допомоги дітям в інклюзивному та шкільному середовищі.
Знана американська вчена, авторка книг із окресленої проблематики Тереза Скотт Сіансіоло поділилася досвідом навчання окремими блоками (DTL), навчання у природньому середовищі (NET) й особливостями вербальної поведінки, позитивного заохочення та моніторингу соціальної історії дитини з проблемами розвитку.
![Круглий стіл](/sites/default/files/inline-images/122876215_732511364278019_5046433174280383343_n.jpg)
Проректор з науково-педагогічної роботи та міжнародної співпраці, доктор психологічних наук, професор Лариса Засєкіна окреслила клінічно-психологічні виміри проблеми, наголосивши на результативності задіяння когнітивно-поведінкових тактик і стратегій у роботі з такими дітьми.
Декан факультету, кандидат психологічних наук, доцент Тамара Дучимінська розкрила особливості підготовки студентів до проходження різного виду практик (пропедевтичної, діагностичної, корекційної тощо) і запропонувала укласти різнорівневі угоди про творчу науково-дослідну співпрацю і з українськими, і з американськими фахівцями й інституціями.
Завідувач кафедри педагогічної та вікової психології, доктор психологічних наук, професор Ярослав Гошовський висвітлив багатолітній досвід і доробок кафедри педагогічної та вікової психології у контексті психології різномодальної депривації, аутизму, ФАС (фетального алкогольного синдрому) й інших порушень психогенези та надання ревіталізаційної допомоги дітям із проблемами розвитку.
Кандидат психологічних наук, доцент Наталія Вічалковська розкрила окремі тонкощі гуманного та висококваліфікованого комплексного медико-психолого-педагогічного супроводу дітей у Волинському будинку дитини для дітей із ураженнями центральної нервової системи та порушеннями психіки, зокрема розповіла про результативні інноваційні технології лікарів Володимира Алейнікова та Тетяни Віговської.
У розмові взяли участь фахівці-практики, які актуалізували найгостріші проблеми допомоги дітям із психофізичними обмеженнями розвитку.
Модератором наукового диспуту була керівниця дитячого корекційно-розвивального центру «Розмовляйко» Людмила Вознюк, яка здійснила презентацію діяльності цього унікального за результативністю надання реабілітаційної допомоги дітям із проблемами психофізичного розвитку закладу, до речі, оснащеного за найновішими світовими стандартами. Відбулася також презентація авторських практичних методик, перегляд мініфільмів про інклюзивні техніки, нейрологопедичні практики, логоритмічні заняття тощо.
Усі учасники круглого столу, домовившись про подальшу співпрацю, винесли не лише набутий новий фаховий досвід, але й усвідомлення власної місіонерської відповідальності за науковий супровід процесів надання допомоги дітям із ускладненою психогенезою.
Дарія ГОШОВСЬКА,
кандидат психологічних наук,
доцент кафедри педагогічної та вікової психології,
голова Волинського відокремленого підрозділу
Асоціації політичних психологів України