![](/sites/default/files/styles/width_862/public/field/image/41804339_468882716956578_2240879189320269824_n.jpg?itok=fpvrP-AX)
Про сексизм, мачизм, фейсизм, оречевлення та еротизацію говорили в стінах університету…
Факультет філології та журналістики завжди радо відчиняє двері визначним журналістам, письменникам, науковцям та громадським діячам. 14 вересня з відкритою лекцією «Сексизм у рекламі: основні механізми та прояви» до нас завітала Оксана Кісь, науковиця, історик та антрополог, феміністка, доктор історичних наук, старша наукова співробітниця Інституту народознавства НАН України, президентка Української асоціації дослідників жіночої історії, голова Львівської міської громадської організації Науково-дослідний Центр «Жінка і суспільство», соціальна активістка, експертка Гендерної експертної платформи ГІАЦ «Крона».
Захід за підтримки Українського жіночого фонду організувала ГО «Альтернативна журналістика», члени якої – викладачі та студенти журналістських спеціальностей. Науковиця показала конкретні приклади використання оголеного тіла в рекламі, пояснила, як це впливає на реципієнта. Пані Оксана розповіла, що зображення відверто сексуальних жінок у рекламі чоловічих товарів (наприклад, алкоголю чи будівельних матеріалів) – це гендерна нерівність, адже це понижує роль жінки в суспільстві, показує її пряму залежність від чоловіка. Отже, жінку асоціюють із «сексуальним товаром», який легко продати. Реклама, яка показує так званих «мачо», теж не рідкість; такі зображення вказують на владність чоловіка. Лекторка зауважила, що оголене тіло доречне лише в мистецтві, бо, коли жінку вносять до товарного ряду, її тіло теж сприймають як товар.
Після виступу Оксани Кісь усі зацікавлені змогли запитувати ораторку про окремі моменти цієї теми. На завершення дійства Оксана Косюк, доцент кафедри соціальних комунікації, голова ГО «Альтернативна журналістика», подякувала Оксані Романівні за надзвичайно цікаву та інформативну лекцію.
Що ж про це дійство думає аудиторія?
Юрій Громик, декан факультету філології та журналістики, кандидат філологічних наук, доцент: «Прилюдна лекція пані Оксани Кісь виявилася цікавою, змістовною, але спонукала до сумних роздумів. Прикро, що наше суспільство терпить над собою публічну наругу у варіанті таких рекламних зображень, про які йшла мова. Ще більш сумно, що в державі не винайдено надійного й дієвого механізму, який би регламентував цю сферу. Тому й у ХХІ ст. час від часу стаємо свідками печерного ставлення до людини... Варто відзначити, що цей захід став, так би мовити, дебютом ГО “Альтернативна журналістика”, яку створено зусиллями працівників та студентів відділення журналістики нашого університету (керівник ГО – доцент Оксана Косюк). Маємо нагоду привітати всіх причетних із вдалим початком діяльності, подякувати за ініціативу й побажати нових цікавих заходів».
Наталія Шульська, кандидат філологічних наук, доцент кафедри соціальних комунікацій: «Гендерне дослідження, представлене у відкритій лекції пані Оксани, направду надзвичайно цікаве й актуальне. Адже прояви сексизму ми знаходимо щодня – у рекламі його найбільше. На проілюстрованих лекторкою фрагментах рекламних щитів та етикеток ми побачили, яка “підступна” й маніпулятивна реклама. Ця лекція вкотре переконала в необхідності бути гендерно чутливими до тих інформаційних явищ, які існують навколо нас».
Єлизавета Нахамець, студентка 4-го курсу факультету філології та журналістики: «Лекція справді виявилася захопливою подією, оскільки присутні дізналися про прояви сексизму в сучасній рекламі, розмежували поняття “оречевлення”, “еротизація”, “фейсизм” та “мачизм” і мали змогу побачити ці речі на яскравих прикладах. Лекція Оксани Кісь – інструментарій пізнання сексизму як явища та дієвий спосіб захистися від нього».
Юлія Кравчук, студентка 2-го курсу факультету філології та журналістики: «Це був той випадок, коли я з нетерпінням чекала цієї лекції. Справді, було цікаво слухати і хотілося, щоб та година спілкування не закінчувалася. Відтепер я уважніше придивляюся до рекламних банерів і аналізую їх зовсім інакше. Пані Оксана відкрила мені очі на, здавалося б, звичні речі, до того ж підняла проблемне питання. Лекція однозначно виявилася потрібною. Особисто я зацікавилася темою сексизму – і не тільки в рекламі».
Софія Гудич, студентка 3-го курсу факультету філології та журналістики: «Це лекція-вступ. До її виголошення були студенти, які не вірили, що сексизм і справді є. А тепер знають. Для тих, хто темою цікавиться, ця лекція стала платформою для діалогу. Тема сексизму – це те, про що я можу читати три ночі підряд. Я рада, що тепер місце для подібної дискусії є й на рідному факультеті».
Олександра САДОВА,
студентка факультету філології та журналістики
При використанні цієї інформації обов`язкове посилання на першоджерело