![](/sites/default/files/styles/width_862/public/field/image/img_0722.jpg?itok=H0D92Jhr)
10 листопада 2016 року в рамках співпраці профконсультанта відділу молодіжної політики та соціальної роботи СНУ імені Лесі Українки Тетяни Кулик із Ківерцівським районним центром зайнятості відбувся профорієнтаційний семінар «Головні правила успіху під час співбесіди з роботодавцем».
Співбесіда – один із найважливіших етапів у процесі отримання бажаної роботи. Саме від першого враження залежатиме успіх всього заходу, а також низка супутніх питань: заробітна платня, тривалість випробувального терміну (або його відсутність), привілеї, допуск до важливих і цікавих проектах із перших днів вашого взаємовигідного співробітництва. Дуже часто молода людина соромиться, або не вміє себе презентувати, не знає, як акцентувати увагу на своїх сильних сторонах. З метою оволодіння навичками підготовки до співбесіди з роботодавцем студенти хімічного факультету дізналися про такі основні правила підготовки:
- Заздалегідь зберіть якомога більше інформації про компанію, в якій ви маєте намір працювати, і про передбачувану посаду. На момент співбесіди ви повинні чітко знати, які знання і навички від вас вимагатимуть.
- Обираючи одяг для співбесіди, знайте, що ваш зовнішній вигляд повинен відповідати ситуації, стилю підприємства та посаді, на яку ви претендуєте.
- Приходити на співбесіду краще за 5–10 хвилин до призначеного часу. Нехай у вас буде кілька хвилин на те, аби розслабитися, вгамувати хвилювання і налаштуватися на подальшу розмову.
- Майте при собі не лише резюме, але й копії необхідних документів, у тому числі про освіту, якщо потрібно, зразки своїх робіт (статті, малюнки, фотографії тощо).
- Будьте готові назвати прізвища і телефони осіб, що надали вам рекомендації (попередньо узгодивши це з ними).
- Правило першого враження говорить: думка про вас формується протягом перших тридцяти секунд. За цей час ви повинні ненав’язливо продемонструвати гарні манери, компетентність, впевненість у своєму професіоналізмі.
- Будьте впевнені в тому, що ви гідні цієї посади. Ви пропонуєте компанії свої послуги і взаємовигідне співробітництво, тому понурий погляд і зігнута спина на співбесіді недоречні.
- На співбесіді поводьтеся щиро і природно. Не варто говорити жартівливо або кокетливо, співбесіда – це не та ситуація, коли ви можете показати свою веселу вдачу і прекрасне почуття гумору.
- Дуже важливо вислухати роботодавця до кінця і не перебити його. Це не говорить про те, що ви з усім повинні погоджуватися, просто для заперечень цей час не зовсім вдалий. Для початку дозвольте йому сказати все, що цікавить його, а потім висловіть у ввічливій формі свої побажання, заперечення або задайте запитання.
- Завжди говоріть по суті, уважно слухайте роботодавця, щоб не задати йому питання, відповіді на які він уже сказав.
- Ніколи не ставте питань про майбутню заробітну плату: обговорення цієї теми повинен почати роботодавець.
- У кінці розмови варто чітко домовитися про те, коли і як ви дізнаєтесь про результати. Закінчуючи співбесіду, підтвердіть своє бажання отримати посаду і подякуйте за надану увагу.
Аби навчити студентську молодь якнайкраще розкритися перед роботодавцем, фахівець Ківерцівського районного центру зайнятості Людмила Міщук під час семінару розповіла про структуру та види співбесіди з роботодавцями, як-от: групова співбесіда, стрес-інтерв’ю, співбесіда по skype, інтерв’ю з кількома представниками роботодавця.
Під час заходу студенти дізналися про найтиповіші запитання під час співбесіди та як на них відповідати. Найпопулярніші серед них: «Не могли б ви розповісти про себе?», «Чому ви хочете працювати саме в цій компанії?», «Чи є у вас переваги перед іншими претендентами?», «Які ваші сильні і слабкі сторони?», «Чи зможете ви поєднувати роботу з особистим життям?», «Що ви чекаєте від своєї кар’єри через кілька років?», «Яку зарплату ви хочете отримувати?», «Чому ви хочете отримати цю посаду?», «Чому ми повинні довірити її саме вам?», «Чому ви залишили попереднє місце роботи?», «Які якості допоможуть вам впоратися з поставленим завданням?».
Шановні студенти, будьте впевненими в собі, сміливими та завзятими! «Історія світу повна прикладів, коли люди ставали лідерами завдяки одній тільки силі впевненості в собі, сміливості і завзятості», – Махатма Ганді.
Тетяна КУЛИК,
кандидат психологічних наук,
профконсультант відділу молодіжної політики та соціальної роботи
При використанні цієї інформації обов`язкове посилання на першоджерело