![](/sites/default/files/styles/width_862/public/field/image/dsc02197.jpg?itok=LjBQmnqC)
31 жовтня 2016 року в рамках співпраці профконсультанта відділу молодіжної політики та соціальної роботи СНУ імені Лесі Українки Тетяни Кулик із Луцьким районним центром зайнятості відбувся тренінг-семінар для студентів «Самопізнання – передумова успішного працевлаштування».
Під час заходу студенти факультету економіки та управління навчилися правильно складати профплан, який включає:
- Вивчення своїх інтересів, бажань, мрій.
- Вивчення наявності схильностей, умінь, задатків (чи вони є, чи їх достатньо, чи варто «переключитися» на щось інше).
- Проходження всіх можливих варіантів діагностики, тестування.
- Поради психолога, профконсультанта (корпус С, СНУ імені Лесі Українки, каб. 122 (вул. Потапова, 9), тел. 0999351125 – Тетяна).
- Аналіз ситуації на ринку праці (затребувані професії, популярні спеціальності).
- Збір максимальної інформації про професію (як проходить робочий день, які типові професійні вимоги та характеристики), спілкування в чатах, практика, стажування тощо.
Для того щоб дізнатися про професію максимум, потрібно на власні очі побачити процес роботи підприємства чи організації. Найефективніше ці завдання вирішує екскурсія на підприємство чи організацію. Екскурсійна програма не передбачає працевлаштування студентів, однак, вона дає можливість ознайомитися з усіма тонкощами роботи, зокрема побачити виробничий процес зсередини. Отримана під час екскурсії інформація дає «базові знання» про конкретний вид діяльності та допомагає зробити правильний вибір професії в майбутньому.
Зважаючи на те, що самопізнання – це вивчення особистістю власних психічних та фізичних особливостей, усвідомлення самого себе, студентам запропонували ряд методик, за допомогою яких вони зможуть краще пізнати себе:
1. Визначення темпераменту (тест Айзенка, опитувальник структури темпераменту В. М. Русалова, дослідження психологічної структури темпераменту Смирнова, особистісний опитувальник вивчення темпераменту Я. Стреляу та інші).
2. Визначення рис характеру, акцентуацій (16-факторний особистісний опитувальник Кеттела (особливості характеру, схильності та інтереси), характерологічний опитувальник Леонгарда, опитувальник Шмишека та інші).
3. Інтелектуальні (тест Айзенка на визначення рівня ІQ, прогресивні матриці Равена; тест на визначення структури інтелекту Амтхауера, тест Векслера (визначення вербального та невербального інтелекту).
4. Профорієнтаційні (диференційно-діагностичний опитувальник ДДО Клімова, карта інтересів Голомштока, опитувальник Голланда (в тому числі модифікований), опитувальник самооцінки схильностей до різних типів професійної діяльності (М. Волкова), методика «Темперамент і професія», тест структури інтересів і схильностей (СІС), тест «Квадрат інтересів» та інші).
5. Виявлення здібностей (тест на виявлення творчих здібностей у школярів, методика визначення загальних творчих здібностей людини, опитувальник виявлення комунікативних і організаторських здібностей та інші).
Менеджер проектів з обласного молодіжного центру праці Заріна Дацик навчила студентів як максимально використовувати власні можливості для подолання внутрішніх і зовнішніх перешкод під час пошуку роботи, як підвищити рівень внутрішньої мотивації до розвитку особистості та професійної самовизначеності.
«Не дивлячись, що у самопізнанні Ви повинні виходити з того, що подобається і що Ви здатні робити, при виборі професії слід також зважати на її актуальність» – наголосила Заріна Дацик.
Найбільш актуальні сфери на сьогодні в Україні такі: сфера ІТ, сфера продажів, робітнича сфера, Інтернет та телекомунікаційний зв’язок.
Спеціалісти прогнозують на найближчі десять років збільшення попиту на інженерів, фізиків, техніків, лікарів, «айтішників» та інші професії.
Шановні студенти, вивчайте себе, власні психічні особливості, потреби, бажання, мрії, займайтеся самоаналізом, адже самопізнання – передумова успішного працевлаштування.
Тетяна КУЛИК,
кандидат психологічних наук,
профконсультант відділу молодіжної політики та соціальної роботи
При використанні цієї інформації обов`язкове посилання на першоджерело