![](/sites/default/files/styles/width_862/public/field/image/06102015-nraore-2.jpg?itok=NnP1JsQv)
6 жовтня 2015 року у Клубі Кабінету Міністрів України відбулася координаційна нарада донорів «Реформи в Україні: проблеми, потреби й можливості», в якій взяла участь перший заступник Міністра освіти і науки України Інна Совсун.
Інна Совсун зазначила, що реформи в сфері освіти матимуть результат в довгостроковій перспективі. Як наголосила перший заступник Міністра, одним з ключових завдань в реформуванні освіти і науки є зміна системи фінансування галузі. «Наразі система фінансування освіти і науки є запозиченою з радянського минулого та застарілою», - сказала Інна Совсун.
Також перший заступник Міністра повідомила, що Міністерство продовжує роботу по оптимізації мережі навчальних закладів. «Зараз ми маємо занадто велику кількість вищих навчальних закладів, кількість середніх шкіл непропорційна до кількості учнів», - зауважила Інна Совсун. Оптимізація торкнеться і закладів професійно-технічної освіти, а також наукових установ, які мають низьку якість роботи, при цьому потребують постійного державного фінансування.
Перший заступник Міністра розповіла, що Міністерством вже розроблено проекти законів, які сприятимуть реформуванню загальної та професійної освіти.
За словами Інни Совсун, в галузі середньої освіти метою Міністерства є впровадження нової системи шкільної освіти з чітким поділом на початкову, базову та старшу школи, яке відбуватиметься паралельно зі зміною якості навчального контенту. «Проектом закону «Про освіту» передбачено посилення контролю якості шкільної освіти громадськістю, а також децентралізацію управління системою освіти», - зазначила перший заступник Міністра. Нова система шкільної освіти допоможе учням зробити більш усвідомлений вибір майбутньої професії.
Інна Совсун зазначила, що проект закону «Про професійно-технічну освіту» направлено в Парламент. Законопроект передбачає наближення процесу навчання та його результатів у закладах професійної освіти до потреб ринку праці, а також створення регіональних центрів професійної освіти. За допомогою декількох великих проектів (ETF, ЄС і Канади) Міністерство зможе застосувати кращі практики в реформі професійної освіти - наприклад, можливість запровадження дуальної освіти.
Як повідомила Інна Совсун, завдяки Закону «Про вищу освіту» реформування сфери вищої освіти відбувається шляхом прийняття підзаконних нормативно-правових актів. Основні напрямки реформи - автономія університетів, впровадження нових механізмів забезпечення якості та децентралізація управління на рівні Міністерства. Вищі навчальні заклади мають розвивати власну систему адміністративного управління, самостійно розробляти навчальні програми. Наука також має стати невід’ємною частиною університетських досліджень і викладацької діяльності.
За словами першого заступника Міністра, галузь науки наразі в першу чергу потребує зміни системи управління та фінансування. «Система розподілу державних коштів має бути прозорою і враховувати конкурентоспроможність наукових установ», - зазначила Інна Совсун. Важливою складовою розвитку української науки також є її інтернаціоналізація, і цьому сприятиме підтримка заявок українських вчених в рамках програми «Горизонт 2020».
На думку першого заступника Міністра, реформа освіти є однією з пріоритетних, оскільки вона є інвестицією в майбутнє. Інна Совсун подякувала всім донорам за плідну співпрацю та важливу допомогу, а також закликала їх і надалі долучатися до проектів, запропонованих Міністерством.
МОН України