Саме питанням якості освіти Міністерством освіти і науки відводиться важлива роль, а незабаром має з'явитися окрема відповідне агентство. Про це повідомив Міністр освіти і науки Сергій Квіт під прес-конференції перебуваючи в Кіровоградській області.
«Національне агентство з якості освіти буде незалежною від Міністерства структурою, що й працюватиме за принципами професійної незалежності, за квотовими принципами. До його складу увійдуть представники університетів, Національної академії наук, від студентів і роботодавців. Тут не буде місця для корупції. Вимоги перед кандидатами – високі, щодо їх професійності і власної відповідальності», - зазначив Сергій Квіт.
Щодо скорочення кількості вищих навчальних закладів Міністр повідомив, що планів про закриття вишів лише за кількісним показником немає, Міністерство у розпочатій роботі керується виключно показниками якості у діяльності кожного конкретного навчального закладу. Зокрема, Сергій Квіт зазначив, що на початок 2015 року вищих навчальних закладів в Україні налічувалось 802, наразі їх – 317, а до кінця року може лишитися 270.
Перед самими університетами стоїть завдання про відпрацювання перспектив розвитку. В Міністерстві, за словами Сергія Квіта, чекають і сподіваються на пропозиції від університетів, щодо їхньої подальшої роботи. «Університетська автономія можлива, коли активна громада. Без ректорського феодалізму», - підкреслив Міністр.
Серед новацій у системі вищої освіти, Сергій Квіт виділив скасування захисту наукової роботи за плагіат.
Окрім цього, Міністр освіти і науки, прокоментував необхідність відпрацювання державних цільових направлень. Обов’язкові відпрацювання Міністр вважає за невиправданий у сучасних реаліях досвід радянської школи, від якого вже час відмовлятися – відповідне рішення готується для прийняття Урядом.
Сергій Квіт вважає за доцільне відхід від зайвої енциклопедичності у викладанні: «Необхідно виховувати компетентну особистість, здатну вирішувати проблеми. Порівняно зі знаннями, здатність переводити їх в уміння, більш цінна».
За інформацією МОН України