![«Дивоструни» не просто тріо](/sites/default/files/styles/width_862/public/field/image/dsc_9008.jpg?itok=3uDX1S_C)
Тріо бандуристок «Дивоструни» не потребує якогось особливого представлення у волинському, всеукраїнському та, либонь, і в міжнародному масштабі. Очолюваний професором кафедри музичних інструментів інституту мистецтв Східноєвропейського національного університету імені Лесі Українки Мирославою Сточанською колектив провадить активну гастрольну діяльність як Україною, так і за кордоном (Польща, Німеччина, Росія). Їх, лауреатів міжнародних та всеукраїнських конкурсів та музичних фестивалів, знають і люблять численні прихильники української пісні та бандурного мистецтва.
Проте «Дивоструни» – не просто тріо, а творчо-мистецька лабораторія, яка працює на кафедрі музичних інструментів згаданого інституту. Основні напрями її діяльності – створення нового бандурного репертуару (авторські перекладення, аранжування й обробки музичних творів), видання нотної літератури (згадаймо такі видання, як «Земле, моя земле, я люблю тебе», «Із Різдвом Христовим вітаємо щиро», «Лесі Українці», «Пахнуть роси тишею», які широко використовуються в навчальному процесі в нашому університеті та мистецьких закладах нашої держави), запис аудіо- та відеоальбомів (на сьогодні вийшло 14 дисків – і СD, і DVD), популяризація бандурного мистецтва й національної культури серед студентської молоді, пропагування кращих зразків високодуховної музичної й поетичної спадщини, концертна діяльність. У співпраці з Волинським телебаченням створено музичні фільми «Молитва за Україну», «Тополина баркаролла», «Чорнобривці», «Незабутній вальс».
Вихованка й активна учасниця колективу 1999–2009 рр. Наталія Чернецька з успіхом захистила дисертацію на здобуття вченого ступеня кандидата мистецтвознавства.
Концертом-презентацією нових творчих робіт мистецька лабораторія «Тріо бандуристок “Дивоструни”» порадувала своїх шанувальників 27 березня у рамках Тижня інституту мистецтв. Відкрила його пісня Олександра Білаша на вірші Михайла Ткача «Білі лебеді» з репертуару вокального ансамблю «Мрія» та тріо сестер Байко, проте виконавці – Алла Клімук, Катерина Ковальчук та Ольга Разумовська – внесли в пісню свій неповторний «дивострунський» колорит. Неординарним творчим підходом позначене виконання композиції норвезького автора Рольфа Ловланда «Пісня про таємничий сад» (аранжування Ольги Разумовської), а також інтерпретації таких відомих зразків української пісенної творчості, як «Сміються, плачуть солов’ї» Василя Безкоровайного на вірші Олександра Олеся (аранжування Ольги Разумовської), «Напровесні» Олександра Левицького на вірші Лесі Українки, «Минає день, минає ніч» Миколи Мозгового на слова Юрія Рибчинського, «Безсмертник» Олександра Зуєва на вірші Миколи Сингаївського, «Пахне м’ята» Геннадія Татарченка та Вадима Крищенка (аранжування усіх чотирьох творів Алли Клімук), «Криниченька» (музика й текст Миколи Стецюна, обробка Катерини Ковальчук). Зворушливими були інтерпретації пісень Ольги Богомолець на вірші Ліни Костенко – «Відвідини» («Чоловіче мій, запрягай коня…»), «І як тепер тебе забути?» (обробка обох Алли Клімук), «Недумано, негадано» (обробка Ольги Разумовської). До речі, неодноразово згадана Алла Клімук цікаво заявила про себе як композитор – у концерті прозвучала її пісня «Чебреці» на вірші Василя Гея (вперше виконана на ювілеї поета).
Презентація нової програми «Дивострун» супроводжувався словом керівника колективу – професора Мирослави Сточанської, котра розповідала про здобутки творчо-мистецької лабораторії, роботу над тими чи іншими піснями, представляла кожну із них, зокрема сказала, що цей репертуар у майбутньому має скласти основу нового збірника (і, відповідно, альбому) «Напровесні».
Година, відведена на дійство, минула, як одна хвилина, і ще довго в свідомості лунали звуки бандур і чарівні голоси Алли Клімук, Катерини Ковальчук та Ольги Разумовської.
Ігор БЕРЕСТЮК
Фото Володимира ЛУК’ЯНЧУКА