![психологи](/sites/default/files/styles/width_862/public/2024-03/IMG-122ff183b9663eeb55c96ca08b7e9673-V.jpg?itok=p_PvBpVw)
Кафедра педагогічної та вікової психології упродовж багатьох років активно співпрацює з міжнародним благодійним фондом «ОМНІ-мережа для дітей», голова правління якого – іноземний член НАН України, член-кореспондент Академії медицини Аргентини, почесний професор університету Південної Алабами (США), Львівського національного медичного університету імені Данила Галицького та Національного університету «Києво-Могилянська академія», директор програм розвитку дітей та запобігання вродженим вадам, професор Володимир Вертелецький.
![психологи](/sites/default/files/inline-images/IMG-531030e388bdce3a44ed3ebfa5926aae-V.jpg)
ОМНІ-мережа надає підтримку в здійсненні моніторингу вроджених вад розвитку за міжнародними стандартами у трьох областях України (Волинській, Рівненській і Хмельницькій). Результат цієї діяльності – членство Програми запобігання вродженим вадам розвитку ОМНІ-мережі у Міжнародній палаті з моніторингу та дослідження вроджених вад розвитку (International Clearinghouse for Birth Defects Monitoring Systems – ICBDSR) і Європейській мережі популяційних реєстрів вроджених вад розвитку (European Surveillance of Congenital Anomalies – EUROCAT).
![психологи](/sites/default/files/inline-images/IMG-0d54c31ef7f06a01a5b45a26c02557ce-V.jpg)
Науковці кафедри педагогічної та вікової психології спільно з американськими дослідниками провели низку міжнародних науково-практичних конференцій і семінарів. Нещодавно завершилася чергова серія медико-психолого-педагогічних американсько-українських вебінарів. Мультидисциплінарна команда, очолювана професором Майклом Саусом, провела вебінар-практикум «Вебінар для професіоналів: ефективні методи оцінки та втручання при проблемах поведінки». Із української сторони участь взяли науково-педагогічні працівники факультету психології, здобувачі освіти усіх трьох рівнів, стейкхолдери.
![психологи](/sites/default/files/inline-images/IMG-bdcdf291923185a72f3a474ab6c9ff04-V.jpg)
Окремо зазначимо, що ОМНІ-мережа сприяє дослідженням, спрямованим на поглиблення розуміння впливу алкоголю під час вагітності на розвиток дітей, а також покращення діагностики та запобігання порушенням фетального алкогольного спектру (ФАС). Викладачі кафедри педагогічної та вікової психології активно досліджують окреслену проблематику, базові концепти якої включені у процес викладання освітніх компонентів і на бакалавраті, і на магістратурі (наприклад, «Спеціальна психологія», «Психологічний розвиток і супровід осіб різних категорій» тощо), і у фаховій підготовці докторів філософії з психології (наприклад, «Психогенеза особистості в нормі та девіації»).
Такі форми міжнародної співпраці істотно збагачують професійну підготовку психологів у нашому Університеті.
Дарія ГОШОВСЬКА,
завідувачка лабораторії «Психогенеза особистості»,
кандидатка психологічних наук, доцентка