10 березня кафедра педагогічної та вікової психології на базі лабораторії «Психогенеза особистості» провела третій науково-практичний семінар «Магістратура з психології: Viribus unitis». У роботі заходу активну участь взяли і викладачі, і здобувачі освіти, і стейкхолдери, означивши основну мету – досягнути спільними зусиллями тих підходів, форм і методів, які забезпечать засвоєння якомога досконаліших знань й умінь у сфері психологічної теорії та практики.
Визначальними лініями роботи семінару були: 1) залучення магістрантів і зацікавлених осіб до обговорення й оновлення освітньо-професійної програми і навчального плану на 2023–2024 навчальний рік; 2) ознайомлення здобувачів освіти другого освітнього рівня «Магістр» і стейкхолдерів із основними положеннями про різні напрями навчальної діяльності в Університеті, зокрема в контексті підготовки до акредитації; 3) залучення магістрантів на рівні неформальної й інформальної освіти до науково-дослідної роботи.
Декан факультету Тамара Дучимінська привітала учасників семінару та розповіла про престижність і специфіку навчання в магістратурі з психології, чітко окресливши переваги майбутньої професійної діяльності молодої людини, яка має потужні фахові компетентності й диплом магістра, в якому записана професійна кваліфікація «Психолог. Викладач психології. Фахівець з навчання і розвитку».
Завідувач кафедри педагогічної та вікової психології, гарант освітньо-професійної програми Ярослав Гошовський розповів про загальну архітектоніку навчання в магістратурі, висвітлив доробок кафедри і переваги оволодіння знаннями за цією програмою, насамперед завдяки тісному поєднанню теоретичних знань на лекціях і практичних навичок на заняттях, які проводять зазвичай на експериментальних майданчиках кафедри (ЗОШ № 20 м. Луцька, Луцький навчально-реабілітаційний центр, Волинський обласний спеціалізований будинок дитини й ін.). Також було висвітлено основні положення про систему внутрішнього забезпечення якості освіти і досвід застосування права здобувачів освіти на внутрішню та міжнародну мобільність. Професор повідомив, що кілька здобувачів освіти вже скористалися цим, опановуючи окремі освітні компоненти у Рівненському державному гуманітарному університеті.
Заступник директора ЗОШ № 20 м. Луцька, науковий співробітник лабораторії «Психогенеза особистості» Людмила Томчик як стейкхолдер і досвідчений практик повідомила про специфіку роботи з дітьми в інклюзивних класах та відзначила гуманність, емпатійність, активність і фахову компетентність магістрантів під час практичних занять й різновидових практик.
Доцент кафедри педагогічної та вікової психології, старший науковий співробітник лабораторії «Психогенеза особистості» Дарія Гошовська ознайомила учасників семінару із найважливішими нормативно-правовими положеннями Університету, зокрема про поточне і підсумкове оцінювання знань, визнання результатів навчання, отриманих у формальній, неформальній та/або інформальній освіті, проведення практики, формування індивідуальної освітньої траєкторії, випускні кваліфікаційні роботи, дистанційне навчання, елементи дуальної форми здобуття освіти, розв’язання конфліктних ситуацій тощо. Окремо зупинилася на досягненнях у сфері дотримання кодексу академічної доброчесності.
Доцент кафедри педагогічної та вікової психології, науковий співробітник лабораторії «Психогенеза особистості» Оксана Іванашко розповіла про те, що на рівні неформальної освіти є широке коло можливостей участі в міжнародних науково-практичних конференціях і семінарах, які проводить кафедра, а також змога апробувати й опублікувати результати магістерських досліджень у збірниках «Магістр психології», «Психогенеза особистості: норма і девіація», матеріалах міжнародних конференцій тощо.
У доповіді доцента Анни Кульчицької йшлося про можливості для здобувачів освіти організувати власну траєкторію оптимального навчально-професійного розвитку, зокрема завдяки тому, що 25 % освітніх компонентів належать до вільного вибору, а також вільній можливості оформляти індивідуальний план навчання, обирати наукового керівника й тему магістерської кваліфікаційної роботи тощо.
Доцент Михайло Коць повідомив про особливості виховної діяльності на факультеті, досвід залучення разом із Анною Кульчицькою та Наталією Кордуновою до започаткування і діяльності антикризового психологічного центру Луцької міської ради, а також про консультативно-корекційну роботу магістрантів у Луцькому НРЦ.
У дискусіях науково-практичного семінару взяли участь здобувачі освіти другого освітнього рівня Н. Дзядук, А. Гусар, В. Ковальчук, К. Кондратюк, С. Ройзін, Ю. Сащук, А. Савчук, О. Романюк, О. Коськін, О. Майборода, О. Галюк, а також аспіранти К. Волков, О. Цвігун.
Дарія ГОШОВСЬКА,
кандидат психологічних наук,
доцент кафедри педагогічної
та вікової психології