У функціональних межах налагодження міжнародної співпраці факультету психології, зокрема кафедри педагогічної та вікової психології з відомими американськими вченими упродовж останніх шести місяців триває серія вебінарів «Особливості діагностики та корекції дітей з особливими освітніми потребами».
Із американської сторони куратор і модератор проєкту – знаний учений, професор Володимир Вертелецький, який попри поважний вік й істотну різницю в часових поясах ще жодного разу ні на хвилину не відтермінував проведення вебінару. Ключова тематика наукової співпраці – медико-психолого-педагогічний супровід дітей із симптомами ФАС (фетальний алкогольний синдром), які мають численні дисморфологічні порушення психо- і соціогенези.
Надзвичайно цінний матеріал американських дослідників активно впроваджується у навчальні реалії факультету психології, зокрема у процесі викладання освітніх компонентів для здобувачів освіти на рівні бакалаврату, магістратури й аспірантури.
Куратор із української сторони – кандидат психологічних наук, доцент Дарія Гошовська, яка залучає найважливіші концептуальні положення вебінарів і під час викладання ОК «Перинатальна психологія та післяпологові депресивні стани» для майбутніх магістрів, і під час різновидових практик на експериментальних майданчиках кафедри. Інші викладачі кафедри теж активно інкультурують набуті компетентності щодо сучасних підходів для роботи з дітьми, які мають психофізичні вади й ускладнення розвитку.
До співпраці активно задіяні як стейкхолдери відома лікарка, директорка Волинського обласного спеціалізованого будинку дитини Тетяна Віговська, кандидат психологічних наук, доцент Наталія Вічалковська (Ганновер, ФРН), а також здобувачі освіти – магістранти й аспіранти, зокрема Катерина Кондратюк, Василь Ковальчук, Костянтин Волков, Ольга Цвігун й ін.
Цінність отриманого теоретико-емпіричного досвіду беззаперечна, адже задіяння гуманних медико-психологічних технологій посприяє гармонізації життєдіяльності знедолених дітей.
Ярослав ГОШОВСЬКИЙ,
доктор психологічних наук, професор,
завідувач кафедри педагогічної та вікової психології,
учень і послідовник генетичної психології