Уже звичним для кожного учасника освітнього процесу стало висловлювання «практична зорієнтованість» програми, освітнього компонента тощо. Однак по-справжньому зануритися у вивчення тієї чи тієї предметної галузі, зрозумівши особливості майбутньої професійної діяльності, здебільшого вдається під час проходження практик, виконання дослідницьких проєктів. Але важливо вже від початків опанування майбутнім фахом, так би мовити, спробувати себе в ньому, поспілкуватися з професіоналами, відчути атмосферу, усвідомити важливість якісної освіти. Таку можливість у межах курсу «Українська мова (за професійним спрямуванням)» мали 17-18 листопада першокурсники, які навчаються за спеціальністю 227 «Фізична терапія, ерготерапія», під час екскурсії у Медичний центр реабілітації учасників бойових дій Луцької міської територіальної громади.
Про історію розбудови та специфіку діяльності центру розповіла представниця адміністрації Олена Волошина, звернувши увагу на різні аспекти реабілітаційного процесу та особливості роботи мультидисциплінарних команд фахівців. Окремо обговорили специфіку комунікації фізичних терапевтів з пацієнтами, вплив стилю спілкування, атмосфери на реабілітацію загалом. За збігом обставин частину зустрічі довелося провести в укритті, що переформатувало спілкування учасників у своєрідну пресконференцію. Прикметно, що найбільше майбутні фахівці з фізичної реабілітації та ерготерапії зацікавилися досвідом роботи працівників центру з військовослужбовцями та їх родинами.
Лікар ортопед-травматолог Віталій Ліберний продемонстрував особливості різних профілів реабілітаційного процесу залежно від потреб пацієнтів, ознайомив з роботою фахівців у залах центру, а також поділився алгоритмами пошуку «ключів» ефективного спілкування на кожному етапі реабілітації, розкривши власні секрети успішної взаємодії.
Про чимало важливих комунікативних чинників, які визначають ефективність реабілітаційної програми для кожного пацієнта, розповіли й представниці відділення медико-психологічної реабілітації психолог Юлія Голуб та лікар-психіатр Анастасія Півень, яка зокрема деталізувала особливості індивідуальних форм спілкування з військовослужбовцями, відповіла на запитання щодо «заборонених» тем і впливу реалій сьогодення на комунікацію з різними групами пацієнтів.
Під керівництвом асистента фізичного терапевта Владислава Дишка кожен охочий зміг спробувати виконати вправи з лікувальної гімнастики, позайматися на тренажерах, поспілкуватися про особливості комплексних реабілітаційних заходів і філософію закладу.
Здобувачі освіти відзначили, що значно поглибили свої знання про фізичну терапію та важливість комунікативної взаємодії під час реабілітації, а також були вражені сучасним обладнанням та атмосферою медичного центру, високою культурою спілкування фахівців.
Напевно, найкращим показником ефективності інноваційного формату авдиторного заняття стало зізнання першокурсників про отриманий потужний заряд мотивації до опанування фаху і бажання в майбутньому працювати в такому або схожому медичному центрі реабілітації.
Ірина ЛЕВЧУК,
доцент кафедри історії та культури
української мови