15 березня проєктна команда міжнародного гранту The Jean Monnet Chair project «Sustainable, Inclusive and Smart Development within Decentralization Process: the EU experience» Erasmus+ підбила підсумки роботи першої весняної школи Вернадського–2023 «Сталий, інклюзивний та розумний розвиток в контексті децентралізації: досвід ЄС».
Цінність школи – її учасники – представники 66-ти навчальних закладів України. Попри всі негаразди й обмеження, які спричиняє держава-агресор, їхня географія дуже широка. Ми цим пишаємося. Академічна освіта має примножуватися здобутками нашої співпраці. Кожен зі слухачів школи отримує сертифікат про підвищення кваліфікації (3 кредити ЄКТС/90 годин).
У презентації матеріалів звернули увагу на моральні та соціальні переконання академіка Володимира Вернадського. Маю надію, якщо Ви читаєте мій допис, Вас зацікавлять його думки та влучні спостереження. Наведу лише цитати з його щоденників, які не потребують коментарів:
«Я не можу собі уявити і не можу змиритися з падінням росії... Але, з другого боку, огидні риси ледачої, неосвіченої тварини, якою є російський народ – російська інтелігенція не менше за її рабів, хижа й продажна, те історичне “варварство”, яке так яскраво відображається довкола, примушує часом зневіритися в майбутньому росії і російського народу. Немає чесності, немає звички до праці, немає широких розумових інтересів, немає характеру й енергії, немає любові й свободи... Адже російська демократія – це царство ситих свиней» (30 серпня 1920 р.).
«Відбувається, на мій погляд, нерозумна розтрата найдорожчого надбання народу – його талантів. А тим часом, ці таланти ніколи не поновлюються безперервно. І навіть, якби виявилося, що процес їх створення в нашому народі ще триває, завжди одні особистості механічно не можуть бути замінені іншими. Треба використати в цей момент те, що дало тепер нам життя – великий дар минулих поколінь» (1927 р.).
Весняна школа Вернадського–2023 об’єднала освітян, які не лише вивчають проблеми сталого розвитку, але дійсно намагаються жити цією парадигмою. Майбутнє України ґрунтується на спільності наших інтересів. Беручи участь у різноманітних освітніх і наукових проєктах, ми змінюємо наше сприйняття світу. Тому наша команда намагалася працювати зі світоглядом слухачів школи через дизайн-мислення.
Робота весняної школи Вернадського–2023 демонструє, що наше об’єднання науково-педагогічних працівників усіх ступенів вищої освіти з різних навчальних закладів України не знає кордонів й умовностей, а тільки спільні цілі й бажання ділитися знаннями для покращення світу.
Запрошуємо до нашої спільноти. Будуймо стале, інклюзивне та розумне майбутнє разом!
координаторка проєкту «Сталий, інклюзивний та розумний розвиток в умовах децентралізації: досвід ЄС», професорка Жана Моне, докторка з економічних наук, експертка з питань сталого розвитку, очільниця Лабораторії проєктів та ініціатив