У контексті оновлення та ремонту аудиторного фонду на факультеті психології було відкрито лабораторію психогенези особистості. У світлому та відремонтованому коштом Університету приміщенні викладачі кафедри педагогічної та вікової психології власними зусиллями та коштами благодійників створили умови і для проведення занять зі студентами бакалаврату, і для здійснення науково-дослідних студій із магістрантами й аспірантами.
Спираючись на тривалий і потужний досвід надання психологічної допомоги вразливим категоріям населення, викладачі мають змогу на рівні своєрідного лабораторного лонгітюдного експерименту апробувати і запроваджувати сучасні методи й технології. Крім роботи на низці еспериментальних майданчиків кафедри (ЗОШ № 20 м. Луцька, Луцький навчально-реабілітаційний центр й ін.) – детальніше, глибше й аргументовано розробляти ключові концепти кафедральної науково-дослідної теми «Вікові та педагогічні виміри психогенези особистості: норма і девіація (ревіталізаційний ракурс)». До пошукової співпраці у сфері інклюзії, реадаптації, психореабілітації, соціорекреації ускладнених депривованих вибірок залучаються і студенти, магістранти, аспіранти, і науковці з інших академічних й дослідницьких інституцій нашої країни (Київ, Львів, Запоріжжя, Мукачево, Кривий Ріг, Рівне), а також психологи-практики.
Варто окремо відзначити внесок кандидата психологічних наук, доцента кафедри Наталії Вічалковської, завдяки старанням якої в лабораторії функціонує сучасна мультимедійна дошка, з’явилися два ноутбуки, комп’ютер й інший психодіагностичний і психокорекційний інструментарій.
У цьому ж приміщенні функціонує координаційний центр Волинського Акме-Університету – волонтерського проєкту кафедри та ГО «Справа Кольпінга в Україні», тому поява в лабораторії сивочолих студентів-дослідників із поважним геронтологічним досвідом – звична справа.
Спільними зусиллями вдалося досягнути того, що здавалося неможливим – аудиторія якісно відремонтована й оснащена, студенти, аспіранти, викладачі мають змогу розвивати вітчизняну психологічну думку і на теоретичному рівні, і в площинах лабораторного дослідження.
Ярослав ГОШОВСЬКИЙ,
доктор психологічних наук, професор,
завідувач кафедри педагогічної та вікової психології