24 квітня на факультеті психології відбувся науково-практичний семінар «Елементи дуальної освіти у фаховій підготовці магістрів психології: досвід впровадження» за участі викладачів кафедри педагогічної та вікової психології спільно з колегами з Мукачівського державного університету, дирекцією ЗОШ № 20 м. Луцька, аспірантами, магістрантами та стейкхолдерами.
Основні тематичні лінії науково-практичного семінару: залучення здобувачів освіти другого освітнього рівня «Магістр» до впровадження елементів дуальної форми здобуття освіти; досвід стейкхолдерів щодо впровадження елементів дуальної форми здобуття освіти у функціональний простір різнотипних інституцій; різновидові практики як апробаційний досвід здобуття дуальної освіти.
Перед учасниками семінару виступила декан факультету психології Тамара Дучимінська, яка розкрила успішні моделі запровадження елементів дуальної форми здобуття освіти у ВНУ імені Лесі Українки.
Ректор Мукачівського державного університету Тетяна Щербан виголосила фундаментальну доповідь «Соціально-економічні реалії запровадження дуальної освіти у Закарпатті: досвід, проблеми, перспективи».
Завідувач кафедри педагогічної та вікової психології ВНУ імені Лесі Українки, керівник лабораторії «Психогенеза особистості» Ярослав Гошовський висвітлив тему «Експериментальні майданчики кафедри як апробаційний простір для запровадження елементів дуальної освіти».
На думку директора ЗОШ № 20 м. Луцька, члена вченої ради факультету психології, старшого наукового співробітника лабораторії «Психогенеза особистості», стейкхолдера Валентина Коляно, дуальна освіта у сучасній школі має низку організаційних і матеріальних вимірів й проблем, однак у співпраці з науковцями та здобувачами освіти вже досягнуто багато позитивних зрушень.
Цікавий ракурс міжнародного досвіду впровадження дуальної форми здобуття освіти в інституціях психореабілітаційної допомоги дітям із особливими психофізичними проблемами розвитку (школа професора Володимира Вертелецького) розкрила доцент кафедри педагогічної та вікової психології, старший науковий співробітник лабораторії «Психогенеза особистості» Дарія Гошовська.
Завідувач кафедри психології Мукачівського державного університету Ірина Брецко виступила з доповіддю «Ресурсний досвід успішних випускників магістратури з психології як основа для задіяння дуального навчання студентів».
Учасники семінару докладно обговорили низку актуальних векторів запровадження дуальної форми здобуття освіти, зокрема в контексті проходження магістрантами практики в інклюзивних класах; у превентивній і переддипломній практиці магістрантів-психологів; у досвіді діяльності навчально-реабілітаційних центрів, а також систему оцінювання результатів дуальної освіти в силабусах освітніх компонентів у магістратурі з психології.
Активну участь у роботі семінару взяли здобувачі освіти другого освітнього рівня «Магістр» ОПП «Психологія» й аспіранти. Здобувач освіти третього рівня підготовки доктора філософії спеціальності 053 Психологія освітньо-наукової програми «Психологія особистості: генеза, безпека, здоров’я» кафедри педагогічної та вікової психології, стейкхолдер Костянтин Волков виступив із цікавою та резонансною доповіддю «Як випускник магістратури може мати успішний бізнес і навчатися в аспірантурі: діяльнісні наративи власного досвіду».
Також відбулася презентація збірника статей і тез «Психогенеза особистості: норма і девіація», авторами якого є викладачі та здобувачі освіти всіх трьох рівнів.
Науково-практичний семінар став ще одним кроком для запровадження елементів дуальної форми здобуття освіти у сучасний вітчизняний академічний простір.
Ярослав ГОШОВСЬКИЙ,
доктор психологічних наук, професор,
завідувач кафедри педагогічної та вікової психології