

Навчально-науковий інститут неперервної освіти Волинського національного університету імені Лесі Українки створено 16 березня 2020 року.
У структурі інституту:
-
центр післядипломної освіти
-
кафедра педагогіки та психології вищої школи
Історична довідка
Життєві цінності та навички XXI століття визначаються постійним прагненням здобувати нові знання. Тож післядипломна освіта в Україні є постійно діючою ланкою в системі безперервної освіти, а Навчально-науковий інститут неперервної освіти у Волинському національному університеті імені Лесі Українки забезпечує фахове надання якісних освітніх послуг за широким спектром навчальних програм.
Освітні послуги тепер Навчально-науковий інститут неперервної освіти, а тоді - факультет підвищення кваліфікації директорів загальноосвітніх шкіл Волинської, Рівненської і Тернопільської областей розпочав надавати із січня 1981 року. Відтоді структурний підрозділ університету Лесі Українки активно розвивається та зміцнюється, а другу вищу освіту тут здобули десятки тисяч фахівців. Із січня 1981 року згідно з наказом Міністерства освіти розпочав роботу факультет підвищення кваліфікації (ФПК) директорів загальноосвітніх шкіл Волинської, Рівненської і Тернопільської областей. Факультет підвищення кваліфікації директорів загальноосвітніх шкіл дав змогу підвищити кваліфікацію майже 4000 педагогічних працівників.
У 1989 році на базі факультету створено відділення “Практична психологія”, яке одним із перших в Україні розпочало перепідготовку вчителів-предметників західного регіону країни за спеціальністю “Практична психологія в системі освіти”.
На прохання обласних управлінь освіти в 1992/1993 н. р. уведено заочну форму навчання, яка дала змогу охопити більшу кількість учителів сільських шкіл. У 1993–1994 роках уперше розпочалася підготовка практичних психологів для дошкільних закладів.
У 1994 році у зв’язку з розширенням напрямів роботи факультет підвищення кваліфікації директорів загальноосвітніх шкіл перейменовано на факультет післядипломної освіти.
Паралельно з підготовкою практичних психологів розпочався набір за новою перспективною спеціальністю в галузі управління освітою – “Менеджмент освіти”. На факультеті підготовлено 146 управлінців-професіоналів, 80% яких нині працюють директорами шкіл та їх заступниками.
Враховуючи потребу суспільства в спеціалістах-психологах інших напрямів, у 1996-1997 навчальному році проведено перший набір слухачів на базі середньої спеціальної медичної освіти за спеціальністю “Психологія” (спеціалізація “Клінічна психологія”).
У період розбудови незалежної Української держави, подолання кризових явищ в економіці виникла потреба в підготовці економістів-бухгалтерів й аудиторів нового рівня знань, кваліфікації і вмінь, які відповідали б реальним умовам відродження економіки України та тенденціям її розвитку. Тому з 1996 р. факультет проводить перепідготовку бухгалтерів та аудиторів на базі вищої освіти за скороченим терміном навчання, орієнтуючись на передові освітні стандарти.
Волинський регіон відчував гостру потребу у збільшенні контингенту спеціалістів-юристів. Це передусім пов’язано з процесами реформування політико-правової системи України. У зв’язку з цим 1996 рік на факультеті розпочато перепідготовку за спеціальністю “Правознавство” на базі вищої освіти, яка мала сприяти вирішенню проблеми забезпечення Волинської області кваліфікованими юристами, а також вирішенню питань, пов’язаних із працевлаштуванням осіб, які в сучасних умовах не в змозі працювати за раніше обраною спеціальністю.
У період розбудови нашого суспільства виникла потреба у фахівцях, які покликані налагоджувати, вести стосунки держави з окремими верствами населення (пенсіонери, безробітні, багатодітні сім’ї, групи з девіантною поведінкою і т. п.). Тому з 1997 року на факультеті розпочато перепідготовку спеціалістів із соціальної роботи, які мають базовий освітній рівень “спеціаліст”.
У період із 1982 до 2000 роки на факультеті функціонувало дві кафедри: управління освітою та практичної психології.
З 2000 року кафедри переведено відповідно на економічний та психологічний факультети.
Із 2000 до 2006 рік на факультеті велась тісна співпраця з Волинським обласним центром зайнятості та управлінням освіти і науки Волинської обласної державної адміністрації. За направленнями Волинського обласного центру зайнятості проходили перепідготовку особи із числа незайнятого населення області за спеціальностями “Фінанси”, “Соціальна робота”, “Інформатика”, “Землевпорядкування і кадастр” денної форми навчання. На замовлення управління освіти і науки Волинської обласної державної адміністрації проводився набір слухачів за спеціальностями “Мова та література (англійська)”, “Інформатика” заочної форми навчання.
У 2006 р. факультет успішно пройшов ліцензування для перепідготовки спеціалістів за 11 спеціальностями денної та заочної форм навчання.
У 2009 р. здійснено набір слухачів денної форми навчання за спеціальностями “Правознавство” та “Психологія”. Продовжено співпрацю з обласним управлінням освіти та науки Волинської обласної державної адміністрації для перепідготовки спеціалістів за спеціальностями “Дошкільне виховання”, “Інформатика”.
Відповідно до листа Міністра освіти і науки України №1/9-112 від 11.02.2009 р. наказом ректора Волинського національного університету імені Лесі Українки Ігоря Коцана факультет післядипломної освіти перейменовано в Навчально-науковий центр післядипломної освіти.
Деканами факультету післядипломної освіти в попередні роки були: Лідія Федорук, Віктор Колесник, Тетяна Буленко, Борис Коцун, Микола Карлін, Микола Сур’як, Андрій Слащук.
Прагнення тих, хто не лише прагне, а й активно діє, були якнайкраще враховані у наказі ректора Східноєвропейського національного університету імені Лесі Українки Анатолія Цьося в березні 2020 року. Тоді відповідно до рішення вченої ради Університету внаслідок реорганізації й постав Навчально-науковий інститут неперервної освіти, який об’єднав підготовче відділення, відділ аспірантури, докторантури, центр перепідготовки та підвищення кваліфікації кадрів, кафедру педагогіки та психології вищої школи.
Сьогодні Інститут забезпечує підготовку здобувачів вищої освіти за бакалаврським, магістерським рівнями вищої освіти, за освітньо-науковим рівнем доктора філософії та науковим рівнем доктора наук, а ще реалізує підвищення кваліфікації фахівців та підготовку до вступу до закладів вищої освіти та успішної здачі зовнішнього незалежного оцінювання. Окрім того, в Інституті забезпечують програму підготовки до вступу у заклади вищої освіти України іноземних громадян та осіб без громадянства на очній (денній, вечірній), заочній, заочній з елементами дистанційної, мережевій формах навчання.
Здобувачі інституту мотивовані, вони свідомі того, що недостатньо лише отримати знання, їх потрібно активно вдосконалювати та діяти.
З 2016 року отримання вищої освіти на базі попередньо отриманої вищої освіти на заочній формі навчання реалізується через:
-
отримання іншої спеціальності освітнього рівня «магістр» на базі освітнього рівня «магістр» чи освітньо-кваліфікаційного рівня «спеціаліст»;
-
отримання іншої спеціальності освітнього рівня «бакалавр» на базі освітнього рівня «бакалавр», «магістр» чи освітньо-кваліфікаційного рівня «спеціаліст».
Навчання відбувається виключно на умовах фінансування за кошти фізичних та/або юридичних осіб.
Терміни навчання відповідно до планів підготовки бакалаврів становлять від 1 року 5 місяці до 2 років 5 місяців залежно від спеціальності, магістрів 1 рік 4 місяці. Детальна інформація розміщена на сторінці Інституту в розділі: Навчання за програмами другої (наступної) вищої освіти.
Зарахування вступників на навчання за усіма освітніми ступенями та формами здобуття освіти проводиться у міру комплектування груп та за наявності вільних ліцензованих місць.
Навчально-науковий інститут неперервної освіти, прагнучи сприяти професійному розвитку педагогічних та науково-педагогічних працівників, пропонує навчання за програмами підвищення кваліфікації. Форма навчання: очно-заочна. Термін навчання: 1 тиждень (1 кредит ЄКТС/30 навчальних годин); 1 день (0,2 кредиту ЄКТС/6 навчальних годин); 2 тижні (2,5 кредити ЄКТС/75 навчальних годин, або 2 кредити ЄКТС/60 навчальних годин); 3 тижні (4 кредити ЄКТС/120 навчальних годин); 1 місяць (5 кредитів ЄКТС/150 навчальних годин, або 6 кредитів ЄКТС/180 навчальних годин).
Освітній процес організовується на базі факультетів університету та їх кафедр.
Початок навчання - за фактом формування груп слухачів. Навчання на курсах підвищення кваліфікації платне. Розмір оплати встановлюється відповідно до кошторису витрат. Якщо виникає потреба, слухачі курсів підвищення кваліфікації забезпечуються гуртожитком університету.
Відкритість і доступність інформації про кожну програму підвищення кваліфікації університет здійснює, оприлюднюючи її на своєму веб-сайті. За результатами проходження підвищення кваліфікації видається документ (сертифікат) про підвищення кваліфікації.
Перелік виданих документів про підвищення кваліфікації оприлюднюється на офіційному веб-сайті Волинського національного університету імені Лесі Українки протягом 15 календарних днів після того, як їх видали. Програми курсів підвищення кваліфікації укладено згідно з п. 2 ст. 59 ЗУ «Про освіту», відповідно до п. 10 постанови КМУ від 21 серпня 2019 року № 800 та ліцензій ВНУ ім. Лесі Українки на провадження освітньої діяльності з підвищення кваліфікації.
Для ефективного планування підвищення кваліфікації та формування плану-графіку пропонуємо електронну форму реєстрації, що розміщена на сторінці Інституту в розділі: Реєстрація курси підвищення кваліфікації
Ще одним напрямом діяльності Інституту є проведення підготовчим відділенням курсів з підготовки до здачі ЗНО з усіх предметів, творчих конкурсів для вступу до закладів вищої освіти для учнів закладів загальної середньої, професійної (професійно-технічної) освіти, єдиного фахового вступного випробування (ЄФВВ), єдиного вступного іспиту (ЄВІ) з іноземної мови для студентів закладів фахової передвищої та вищої освіти, вивчення української мови як іноземної та підготовка до вступу в заклади вищої освіти для іноземних громадян.
Високий рівень підготовки спеціалістів у Навчально-науковому інституті неперервної освіти забезпечують викладачі Волинського національного університету імені Лесі Українки, запрошені спеціалісти з інших ЗВО, провідні фахівці-практики.
Навчально-науковий інститут неперервної освіти має відповідну матеріально-технічну базу: розміщений в окремому навчальному корпусі, за адресою проспект Волі, 13, загальною площею 1260 кв. м, має 3 лекційні та 7 навчальних аудиторій для проведення семінарських та лабораторних занять, комп’ютерний клас.
Якщо виникатимуть питання, телефонуйте директору Навчально-наукового інституту неперервної освіти Дикому Олегу Юрійовичу: тел. +380990000804, чи пишіть на електронну адресу: Dykyi.Oleh@vnu.edu.ua
е-адреса Інституту: second-edu@vnu.edu.ua
Телефон для довідок: (0332)71-30-89, 71-81-39
Радикально змінити сферу своєї діяльності та отримати необхідні фундаментальні знання в новій області можна отримавши другу вищу освіту у Навчально-науковому інститут неперервної освіти:
-
освітній ступінь «Магістр» на основі освітнього ступеня «магістр», освітньо-кваліфікаційного рівня «спеціаліст» заочна форма навчання за наступними спеціальностями:
Спеціальність |
Освітньо-професійна програма |
Вступне випробування |
Кваліфікація |
012 Дошкільна освіта |
Дошкільна освіта** |
Мотиваційний лист |
Магістр з дошкільної освіти Вихователь закладу дошкільної освіти. Організатор дошкільної освіти |
013 Початкова освіта |
Початкова освіта** |
Мотиваційний лист |
Магістр початкової освіти Викладач педагогіки і методик початкової освіти, вчитель початкової школи |
014 Середня освіта (Фізична культура) |
Фізична культура** |
Мотиваційний лист |
Магістр середньої освіти за предметною спеціальністю «Середня освіта (Фізична культура)» |
014 Середня освіта (Мова і література (англійська)) |
Середня освіта. Англійська мова** |
Мотиваційний лист |
Магістр середньої освіти зі спеціалізації "Середня освіта. Англійська мова" Вчитель англійської мови і літератури та німецької / французької мови закладу загальної середньої освіти |
016 Спеціальна освіта |
Корекційна** психопедагогіка (олігофренопедагогіка) |
Мотиваційний лист |
Магістр спеціальної освіти за спеціалізацією «Олігофренопедагогіка». Вчитель-дефектолог (Олігофренопедагог. Вчитель-логопед) |
017 Фізична культура і спорт |
Фізична культура і спорт** |
Мотиваційний лист |
Магістр фізичної культури і спорту |
035 Філологія слов’янські мови та літератури (переклад включно), перша - польська |
Мова і література (польська). Переклад** |
Мотиваційний лист |
Магістр філології зі спеціалізації «Мова та література (польська). Переклад» Викладач польської та англійської мов закладу вищої освіти. Перекладач |
053 Психологія |
Психологія* |
МТНК або індивідуальної усної співбесіди з іноземної мови Фаховий іспит Мотиваційний лист |
Магістр психології. Психолог. Викладач психології. Фахівець з навчання та розвитку |
071 Облік і оподаткування |
Облік і оподаткування* |
МТНК або індивідуальної усної співбесіди з іноземної мови Фаховий іспит Мотиваційний лист |
Магістр обліку і оподаткування. Аудитор та професіонал з бухгалтерського обліку й оподаткування |
227 Фізична терапія, ерготерапія |
Фізична терапія** |
Мотиваційний лист |
Магістр фізичної терапії. Фізичний терапевт |
281 Публічне управління та адміністрування |
Державна служба* |
МТНК або індивідуальної усної співбесіди з іноземної мови Фаховий іспит Мотиваційний лист |
Магістр публічного управління та адміністрування зі спеціалізації «Державна служба» Спеціаліст державної служби. Консультант. Радник в органах державної влади |
073 Менеджмент |
Менеджмент організацій* |
МТНК або індивідуальної усної співбесіди з іноземної мови Фаховий іспит Мотиваційний лист |
Магістр менеджменту |
073 Менеджмент |
Управління проєктами* |
МТНК або індивідуальної усної співбесіди з іноземної мови Фаховий іспит Мотиваційний лист |
Магістр менеджменту зі спеціалізації «Управління проєктами» Фахівець з управління проєктами та програмами із поглибленим знанням іноземної мови (із зазначенням мови) |
241 Готельно-ресторанна справа |
Готельно-ресторанна справа** |
Мотиваційний лист |
Магістр з готельно-ресторанної справи |
242 Туризм |
Туризм** |
Мотиваційний лист |
Магістр з туризму |
*Вступ у магістратуру на контракт на основі ступеня магістра (спеціаліста) за результатами індивідуальної усної співбесіди з іноземної мови замість МТНК та фахового іспиту
**Вступ у магістратуру на контракт на основі ступеня магістра (спеціаліста) лише за мотиваційним листом
- освітній ступінь «Бакалавр» на основі освітнього ступеня «бакалавр»/»магістр» за скороченим терміном навчання заочна форма навчання за наступними спеціальностями:
Спеціальність |
Освітньо-професійна програма |
Вступне випробування |
Кваліфікація |
Термін навчання |
053 Психологія |
Практична психологія |
Фаховий іспит Мотиваційний лист |
Бакалавр психології. Психолог. Практичний психолог |
1 рік 10 місяців |
081 Право |
Право |
Фаховий іспит Мотиваційний лист |
Бакалавр права |
2 рік 10 місяців |
012 Дошкільна освіта |
Дошкільна освіта |
Мотиваційний лист |
Бакалавр дошкільної освіти. Вихователь закладу дошкільної освіти. |
1 рік 10 місяців |
013 Початкова освіта |
Початкова освіта |
Мотиваційний лист |
Бакалавр початкової освіти. Вчитель початкових класів закладу загальної середньої освіти, вчитель інформатики в початкових класах закладу загальної середньої освіти |
1 рік 10 місяців |
Прийом документів здійснюється з 24 серпня 2023 р. за адресою просп. Волі, 13, каб. 101 (приймальна комісія університету). Технічний секретар: Курилюк Орислава Ярославівна; тел.: + 38 (099) 085 26 83
Форма навчання – заочна.
Вартість навчання магістратура – 22 000 грн за один рік навчання.
бакалаврат – 18 800 грн за один рік навчання
Документи необхідні для вступу
- копія диплома та додатка до нього про раніше здобутий освітній (освітньо-кваліфікаційний) рівень, на основі якого здійснюється вступ;
- копія документа (одного з документів), що посвідчує особу, передбаченого Законом України «Про Єдиний державний демографічний реєстр та документи, що підтверджують громадянство, посвідчують особу чи її спеціальний статус»;
- копія картки платника податків (РНОКПП) за наявності;
- 4 фотокартки 3х4;
- копію військово-облікового документа (у військовозобов’язаних – військового квитка або тимчасового посвідчення, а у призовників – посвідчення про приписку до призовних дільниць)
- інші документи – за необхідністю (копія свідоцтва про шлюб, зміну прізвища тощо).
Адреса інституту неперервної освіти: пр. Молоді, 8А, каб. 109, 111, 112, м. Луцьк.
Ел. пошта: second-edu@vnu.edu.ua
Контактні телефони: (0332)71-81-39, (099) 085 26 83.
Волинський національний університет імені Лесі Українки пропонує підвищення кваліфікації для педагогічних працівників закладів загальної середньої, дошкільної, позашкільної, професійної (професійно-технічної) та фахової передвищої освіти.
Форма навчання: очно-заочна. Термін навчання: 1 тиждень (1 кредит ЄКТС/30 навчальних годин); 1 день (0,2 кредиту ЄКТС/6 навчальних годин); 2 тижні (2,5 кредити ЄКТС/75 навчальних годин, або 2 кредити ЄКТС/60 навчальних годин); 3 тижні (4 кредити ЄКТС/120 навчальних годин); 1 місяць (5 кредитів ЄКТС/150 навчальних годин, або 6 кредитів ЄКТС/180 навчальних годин).
Освітній процес організовується на базі факультетів університету та їх кафедр.
Початок навчання – за фактом формування груп слухачів. Навчання на курсах підвищення кваліфікації платне. Розмір оплати встановлюється відповідно до кошторису витрат.
Перелік виданих документів про підвищення кваліфікації оприлюднюється на офіційному веб-сайті Волинського національного університету імені Лесі Українки протягом 15 календарних днів після того, як їх видали. Програми курсів підвищення кваліфікації укладено згідно з п. 2 ст. 59 ЗУ «Про освіту», відповідно до п. 10 постанови КМУ від 21 серпня 2019 року № 800 та ліцензій ВНУ ім. Лесі Українки на провадження освітньої діяльності з підвищення кваліфікації.
Для ефективного планування підвищення кваліфікації та формування плану-графіку пропонуємо електронну форму реєстрації розміщену за покликанням Реєстрація курси підвищення кваліфікації
Орієнтовний план-графік курсів підвищення кваліфікації
Підвищення кваліфікації можливе за такими спеціальностями:
№ з/п |
Спеціальність |
Ліцензія (наказ МОН, в якому приймалося рішення до даної спеціальності) |
Категорії працівників |
|
011 «Освітні, педагогічні науки» |
Наказ МОН від 17.04.2020 р. № 132-л |
1. Керівник, заступник керівника закладу освіти. |
2. Методист. |
|||
3. Педагог-організатор. |
|||
4. Класний керівник. |
|||
5. Соціальний педагог. |
|||
6. Учителі усіх спеціальностей (розвиток інклюзивної компетентностей). |
|||
7. Викладач закладу фахової передвищої та професійної (професійно-технічної) освіти (розвиток медійної мовленнєвої та комунікаційної компетентностей). |
|||
8. Педагогічний працівник закладу позашкільної освіти. |
|||
9. Інші педагогічні працівники. |
|||
|
073 «Менеджмент (Управління та адміністрування)» |
Наказ МОН від 29.04.2020 р. № 141-л |
1. Керівник, заступник керівника закладу освіти. |
|
012 «Дошкільна освіта» |
Наказ МОН від 09.01.2020 р. № 5-л |
1. Керівник закладу дошкільної освіти. |
2. Вихователь закладу дошкільної освіти. |
|||
3. Музичний керівник закладу дошкільної освіти. |
|||
4. Методист закладу дошкільної освіти. |
|||
|
013 «Початкова освіта» |
Наказ МОН від 12.12.2019 р. № 1010-л |
1.Вчитель початкових класів. |
2.Вихователь групи продовженого дня. |
|||
3.Вчитель початкових класів, вчитель інформатики. |
|||
|
014 «Середня освіта (Фізична культура)» |
Наказ МОН від 20.02.2020 р. № 73-л |
1. Учитель (викладач) фізичної культури. |
2. Керівник гуртка, спортивної секції. |
|||
3. Інструктор з фізичного виховання. |
|||
4. Керівник фізичного виховання. |
|||
5. Учитель основ здоров’я. |
|||
6. Інструктор з фізичного виховання закладу дошкільної освіти. |
|||
|
014 «Середня освіта (Українська мова і література)» |
Наказ МОН від 13.03.2020 р. № 104-л |
1.Вчитель (викладач) української мови і літератури. |
2.Вчитель (викладач) української мови і літератури та зарубіжної літератури. |
|||
|
014 «Середня освіта (Фізика)» |
Наказ МОН від 13.03.2020 р. № 104-л |
1.Вчитель (викладач) фізики. |
2. Вчитель (викладач) фізики, інформатики. |
|||
3. Вчитель(викладач) фізики, математики. |
|||
4. Вчитель(викладач) фізики, трудового навчання і технологій. |
|||
|
014 «Середня освіта (Математика)» |
Наказ МОН від 20.03.2020 р. № 109-л |
1.Вчитель (викладач) математики. |
2.Вчитель (викладач) математики та інформатики. |
|||
|
016 «Спеціальна освіта» |
Наказ МОН від 12.12.2019 р. № 1010-л |
1.Логопед (вчитель-логопед), вихователь логопедичних груп. |
2. Дефектолог (вчитель-дефектолог) в закладах освіти. |
|||
3.Фахівець в галузі інклюзивного навчання в закладах освіти. |
|||
4. Асистент учителя, вихователя. |
|||
5. Вчитель з корекційної освіти. |
|||
|
017 «Фізична культура і спорт» |
Наказ МОН від 13.03.2020 № 104-л |
1. Тренер (тренер-викладач). |
|
023 «Образотворче мистецтво, декоративне мистецтво, реставрація» |
Наказ МОН від 13.03.2020 р. № 104-л |
1. Вчитель (викладач) образотворчого мистецтва. |
2. Вчитель (викладач) інтегрованого курсу «Мистецтво». |
|||
3. Керівник гуртків, студій, секцій. |
|||
4. Вчитель (викладач) декоративного мистецтва, реставрації. |
|||
|
025 «Музичне мистецтво» |
Наказ МОН від 12.12.2019 р. № 1010-л |
1. Вчитель (викладач) музичного мистецтва, художньої культури, етики. |
2. Вчитель (викладач) інтегрованого курсу «Мистецтво». |
|||
3. Керівник гуртків, студій, секцій. |
|||
4. Викладач хорового та естрадного виконавства, інструментального мистецтва, музичної грамоти та практичного музикування. |
|||
|
053 «Психологія»
|
Наказ МОН України № 948-л від 01.08.2019 р. |
1.Практичний психолог. |
2.Психолог. |
|||
3. Фахівець психолого-педагогічного супроводу дітей з особливими освітніми потребами. |
|||
|
227 «Фізична терапія, ерготерапія» |
Наказ МОН від 13.03.2020 р. № 104-л |
1. Фахівці із корекційно-реабілітаційної роботи в системі освіти |
|
014 «Середня освіта (Мова і література (англійська)» |
Наказ МОН від 29.04.2020 р. № 141-л |
1. Вчитель (викладач) англійської мови. |
|
014 «Середня освіта (Історія)» |
Наказ МОН від 12.05.2020 № 145-л |
1. Вчитель (викладач) історії та правознавства. |
|
014 «Середня освіта (Географія)» |
Наказ МОН від 12.05.2020 № 145-л |
1. Вчитель (викладач) географії. |
|
014 «Середня освіта (Природничі науки)» |
Наказ МОН від 15.06.2020 № 164-л |
1. Вчитель (викладач) природничих наук, фізики, хімії, біології, географії, природознавства. |
|
014 «Середня освіта (Біологія та здоров'я людини)» |
Наказ МОН від 15.06.2020 № 164-л |
1. Вчитель (викладач) біології, основ здоров’я, природознавства. |
|
014 «Середня освіта (Хімія)» |
Наказ МОН від 12.05.2020 № 145-л |
1. Вчитель (викладач) хімії. |
|
222 «Медицина» |
Наказ МОН від 09.07.2020 № 184-л |
Підвищення кваліфікації медичних працівників |
РЕЄСТРАЦІЯ СЛУХАЧІВ КУРСІВ ПІДВИЩЕННЯ КВАЛІФІКАЦІЇ ВЧИТЕЛІВ ФІЗИЧНОЇ КУЛЬТУРИ
РЕЄСТРАЦІЯ СЛУХАЧІВ КУРСІВ ПІДВИЩЕННЯ КВАЛІФІКАЦІЇ ТРЕНЕРІВ (ТРЕНЕРІВ-ВИКЛАДАЧІВ)
РЕЄСТРАЦІЯ СЛУХАЧІВ КУРСІВ ПІДВИЩЕННЯ КВАЛІФІКАЦІЇ ЗА СПЕЦІАЛЬНІСТЮ «ОСВІТНІ, ПЕДАГОГІЧНІ НАУКИ»
РЕЄСТРАЦІЯ СЛУХАЧІВ КУРСІВ ПІДВИЩЕННЯ КВАЛІФІКАЦІЇ ЗА СПЕЦІАЛЬНІСТЮ «ДОШКІЛЬНА ОСВІТА»
РЕЄСТРАЦІЯ СЛУХАЧІВ КУРСІВ ПІДВИЩЕННЯ КВАЛІФІКАЦІЇ ЗА СПЕЦІАЛЬНІСТЮ «МУЗИЧНЕ МИСТЕЦТВО»
РЕЄСТРАЦІЯ СЛУХАЧІВ КУРСІВ ПІДВИЩЕННЯ КВАЛІФІКАЦІЇ ЗА СПЕЦІАЛЬНІСТЮ «ПОЧАТКОВА ОСВІТА»
РЕЄСТРАЦІЯ СЛУХАЧІВ КУРСІВ ПІДВИЩЕННЯ КВАЛІФІКАЦІЇ ЗА СПЕЦІАЛЬНІСТЮ «ПСИХОЛОГІЯ»
РЕЄСТРАЦІЯ СЛУХАЧІВ КУРСІВ ПІДВИЩЕННЯ КВАЛІФІКАЦІЇ ЗА СПЕЦІАЛЬНІСТЮ «УКРАЇНСЬКА МОВА І ЛІТЕРАТУРА»
РЕЄСТРАЦІЯ СЛУХАЧІВ КУРСІВ ПІДВИЩЕННЯ КВАЛІФІКАЦІЇ ЗА СПЕЦІАЛЬНІСТЮ «ФІЗИКА»
РЕЄСТРАЦІЯ СЛУХАЧІВ КУРСІВ ПІДВИЩЕННЯ КВАЛІФІКАЦІЇ ЗА СПЕЦІАЛЬНІСТЮ «МАТЕМАТИКА»
РЕЄСТРАЦІЯ СЛУХАЧІВ КУРСІВ ПІДВИЩЕННЯ КВАЛІФІКАЦІЇ ЗА СПЕЦІАЛЬНІСТЮ «ФІЗИЧНА ТЕРАПІЯ, ЕРГОТЕРАПІЯ»
РЕЄСТРАЦІЯ СЛУХАЧІВ КУРСІВ ПІДВИЩЕННЯ КВАЛІФІКАЦІЇ ЗА СПЕЦІАЛЬНІСТЮ «МОВА І ЛІТЕРАТУРА (АНГЛІЙСЬКА)»
РЕЄСТРАЦІЯ СЛУХАЧІВ КУРСІВ ПІДВИЩЕННЯ КВАЛІФІКАЦІЇ ЗА СПЕЦІАЛЬНІСТЮ «ІСТОРІЯ»
РЕЄСТРАЦІЯ СЛУХАЧІВ КУРСІВ ПІДВИЩЕННЯ КВАЛІФІКАЦІЇ ЗА СПЕЦІАЛЬНІСТЮ «ХІМІЯ»
РЕЄСТРАЦІЯ СЛУХАЧІВ КУРСІВ ПІДВИЩЕННЯ КВАЛІФІКАЦІЇ ЗА СПЕЦІАЛЬНІСТЮ «ГЕОГРАФІЯ»
РЕЄСТРАЦІЯ СЛУХАЧІВ КУРСІВ ПІДВИЩЕННЯ КВАЛІФІКАЦІЇ ЗА СПЕЦІАЛЬНІСТЮ «БІОЛОГІЯ ТА ЗДОРОВ’Я ЛЮДИНИ»
РЕЄСТРАЦІЯ СЛУХАЧІВ КУРСІВ ПІДВИЩЕННЯ КВАЛІФІКАЦІЇ ЗА СПЕЦІАЛЬНІСТЮ «ПРИРОДНИЧІ НАУКИ»
Із січня 1981 р. згідно з наказом Міністерства освіти розпочав роботу факультет підвищення кваліфікації (ФПК) директорів загальноосвітніх шкіл Волинської, Рівненської і Тернопільської областей. Факультет підвищення кваліфікації директорів загальноосвітніх шкіл дав змогу підвищити кваліфікацію майже 4000 педагогічних працівників.
У 1989 р. на базі факультету створено відділення “Практична психологія”, яке одним із перших в Україні розпочало перепідготовку вчителів-предметників західного регіону країни за спеціальністю “Практична психологія в системі освіти”.
На прохання обласних управлінь освіти в 1992/1993 н. р. уведено заочну форму навчання, яка дала змогу охопити більшу кількість учителів сільських шкіл. У 1993–1994 рр. уперше розпочалася підготовка практичних психологів для дошкільних закладів.
У 1994 р. у зв’язку з розширенням напрямів роботи факультет підвищення кваліфікації директорів ЗОШ перейменовано на факультет післядипломної освіти.
Паралельно з підготовкою практичних психологів розпочався набір за новою перспективною спеціальністю в галузі управління освітою – “Менеджмент освіти”. На факультеті підготовлено 146 управлінців-професіоналів, 80% яких нині працюють директорами шкіл та їх заступниками.
Враховуючи потребу суспільства в спеціалістах-психологах інших напрямів, у 1996/1997 н. р. проведено перший набір слухачів на базі середньої спеціальної медичної освіти за спеціальністю “Психологія” (спеціалізація “Клінічна психологія”).
У період розбудови незалежної Української держави, подолання кризових явищ в економіці виникла потреба в підготовці економістів-бухгалтерів й аудиторів нового рівня знань, кваліфікації і вмінь, які відповідали б реальним умовам відродження економіки України та тенденціям її розвитку. Тому з 1996 р. факультет проводить перепідготовку бухгалтерів та аудиторів на базі вищої освіти за скороченим терміном навчання, орієнтуючись на передові освітні стандарти.
Волинський регіон відчував гостру потребу у збільшенні контингенту спеціалістів-юристів. Це передусім пов’язано з процесами реформування політико-правової системи України. У зв’язку з цим 1996 р. на факультеті розпочато перепідготовку за спеціальністю “Правознавство” на базі вищої освіти, яка мала сприяти вирішенню проблеми забезпечення Волинської області кваліфікованими юристами, а також вирішенню питань, пов’язаних із працевлаштуванням осіб, які в сучасних умовах не в змозі працювати за раніше обраною спеціальністю.
У період розбудови нашого суспільства виникла потреба у фахівцях, які покликані налагоджувати, вести стосунки держави з окремими верствами населення (пенсіонери, безробітні, багатодітні сім’ї, групи з девіантною поведінкою і т. п.). Тому з 1997 р. на факультеті розпочато перепідготовку спеціалістів із соціальної роботи, які мають базовий освітній рівень “спеціаліст”.
У період із 1982 р. до 2000 р. на факультеті функціонувало дві кафедри: управління освітою та практичної психології.
З 2000 р. кафедри переведено відповідно на економічний та психологічний факультети.
Із 2000 р. до 2006 р. на факультеті велась тісна співпраця з Волинським обласним центром зайнятості та управлінням освіти і науки Волинської обласної державної адміністрації. За направленнями Волинського обласного центру зайнятості проходили перепідготовку особи із числа незайнятого населення області за спеціальностями “Фінанси”, “Соціальна робота”, “Інформатика”, “Землевпорядкування і кадастр” денної форми навчання. На замовлення управління освіти і науки Волинської обласної державної адміністрації проводився набір слухачів за спеціальностями “Мова та література (англійська)”, “Інформатика” заочної форми навчання.
У 2006 р. факультет успішно пройшов ліцензування для перепідготовки спеціалістів за 11 спеціальностями денної та заочної форм навчання: “Правознавство”, “Облік та аудит”, “Фінанси”, “Психологія”, “Інформатика”, “Мова та література (англійська, німецька)”, “Землевпорядкування та кадастр”, “Українська мова та література”, “Фізична реабілітація”, “Дошкільне виховання”. Вперше проведено набір слухачів за спеціальностями “Фізична реабілітація”, “Мова та література (німецька)”, “Дошкільне виховання” заочної форми навчання.
У 2009 р. здійснено набір слухачів денної форми навчання за спеціальностями “Правознавство” та “Психологія”. Продовжено співпрацю з обласним управлінням освіти та науки Волинської обласної державної адміністрації для перепідготовки спеціалістів за спеціальностями “Дошкільне виховання”, “Інформатика”.
Відповідно до листа Міністра освіти і науки України №1/9-112 від 11.02.2009 р. наказом ректора Волинського національного університету імені Лесі Українки І. Коцана факультет післядипломної освіти перейменовано в Навчально-науковий центр післядипломної освіти.
Деканами факультету післядипломної освіти в попередні роки були: Л. Федорук, В. Колесник, Т. Буленко, Б. Коцун, М. Карлін, М. Сур’як. Із листопада 2010 року Навчально-науковий центр післядипломної освіти очолював кандидат географічних наук, доцент А. Слащук.
З метою забезпечення розвитку неперервної освіти в березні 2020 року наказом ректора Волинського національного університету імені Лесі Українки А. Цьося, відповідно до рішення вченої ради Університету створено Навчально-науковий інститут неперервної освіти в складі якого сьогодні функціонує центр післядипломної освіти.
Освітня програма підвищення кваліфікації вчителів НУШ
Образотворче мистецтво, декоративне мистецтво, реставрація
Середня освіта (Фізична культура)
Менеджмент (Управління та адміністрування)
Середня освіта (Українська мова і література)
Середня освіта (Мова і література (англійська)
Середня освіта (Біологія та здоров’я людини)
Середня освіта (природничі науки)
Медицина (підвищення кваліфікації)
Клієнт-центрована психотерапія у роботі з дітьми та дорослими
Koд i найменування cпeцiaльнocтi |
Bид ocвiтньoï дiяльнocтi |
Лiцeнзoвaний o6cяг нa cтpoк нaвчaння |
Дaтa i нoмep piшeння пpo видaчу лiцeнзiï |
Дaтa i нoмep piшeння пpo змiни у лiцeнзiï |
011 Ocвiтнi, пeдaгoгiчнi нaуки |
пiдвищeння квaлiфiкaцiï |
50 |
Нaкaз MOН вiд 17.04.2020 № 132-л |
|
012 Дoшкiльнa ocвiтa |
пiдвищeння квaлiфiкaцiï |
15 |
Нaкaз MOН вiд 09.01.2020 № 5-л |
|
013 Пoчaткoвa ocвiтa |
пiдвищeння квaлiфiкaцiï |
50 |
Нaкaз MOН вiд 12.12.2019 № 1010-л |
Нaкaз № 67-л вiд 04.06.2021 |
014 Cepeдня ocвiтa (014.01 Укpaïнcькa мoвa i лiтepaтуpa) |
пiдвищeння квaлiфiкaцiï |
50 |
Нaкaз MOН вiд 13.03.2020 № 104 -л |
Нaкaз № 81-л вiд 01.07.2021 |
014 Cepeдня ocвiтa (014.02 Moвa і лiтepaтуpa (aнглiйcькa)) |
пiдвищeння квaлiфiкaцiï |
30 |
Нaкaз MOН вiд 29.04.2020 № 141 -л |
Нaкaз № 81-л вiд 01.07.2021 |
014 Cepeдня ocвiтa(014.03 Icтopiя) |
пiдвищeння квaлiфiкaцiï |
50 |
Нaкaз MOН вiд 12.05.2020 № 145 -л |
Нaкaз № 81-л вiд 01.07.2021 |
014 Cepeдня ocвiтa (014.04 Maтeмaтикa) |
пiдвищeння квaлiфiкaцiï |
15 |
Нaкaз MOН вiд 20.03.2020 № 109 -л |
|
014 Cepeдня ocвiтa(014.05 Бioлoгiя тa здopoв'я людини) |
пiдвищeння квaлiфiкaцiï |
15 |
Нaкaз MOН вiд 15.06.2020 № 164 -л |
|
014 Cepeдня ocвiтa(014.06 Xiмiя) |
пiдвищeння квaлiфiкaцiï |
50 |
Нaкaз MOН вiд 12.05.2020 № 145-л |
Нaкaз № 81-л вiд 01.07.2021 |
014 Cepeдня ocвiтa(014.07 Гeoгpaфiя) |
пiдвищeння квaлiфiкaцiï |
50 |
Нaкaз MOН вiд 12.05.2020 № 145-л |
Нaкaз № 70-л вiд14.06.2021 |
014 Cepeдня ocвiтa(014.08 Фiзикa) |
пiдвищeння квaлiфiкaцiï |
15 |
Нaкaз MOН вiд 13.03.2020 № 104-л |
|
014 Cepeдня ocвiтa(014.11 Фiзичнa культуpa) |
пiдвищeння квaлiфiкaцiï |
50 |
Нaкaз MOН вiд 20.02.2020 № 73-л |
Нaкaз № 70-л вiд 14.06.2021 |
014 Cepeдня ocвiтa(014.15 Пpиpoдничi нaуки) |
пiдвищeння квaлiфiкaцiï |
15 |
Нaкaз MOН вiд 15.06.2020 № 164-л |
|
016 Cпeцiaльнa ocвiтa |
пiдвищeння квaлiфiкaцiï |
50 |
Нaкaз MOН вiд 12.12.2019 №1010-л |
Нaкaз № 81-л вiд 01.07.2021 |
017 Фiзичнa культуpa i cпopт |
пiдвищeння квaлiфiкaцiï |
50 |
Нaкaз MOН вiд 13.03.2020 № 104-л |
Нaкaз № 81-л вiд 01.07.2021 |
023 O6paзoтвopчe миcтeцтвo, дeкopaтивнe миcтeцтвo, pecтaвpaцiя |
пiдвищeння квaлiфiкaцiï |
15 |
Нaкaз MOН вiд1 3.03.2020 № 104-л |
|
025 Mузичнe миcтeцтвo |
пiдвищeння квaлiфiкaцiï |
50 |
Нaкaз MOН вiд 12.12.2019 №1010-л |
Нaкaз № 67-л вiд 04.06.2021 |
053 Пcиxoлoгiя |
пiдвищeння квaлiфiкaцiï |
50 |
Нaкaз MOНУкpaïни № 948-л вiд 01.08.2019 p. |
Нaкaз № 81-л вiд 01.07.2021 |
073 Meнeджмeнт |
пiдвищeння квaлiфiкaцiï |
50 |
Нaкaз MOН вiд 29.04.2020 № 141-л |
Нaкaз № 77-л вiд 22.06.2021 |
222 Meдицинa |
пiдвищeння квaлiфiкaцiï |
500 |
Нaкaз MOН вiд 09.07.2020 № 184-л |
|
222 Meдицинa |
iнтepнaтуpa |
300 |
Нaкaз MOН вiд 14.08.2020 № 208-л |
|
222 Meдицинa |
cпeцiaлiзaцiя |
40 |
Нaкaз MOН вiд 29.01.2021 № 11-л |
|
227 Фiзичнaтepaпiя, epгoтepaпiя |
пiдвищeння квaлiфiкaцiï |
50 |
Нaкaз MOН вiд 13.03.2020 № 104-л |
Нaкaз № 77-л вiд 22.06.2021 |



Індивідуальний план підвищення кваліфікації
Направлення на підвищення кваліфікації (стажування)
Витяг із протоколу засідання кафедри
Заява про направлення на підвищення кваліфікації
Заява про дозвіл проходження підвищення кваліфікації в Університеті
Звіт про підвищення кваліфікації
Заява визнання підвищення кваліфікації
Особливості підвищення кваліфікації педагогічних та науково-педагогічних працівників закладів вищої та післядипломної освіти
Витяг з постанови КМУ № 800 від 21.08.2019 «Деякі питання підвищення кваліфікації педагогічних і науково-педагогічних працівників»
21. Педагогічні та науково-педагогічні працівники закладів вищої та післядипломної освіти підвищують свою кваліфікацію згідно з цим Порядком не рідше одного разу на п’ять років.
Педагогічні (вчені) ради закладів вищої та післядипломної освіти самостійно визначають організаційні питання планування та проведення підвищення кваліфікації педагогічних та науково-педагогічних працівників, які працюють у таких закладах за основним місцем роботи, з урахуванням вимог цього Порядку.
Результати підвищення кваліфікації враховуються під час проведення атестації педагогічних працівників закладів вищої та післядипломної освіти, а також під час обрання на посаду за конкурсом чи укладення трудового договору з науково-педагогічними працівниками таких закладів.
22. Педагогічні та науково-педагогічні працівники закладів вищої та післядипломної освіти можуть підвищувати свою кваліфікацію згідно з цим Порядком у закладі освіти, в якому вони працюють.
Результати підвищення кваліфікації не потребують визнання вченою (педагогічною) радою.
23. Обсяг підвищення кваліфікації педагогічних та науково-педагогічних працівників закладів вищої і післядипломної освіти протягом п’яти років не може бути меншим ніж шість кредитів ЄКТС.
Керівник, заступник керівника закладу вищої, післядипломної освіти, керівник, заступник керівника факультету, інституту чи іншого структурного підрозділу, керівник кафедри, завідувач аспірантури, докторантури закладу вищої освіти, які вперше призначені на відповідну посаду, проходять підвищення кваліфікації відповідно до займаної посади протягом двох перших років роботи. Обсяги такого підвищення кваліфікації визначаються педагогічною (вченою) радою відповідного закладу освіти.
Визнання результатів підвищення кваліфікації педагогічних і науково-педагогічних працівників
24. Результати підвищення кваліфікації у суб’єктів підвищення кваліфікації, що мають ліцензію на підвищення кваліфікації або провадять освітню діяльність за акредитованою освітньою програмою, не потребують окремого визнання чи підтвердження.
Результати підвищення кваліфікації у інших суб’єктів підвищення кваліфікації визнаються рішенням педагогічної (вченої) ради відповідного закладу освіти.
Порядок визнання результатів підвищення кваліфікації педагогічних та/або науково-педагогічних працівників закладів освіти встановлюється педагогічними (вченими) радами відповідних закладів освіти.
25. Педагогічний або науково-педагогічний працівник протягом одного місяця після завершення підвищення кваліфікації подає до педагогічної (вченої) ради закладу освіти клопотання про визнання результатів підвищення кваліфікації та документ про проходження підвищення кваліфікації.
У разі підвищення кваліфікації шляхом інформальної освіти (самоосвіти) замість документа про підвищення кваліфікації подається звіт про результати підвищення кваліфікації або творча робота, персональне розроблення електронного освітнього ресурсу, що виконані в процесі (за результатами) підвищення кваліфікації та оприлюднені на веб-сайті закладу освіти та/або в електронному портфоліо педагогічного або науково-педагогічного працівника (у разі наявності). Форму звіту визначає відповідний заклад освіти.
Клопотання протягом місяця з дня його подання розглядається на засіданні педагогічної (вченої) ради закладу освіти. Вчена рада закладу вищої освіти може доручити розгляд таких питань педагогічним (вченим) радам структурних підрозділів.
Для визнання результатів підвищення кваліфікації педагогічна (вчена) рада заслуховує педагогічного або науково-педагогічного працівника щодо якості виконання програми підвищення кваліфікації, результатів підвищення кваліфікації, дотримання суб’єктом підвищення кваліфікації умов договору та повинна прийняти рішення про:
визнання результатів підвищення кваліфікації;
невизнання результатів підвищення кваліфікації.
У разі невизнання результатів підвищення кваліфікації педагогічна (вчена) рада закладу освіти може надати рекомендації педагогічному або науково-педагогічному працівнику щодо повторного підвищення кваліфікації у інших суб’єктів підвищення кваліфікації та/або прийняти рішення щодо неможливості подальшого включення такого суб’єкта підвищення кваліфікації до плану підвищення кваліфікації закладу освіти до вжиття ним дієвих заходів з підвищення якості надання освітніх послуг.
Результатом підвищення кваліфікації педагогічних та науково-педагогічних працівників у суб’єктів підвищення кваліфікації, що мають ліцензію на підвищення кваліфікації або провадять освітню діяльність за акредитованою освітньою програмою, може бути присвоєння їм повних та/або часткових професійних та/або освітніх кваліфікацій у встановленому законодавством порядку.
26. Окремі види діяльності педагогічних та науково-педагогічних працівників (участь у програмах академічної мобільності, наукове стажування, самоосвіта, здобуття наукового ступеня, вищої освіти можуть бути визнані як підвищення кваліфікації відповідно до цього Порядку.
{Абзац перший пункту 26 із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ № 1133 від 27.12.2019}
Процедура зарахування окремих видів діяльності, їх результатів та обсяг підвищення кваліфікації педагогічних та науково-педагогічних працівників закладів вищої освіти визначаються педагогічними (вченими) радами відповідних закладів освіти.
27. Участь педагогічних та науково-педагогічних працівників у програмах академічної мобільності на засадах, визначених Законами України “Про освіту”, “Про вищу освіту”, Положенням про порядок реалізації права на академічну мобільність, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 12 серпня 2015 р. № 579 (Офіційний вісник України, 2015 р., № 66, ст. 2183), та іншими актами законодавства, визнається педагогічними (вченими) радами відповідних закладів як підвищення кваліфікації педагогічних та науково-педагогічних працівників.
Обсяг підвищення кваліфікації шляхом участі педагогічного або науково-педагогічного працівника у програмі академічної мобільності зараховується в межах визнаних результатів навчання, але не більше ніж 30 годин або один кредит ЄКТС на рік.
28. Наукове стажування науково-педагогічних працівників закладів вищої і післядипломної освіти, що здійснюється відповідно до статті 34 Закону України “Про наукову і науково-технічну діяльність”, може бути визнане вченими радами відповідних закладів як підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників.
Один тиждень наукового стажування науково-педагогічних працівників закладів вищої і післядипломної освіти зараховується як підвищення кваліфікації в обсязі 30 годин або одного кредиту ЄКТС.
29. Результати інформальної освіти (самоосвіти) педагогічних або науково-педагогічних працівників, які мають науковий ступінь та/або вчене, почесне чи педагогічне звання (крім звання “старший вчитель”), можуть бути визнані педагогічними (вченими) радами відповідних закладів як підвищення кваліфікації педагогічних або науково-педагогічних працівників.
{Абзац перший пункту 29 із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ № 1133 від 27.12.2019}
Обсяг підвищення кваліфікації шляхом інформальної освіти (самоосвіти) зараховується відповідно до визнаних результатів навчання, але не більше 30 годин або одного кредиту ЄКТС на рік.
30. Здобуття першого (бакалаврського), другого (магістерського) рівня вищої освіти, третього (освітньо-наукового/освітньо-творчого) рівня або наукового рівня вищої освіти вперше або за іншою спеціальністю у межах професійної діяльності або галузі знань визнається як підвищення кваліфікації педагогічних або науково-педагогічних працівників.
Заклади вищої освіти, які здійснюють підготовку здобувачів за державним (регіональним) замовленням, можуть надавати направлення на навчання за державним (регіональним) замовленням педагогічним (науково-педагогічним) працівникам закладів освіти та науково-методичних установ за заочною або вечірньою формою здобуття освіти в межах вакантних місць відповідної спеціальності (спеціалізації) та курсу (року навчання) в разі відсутності на них здобувачів вищої освіти, які навчаються за кошти фізичних (юридичних) осіб і мають право на переведення на місця державного (регіонального) замовлення відповідно до законодавства.
Обсяг підвищення кваліфікації шляхом здобуття наукового ступеня, рівня вищої освіти зараховується відповідно до встановленого обсягу освітньо-професійної (освітньо-наукової, освітньо-творчої) програми у годинах або кредитах ЄКТС, за винятком визнаних (зарахованих) результатів навчання з попередньо здобутих рівнів освіти.