Вірна Жанна Петрівна, народилась 1 червня 1967 року в м. Луцьку у сім’ї військовослужбовців. У 1988 році закінчила Луцький державний педагогічний інститут імені Лесі Українки і розпочала трудову діяльність у загальноосвітній школі № 8 на посаді вихователя групи продовженого дня. З 1989 по 2000 рік працювала на кафедрі психології асистентом, а згодом старшим викладачем у Луцькому державному педагогічному інституті імені Лесі Українки. У 1993 році вступила до аспірантури в Інститут психології імені Г.С. Костюка АПН України, де у 1996 році було захистила дисертацію «Формування професійного ставлення до клієнта в процесі підготовки практичних психологів» (19.00.07 – педагогічна та вікова психологія) на здобуття наукового ступеня кандидата психологічних наук. Продовження педагогічно-наукової діяльності на кафедрі психології волинського вишу на посаді старшого викладача і згодом доцента триває до вступу у докторантуру Волинського державного університету імені Лесі Українки у 2001 році. У 2004 році захистила дисертацію «Мотиваційно-смислова регуляція у професіоналізації психолога» (19.00.01 – загальна психологія, історія психології) на здобуття наукового ступеня доктора психологічних наук в Інституті психології імені Г.С. Костюка АПН України. Обсяг теоретичних знань та практичні навички послідовно відображено в серії публікацій навчально-методичного та наукового-дослідницького плану. Створена наукова школа дослідження життєвого і професійного шляху особистості працює над проблемами організації та проведення досліджень з вивчення мотиваційно-смислових утворень особистості, відстеження динаміки трансформаційних змін мотиваційної сфери особистості та впровадження інноваційних технологій регуляції мотиваційних трансформацій в професійному досвіді особистості. Презентація доробків наукової школи відбувається на науково-практичних конференціях з проблем професійної психології.
Обіймаючи посаду декана факультету включена у різноманітні питання внутрішнього забезпечення якості вищої освіти, зокрема, розробка й уведення інноваційної гнучкої технології планування та організації навчального процесу, орієнтованої на індивідуалізацію навчання та стимулювання творчої самостійної роботи студентів, забезпечення високої якості знань; вивчення і узгодження змісту вітчизняних навчальних програм із зарубіжними вищими навчальними закладами, з метою видачі подвійного диплому та європейського додатку до диплому; розробка системи безперервної освіти та досягнення факультетом статусу провідного профільного центру ступеневої підготовки та підвищення кваліфікації працівників психологічної сфери засобом розробки програм підвищення кваліфікації для психологів; забезпечення взаємодії із замовниками при формування планів і програм навчання; активний розвиток і розширення спектру магістерських програм з врахуванням вимог ринку праці; удосконалення іноземної мовної підготовки та забезпечення варіативності форм навчання, високої якості змістовного наповнення навчально-методичних матеріалів.
Досвід роботи
з 2019 року – по теперішній час: професор кафедри педагогічної та вікової психології Східноєвропейського національного університету імені Лесі Українки;
2005-2019 рр. – декан факультету психології та соціології Східноєвропейського національного університету імені Лесі Українки;
2018-2020 рр. – голова спеціалізованої вченої ради із захисту кандидатських дисертацій (19.00.01 – загальна психологія, історія психології) Східноєвропейського національного університету імені Лесі Українки;
з 2018 р. по теперішній час – член «Товариства політичних психологів України»;
2014-2019 рр. – член спеціалізованої вченої ради із захисту докторських і кандидатських дисертацій (19.00.01 – загальна психологія, історія психології; 19.00.04 – медична психологія) Харківського національного університету імені В.Н. Каразіна;
з 2014 року по теперішній час – Академік-секретар відділення психології та соціології Національної Академії наук вищої освіти України;
з 2014 по теперішній час – керівник волонтерського проекту «Волинський АКМЕ-Університет для людей вікової категорії 50+»;
2013-2016 рр. – голова спеціалізованої вченої ради із захисту кандидатських дисертацій (19.00.01 – загальна психологія, історія психології) Східноєвропейського національного університету імені Лесі Українки;
З 2013 року по теперішній час – член громадської організації «Справа Кольпінга в Україні»;
2013-2016 рр. – керівник держбюджетної наукової теми «Психологія професіоналізму особистості: технології професійного самозбереження в практиці» (номер державної реєстрації 0113U002217), що координується Міністерством освіти і науки України;
2012-2017 рр. – керівник науково-дослідного сектору з проведення психолого-консультаційних досліджень при Волинській обласній інфекційній лікарні;
з 2011 року по теперішній час – голова Волинського обласного відділення Всеукраїнської громадської організації «Товариство психологів України»;
2009-2012 рр. – член спеціалізованої вченої ради із захисту докторських і кандидатських дисертацій (19.00.01 – загальна психологія, історія психології) Одеського національного університету імені І.І. Мечнікова;
2009-2011 рр. – голова спеціалізованої вченої ради із захисту кандидатських дисертацій (19.00.01 – загальна психологія, історія психології; 19.00.07 – педагогічна та вікова психології) Східноєвропейського національного університету імені Лесі Українки;
з 2009 р. по теперішній час – член міжнародної громадської організації ОМЕР (World Organazation For Early Childhood Education);
2006-2009 рр. – керівник держбюджетної наукової теми «Активізація мотиваційних трансформацій у процесі професіоналізації особистості» (номер державної реєстрації 0106U000274), що координується Міністерством освіти і науки України;
2006-2019 рр. – член експертної комісії МОН України з акредитації та ліцензування вищих навчальних закладів;
з 2006 року по теперішній час – член Міжнародного благодійного фонду «ОМНІ-мережа для дітей – запобігання вродженим вадам»;
2005-2008 рр. – член спеціалізованої вченої ради із захисту кандидатських дисертацій (19.00.07 – педагогічна та вікова психологія) Прикарпатського національного університету імені Василя Стефаника;
з 2005 року по теперішній час – керівник науково-дослідної лабораторії інтегральних досліджень особистості;
з 2005 року по теперішній час заступник і з 2018 р. головний редактор фахового психологічного часопису «Психологічні перспективи»;
з 2005 року по теперішній час – голова журі конкурсу наукових досліджень в секції «Психологія» Малої Академії Наук;
Основні навчальні дисципліни, які викладає
Історія психології
Психологія безпеки
Психологія особистісної події
Психопрофілактика професійного вигорання і деформацій
Психологія опанувальної поведінки
Знання мов
Українська, російська (вільно), польська (рівень А2)
Член редакційної колегії наукових видань
головний редактор фахового часопису «Психологічні перспективи» з 2018 року по теперішній час;
член редакційної колегії наукового журналу «Психологія особистості» з 2015 року по теперішній час;
член редакційної колегії наукового журналу «Психологія і суспільство» з 2009 року по теперішній час;
член редакційної колегії наукового журналу «Психологічне консультування і психотерапія» з 2015 року по теперішній час;
Участь у професійних об’єднаннях за спеціальністю
Товариство політичних психологів України з 2018 р. по теперішній час [4]
Громадська Оргагізація (з освітнім спрямуванням) Справа Кольпінга в Україні з 2013 року по теперішній час [5]
Міжнародний благодійний фонд «ОМНІ-мережа для дітей» - запобігання вродженим вадам - з 2006 р.по теперішній час. [6]
ОМЕП – World Organazation For Early Childhood Education - з 2009 р. по теперішній час
Товариство психологів України з 1997 р.
Підвищення кваліфікації
2013-2014 рр. – курс навчання з польської мови (отримано сертифікат №246 Східноєвропейського національного університету імені Лесі Українки (рівень А2));
2014 рр. – підвищення кваліфікації в Центральному інституті післядипломної педагогічної освіти за категорією «Директори інститутів (декани факультетів) ВНЗ Ш-IV рівнів акредитації» (216 годин);
2014 рр. – підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників навчальних закладів Ш-IV рівнів акредитації «Сучасна освіта: розвиток умінь комунікативної взаємодії для виживання в глобальному суспільстві» (54 годин);
Державні відзнаки та нагороди
Нагрудний знак «За наукові досягнення» (2006),
Грамота Міністерства освіти та науки України (2009),
Грамота Верховної ради України (2010),
Золотий нагрудний знак Волинського національного університету імені Лесі Українки (2012);
Почесна відзнака Святої Праведної Анни (ІІ ступеня) (2015);
Диплом Лауреата обласної Премії за заслуги у сфері науки (2017);
Медаль імені Ярослава Мудрого НАНВО України (2018);
Медаль «Vyigotskiy Medal in Psychological Sciences» міжнародного наукового видання «Фундаментальні і прикладні дослідження в практиці провідних наукових шкіл» (2018);
Медаль імені Святого Володимира НАНВО України (2019).
Громадська активність
Освіта дорослих – це не тільки доповнення знань, але й примноження людського капіталу ; режим доступу : [7]
Стежками Ебінгауза у Європейський простір ; режим доступу: [8]
Психологія – дійсність життя і спосіб самозреалізування. – Країна знань : науково-популярний журнал для юнацтва. - № 4 (71). – С. 46-47.
Бути психологом може не кожен : режим доступу : [9]
Освіта без вікових обмежень : режим доступу : [10]