![вну](/sites/default/files/styles/width_862/public/2021-11/1.jpg?itok=LJXZD57u)
Антескриптумом до мотиваційної зустрічі з Олесею Браташ, організованої в межах проєкту кафедри історії та культури української мови «Освітня траєкторія успіху», могли б слугувати слова Григорія Сковороди: «Хто думає про науку, той любить її, а хто її любить, той ніколи не перестає вчитися». Бо йдеться в цьому афоризмі про «науку» в найзвичнішому й найдавнішому для нас, українців, значенні: про освіту, навички, знання, що здобуває людина не лише під час навчання в різних закладах освіти, а й про ті, яких набуває впродовж усього життя (мовлячи в системі сучасних термінологічних координат – про індивідуально-освітню траєкторію професійного розвитку особистості).
А тому так важливо для сучасного філолога бачити реальні особистісні орієнтири та можливості постійного самовдосконалення. Власне цим і був мотивований ще один вектор згаданого кафедрального проєкту – ОСОБИСТОСТІ.
Олеся Браташ – одна з випускниць нашого Університету. Якщо говорити про неї мовою сухих даних справочинства, то ця інформація представлена в ньому так: начальник відділу освіти, культури, туризму, молоді та спорту Добротвірської селищної ради, 28 років педагогічного стажу, учитель-методист, учителька української мови та літератури Добротвірського ЗЗСО І–ІІІ ступенів, тричі лауреат ІІ етапу конкурсу «Учитель року», фіналістка премії Global Teacher Prize Ukraine 2018, сертифікований вчитель-новатор Майкрософт.
![вну](/sites/default/files/inline-images/3_15.jpg)
На початку зустрічі пані Олеся презентувала свої основні вчительські надбання й можливі шляхи професійного зростання посередництвом участі в різних тренінгах і конкурсах, про потребу й особистісну мотивацію повсякчасного виростання, а щонайбільше – про власну творчу лабораторію й таїну результативності співпраці вчителя й учня. Потім розмова продовжилася у формі діалогу гості з аудиторією (до речі, до зустрічі долучилося майже 70 студентів і викладачів). Студентів цікавили, зокрема, можливості вчителя виявляти креативність у сучасній школі, вміння вберегти себе від професійного вигорання, потребу й доцільність участі в різних конкурсах, здатність поєднувати роботу і родинні обов’язки. Цікавило аудиторію й те, як філологічна підготовка допомагає пані Олесі виконувати керівні функції начальника відділу освіти, культури, туризму, молоді та спорту в громаді.
![вну](/sites/default/files/inline-images/4_14.jpg)
Невимушеність спілкування, щирість і відкритість, позитивна енергетика гості, налаштованість і готовність щедро ділитися досвідом створили особливу атмосферу зустрічі, головним підсумком якої стало переконання в тому, що кредо «трьох Н» пані Олесі («нема нічого неможливого») – реальне. Головне – мотивація, вміння організуватися, любити те, що ти робиш, і знайти суголосних тобі колег. А ще – мати родину, яка поділяє твоє бажання постійного професійного саморозвитку.
На завершення зустрічі учасникам було запропоновано пройти онлайн-опитування й створити прикметникові асоціативні ряди (написати три перші прикметникові реакції) щодо особистості пані Олесі та її лекції. Утворені номінативні поля точно й лаконічно відтворюють атмосферу нашої комунікації: Олеся Браташ – сучасна, талановита, цілеспрямована, відкрита, привітна, захоплива, чарівна, неперевершена, позитивна, творча, комунікабельна, мотиваційна, повчальна, весела, щира, компетентна, оптимістична, креативна, цікава, впевнена, уважна, різностороння, майстерна, віддана, крута, надихаюча, красива, успішна, відповідальна, усміхнена, яскрава, життєрадісна, емоційна, інтелектуальна, дивовижна, приємна, легка, неймовірна, класна, «та, яку хочеться слухати»; її лекція – цікава, корисна, навчальна, пізнавальна, захоплива, повчальна, натхненна, мотиваційна, чітка, лаконічна, потрібна, інформативна, актуальна, яскрава, успішна, змістовна, сучасна, щира, радісна, тепла, затишна, взаємоактивна, швидкоплинна, продуктивна, неймовірна, неперевершена,, прекрасна. Найпродуктивніші реакції – цікава –20, креативна – 8, сучасна – 7, творча – 6, мотиваційна – 4.
![вну](/sites/default/files/inline-images/5_12.jpg)
Частина студентів надіслала, крім того, коротенькі емоційні рефлексії. Зацитуємо деякі з них:
«Сердечно вдячна за можливість бути присутньою на цій зустрічі із Олесею Браташ. Було захоплююче, змістовно, цікаво, затишно та корисно! Висловлюю щиру подяку вчительці, адже це так важливо – ділитися власним досвідом, відчинити для інших ту особисту педагогічну скриньку з усіма напрацюваннями. Дякую за усі цікавинки та поради. Повірте, такі зустрічі мотивують і надихають, збагачують, піднімають на одну сходинку вище до бажаної професії вчителя й додають упевненості» (Наталя Кривицька).
«Дуже сподобалася зустріч із Олесею Браташ. Вона цікаво розповіла про власний досвід і приємно було слухати, як вчителька ставиться до своєї професії. Мене дуже надихнули її слова про правило “Трьох Нˮ і хочеться ще більше старатися і вірити в те, що все можливо» (Мирослава Стрільчук).
![вну](/sites/default/files/inline-images/255244977_4517257651656059_5198193690660198676_n.jpg)
«Олеся Браташ – комунікабельна та творча людина, яка в постійному пошуку чогось нового, дієвого, якісного. Зрештою, це талановитий вчитель. Слухати було дуже цікаво та захопливо! Чимало нового я почерпнула для себе. Це корисно для майбутнього вчителя. На мою думку, кожному із нас потрібно брати приклад із такого вчителя, як Олеся Браташ» (Наталя Пилипчук).
![вну](/sites/default/files/inline-images/%D0%9E%D0%BB%D0%B5%D1%81%D1%8F%20%D0%91%D0%A0%D0%90%D0%A2%D0%90%D0%A8.jpg)
«Зустріч неймовірно цікава. Було пізнавально, фантастично і, як заповідав Сухомлинський, “Серце віддаю дітямˮ. Справді, потрібно бути поруч із учнем, весь час самовдосконалюватися. Усвідомлювати, що вчитель – важлива професія, яка допомогає юним поколінням ставати кращими. І найважливіше, що є вчителі, на яких треба рівнятись, тоді не відчуваєш себе Дон Кіхотом, який один бореться за свою ідею» (Оля Пилюк).
І на завершення – ще одна з асоціативних реакцій на зустріч, яка вийшла за межі пропонованих «означувальних» обмежень, але якнайвичерпніше відображає її результативність і значення: «Наполегливістю вчитися далі й дійти до такого ж рівня, як Олеся Браташ. Упевненість у своїх силах».
Світлана БОГДАН,
професор, завідувач кафедри
історії та культури української мови