![Практика – критерій істини: зустріч психологів і стейкхолдерів](/sites/default/files/styles/width_862/public/2021-10/IMG-f37ed27dd13e71b57cf9c7e4aede8bc9-V.jpg?itok=OoIR-xGP)
На факультеті психології в межах пропедевтичної практики, яка через коронавірусні обмеження перебігає в спеціально організованому форматі, відбулася навчально-тренінгова зустріч студентів-бакалаврів із практичним психологом Луцького навчально-реабілітаційного центру Наталією Костючик і викладачами кафедри педагогічної та вікової психології.
Зустріч як спільна діяльність стейкхолдерів – зацікавлених у спільній справі людей – виявилася надзвичайно цікавою та плідною, оскільки студенти мали змогу отримати відповіді на всі актуальні питання, які стосувалися діагностичної та корекційної роботи в умовах реабілітаційного закладу. Усі учасники академічного діалогу констатували, що практично-емпіричні студії позитивно сприяють результативній професіогенезі, зокрема кращому розумінню потреби комплексного підходу до теоретико-емпіричного засвоєння базових психологічних дисциплін і спеціальних освітніх компонентів. Особливу увагу було зосереджено на багатовимірному аналізі напрямів діяльності психолога, валідних методиках психодіагностики та статево-віковій специфіці гетерогенної вибірки досліджуваних.
![Практика – критерій істини: зустріч психологів і стейкхолдерів](/sites/default/files/inline-images/IMG-88dbfa96ef60100a42f76af51652d26b-V.jpg)
Завідувач кафедри педагогічної та вікової психології, професор Ярослав Гошовський наголосив на важливості таких навчально-тренінгових і консультаційних зустрічей із психологами-практиками, які сприяють істотному покращанню компетентностей щодо діяльності на експериментальних майданчиках, а згодом є відчутним опертям і в професійній діяльності. Завдяки такій взаємодії студенти під час проходження практики отримують згустки цінного фахового досвіду, а також мають змогу правильно проводити емпіричні дослідження, узагальнюючи їх згодом у наукових публікаціях, зокрема у кафедральному збірнику наукових статей «Психогенеза особистості: норма і девіація».
Кандидат психологічних наук, доцент Михайло Коць висвітлив особливості проведення практики крізь призму психореабілітаційного досвіду очолюваного ним наукового відділення «Психокорекційні технології» у функціональних межах науково-дослідної лабораторії кафедри «Психогенеза особистості».
![Практика – критерій істини: зустріч психологів і стейкхолдерів](/sites/default/files/inline-images/IMG-84d63b4abc6958a5a35c2d795b500de9-V.jpg)
У виступі кандидата психологічних наук, доцента Наталії Вічалковської йшлося про специфіку практичної підготовки студентів до психолого-педагогічного супроводу дітей із психофізичними обмеженнями. Зокрема, вчена поділилася тривалим досвідом такої складної діяльності на очолюваному нею експериментальному майданчику «Психореабілітація дітей з органічними ураженнями ЦНС та порушеннями психіки».
![Практика – критерій істини: зустріч психологів і стейкхолдерів](/sites/default/files/inline-images/IMG-0abe2cf188230fa2f724b407dfc20742-V.jpg)
Здобувачі освіти задавали і типові, і найнесподіваніші запитання, які досвідченими фахівцями були аргументовано пояснені. Безперечно, якраз практичні площини задіяння психологічного знання – той «екзистенційний полігон», на якому відбуваються апробації та реалізації людських доль, вчинків і характерів.
Дарія ГОШОВСЬКА,
кандидат психологічних наук,
доцент кафедри педагогічної та вікової психології,
голова Волинського відокремленого підрозділу
Асоціації політичних психологів України